Testing?

håperpåettmirakel

Glad i forumet
Dere som bor langt unna, reiser dere til sykehus og tester på testdato eller tar dere den hjemme hos legen? Da må man jo vente tre til fem dager på svar, vet ikke jeg orker de dagene ekstra, men det er 700 kr tur retur Riksen for meg da...

Jeg dro til Riksen men jeg bor bare 30 min unna med bil.
Hadde jeg fått pos hjemmetest ville jeg testet hos fastlegen min så jeg slapp å dra inn til Oslo. Men siden jeg fikk negativ hjemmetest, og skal på tur i helga (muligens alkohol), så ville jeg være helt sikker på at den faktisk var negativ. Så jeg tok den på Riksen og fikk svar noen timer senere.

Kommer helt ann på hva du føler for selv egentlig, og om det er hast eller ikke for deg å vite svaret :)

Bor 6 min unna Ullevål. Testet pos hjemme og blodprøve hos fastlege.

Jag tar blodprovet på d lokala sjukhuset , sen så ringer kliniken sjukhuset efter några timmar å frågar efter svar :) så får veta samma dag

Å kan de gjøre det? De sa tre til fem dager og det synes jeg er lenge å vente. Men kan jo ta hjemmetap da, den blir ikke falsk positiv da? Eller kan den det?

Å kan de gjøre det? De sa tre til fem dager og det synes jeg er lenge å vente. Men kan jo ta hjemmetap da, den blir ikke falsk positiv da? Eller kan den det?

P flere sykehus taes det ikke blodprøver - på st Olavs så er det kun rutine at man tar graviditetstest hjemme 14 dager etter innsett. Eggløsningssprøyten sitter i i 10 dager slik jeg har forstått det så sålenge du forholder deg til testdato vil hjemmetest være pålitelig. Har ikke tatt en eneste hcg prøve dette svangerskapet

Jeg testet kun hjemme. Men legen tok blodprøve da jeg kom inn med sterke magesmerter etter få dager. Hadde jeg ikke fått disse smertene så hadde jeg ikke gått til legen, og ikke tatt blodprøve.,

På Riksen SKAL man ta blodprøve uansett om man får blødninger eller ikke. De vil vel ha kontroll. Den skal tas 12 dager etter innsett. Men det er valgfritt om man vil ta den på Riksen (svar på dagen) eller ett annet sted (svar noen dager senere). Tar man det ett annet sted må prøven sendes til Riksen, vi fikk med ett skriv med all info.

På Riksen SKAL man ta blodprøve uansett om man får blødninger eller ikke. De vil vel ha kontroll. Den skal tas 12 dager etter innsett. Men det er valgfritt om man vil ta den på Riksen (svar på dagen) eller ett annet sted (svar noen dager senere). Tar man det ett annet sted må prøven sendes til Riksen, vi fikk med ett skriv med all info.
Ja vi også. Jeg får bare se hva jeg gjør når det nærmer seg. Om mensen kommer er det jo ingen vits å dra..

Hva er langt unna da? Bor ca 7-8 mil utenfor Riksen, dro inn og tok blodprøve, hadde ikke klart å vente flere dager :p

Det tar Ca to timer med tog/trikk fra oss til Riksen. Klarer egentlig ikke vente jeg heller nei, men om tr her kommet eller man har testet positivt vet man jo egentlig resultatet, så da er det jo bortkastet og reise..,

Selv med mensen bør man teste:) Jeg blødde og var gravid. Mistet noen dager senere, men man bør alltid sjekke i tilfelle exu eller lignende:)

Back
Topp