Tett i nesa

semine

Betatt av forumet
Har vært konstant nesetett de siste to ukene [:'(]
Er nok pga graviditeten, for var sånn forrige gang også..

Flere som plages?
Tar nesespray ved behov, men merker at behovet øker.. frem til for tre dager siden trengte jeg kun å ta om kvelden, men nå må jeg ta to ganger om dagen også [>:]

Jeg er en nesepuster, så får "panikk" om jeg ikke får puste med nesen.. Høres merkelig ut, men det føles som om jeg kveles og ikke får nok luft om jeg bare må puste med munnen [:-]

Bare pass deg, det er superlett å bli avhengig av nesespray som gravid, bruker du den for lenge blir du rett og slett tett i nesen av den. Det er dessuten ikke ukritisk anbefalt å bruke nesespray når du er gravid uansett. Kan du klare deg med saltvannsspray?

jeg har vært avhengig av otrivin nesespray i 4-5 år  nå så ja, jeg vet hvordan det føles. Prøver å ikke bruke det under graviditeten da, så nå har jeg "sluttet" nok en gang, men det er et pes altså!![&o]Kan til nød ta zymelin i ny og ne, men nå bruker jeg en sånn spray som skal dempe hevelsene i nesten og gjøre meg mindre avhengig av otrivinen

Kan man ikke bruke nesespray når man er gravid??? [&:]
Æsj..

Da må jeg vel avvenne med én gang da.. huff, dette blir noen kjipe dager.. [>:]

Får prøve med saltvann.. [:)] Har ikke hjulpet før.. men kanskje om jeg prøver nesehorn??[:-]

Hadde sånn svangerskap forkjølelse eller hva det nå kalles med minste jenta mi, gjennom hele svangerskapet.. Hadde ikke sjans til å holde det bra ved hjelp av saltvannspay, var like tett.. Så jeg brukte otrivin med menthol gjennom hele svangerskapet... Tok det ikke uten at det var sånn rett før jeg ikke fikk puste.. Men var nødt å bruke det jeg og det gikk fint det.. Håper jeg slipper det denne gangen

jeg å er super tett..
men holder meg unna alt av sprayer.
har kjøpt en sånn - super sterk mint lukte på ting som funker knall bra..
for jeg blir veldig fort avhengig av nese sprayene..

ORIGINAL: semine

Flere som plages?
Tar nesespray ved behov, men merker at behovet øker.. frem til for tre dager siden trengte jeg kun å ta om kvelden, men nå må jeg ta to ganger om dagen også [>:]

Jeg er en nesepuster, så får "panikk" om jeg ikke får puste med nesen.. Høres merkelig ut, men det føles som om jeg kveles og ikke får nok luft om jeg bare må puste med munnen [:-]

Skjønner AKKURAT hva du mener, har det slik selv. Jeg bruker nesespray hver kveld, det har jeg gjort i flere år desverre[&o]
Men har ikke mulighet til å sove uten, har prøvd uten, og med saltvannspray uten at det har hatt noen annen effekt enn en megafrustrert og suupertrøtt meg etter en periode.
Etter at jeg fikk positiv test har jeg gått over til otrivin barn, og tar en sprut på hver side om kvelden før jeg legger meg.
Uten den tror jeg nok ikke jeg hadde fungert i det heletatt[&o]

ORIGINAL: semine

Flere som plages?

Ååh, jeg trodde jeg var den eneste som hadde det slik. Sambo synes jeg er rar [:-]

Håper du blir fort frisk! Husker fra forrige svangerskap at eg var kronisk forkjølet de fra uke 20 og utover...så eg satt og sov store deler av natten slik at eg kunne puste skikkelig[8D]

Jeg er heldigvis heldig og ikke tett så langt. Men tenkte jeg bare skulle tipse dere kronsike nesespraybrukere om akupunktur for å åpne (selvom slimhinnene trolig er noe ødelagt har jeg iallefall 2 venninder som har hatt veldig god virkning av akupunktur). Det andre jeg tenkte som kanskje kunne hjelpe dere som har panikk for å puste med munnen var å prøve yoga. Der lærer man jo ofte pusteteknikker og avslappning som kanskje hjelper det også?

For virker så grusomt å være tett og ikke minst å være avhengig av noe man helst skulle vært foruten.. Spesielt i svangerskap er det jo ikke helt anbefalt.. ;)

Har slutta med nesesprayen nå..
Første natta var jævlig.. måtte stjele saltvannsdråpene til småen..[:D] brukte opp alle, uten at det hjalp mer enn litt..[&o]
Men det ble gradvis bedre.

Er fremdeles tett, men bare plagsomt små-tett. Ikke helt tett..

Og det er herlig at det finnes flere nesepustere [8D] Mannen synes også jeg er kjemperar [8D]

Har vært avhangig av nesespray siden sist svangerskap jeg...så ca 5 år..
Det er som andre sier her, lett å bli avhengig av den! Er også en "nesepuster" hehe, og blir kvalm og svimmel om jeg ikke får puste gjennom nesen. Men vet jo at det ikke er bra å bruke mye nesespray under svangerskapet da, så skal prøve å slutte [&:]

Så det lureste er nok å bruke minst mulig nesespray, heller saltvannspray om man plages med tett nese..[:D]

Bruker barne nesespray nå da, og lurer meg selv med at det er mindre skadelig [:D]

er tett her også, og d var jeg også med min forrige svangeskapet.
hater tette nese, for d er ekkelt å puster og jeg som er avhengi i frisk luft hele tiden, og nå føler jeg meg innestengt[:'(]
bruker ikke nestespray, men vuder veldig å kjøper d fort...

Back
Topp