Testing og ivf

Leverihåpet

Gift med forumet
Dere som er i forsøk og tester.
Hvor langt inni rugetiden begynner dere å klø i fingrene etter å starte testingen (etter at eggløsningsspøryta er tatt)?
Evige vente tiden etter en spire i magen :) Og hva gjør dere for å få tiden til å gå?

Dere som er i forsøk og tester.
Hvor langt inni rugetiden begynner dere å klø i fingrene etter å starte testingen (etter at eggløsningsspøryta er tatt)?
Evige vente tiden etter en spire i magen :) Og hva gjør dere for å få tiden til å gå?

Har tatt på rugedag 10 begge gangene. Positivt første gangen og jeg var gravid, negativt andre gangen, jeg ble ikke gravid på forsøk nr 2.
Innsett nå på mandag, kommer til å teste 10 dager etter.
For å gå dagene til å gå lever jeg som normalt og prøver å ikke tenke på det så mye eller bekymre meg for det. Første gangen var det vanskelig, men dette er det tredje prøverørsforsøket vårt. (pluss 2 fryseforsøk som ble avbrutt pga egg som ikke tåler opptining) så man blir litt vant til å "leve med det".

Jeg venter 14 dager etter innsett. Ønsker ikke falske forhåpninger. I Porsgrunn sa de til oss at de fleste hadde begynt å blø ved negativt før testdagen som er 14 dager etter innsett. Jeg kjøper ikke testen før dagen rett før testdag, slik at jeg ikke skal bli frister. Har hatt 3 innsett, ble gravid på første men mista. Jeg var ikke itvil den dagen jeg skulle teste. Jeg følte det på meg at jeg var gravid, de 2 andre gangene har jeg også vist hva resultatet ble.

Jeg prøver å ikke teste før 13-14 dpo. Vil ikke ha falske forhåpninger/skuffelser.

Helst på en lørdag/søndag, slik at jeg uansett utfall ikke skal på jobb etterpå.

Jeg har testet etter en uke hver gang.. Har vært gravid to av fem ganger! Et barn og en SA.

Takk damer for svar :)

Har klart å vente til dag 14, og derfor kun testet ved ett ivf-forsøk, siden jeg på de andre fire forsøkene har begynt å blø før jeg kom så langt. Den eneste gangen jeg testet var jeg gravid:-) Men tror jeg brukte fem eller seks tester totalt da (fordelt på flere dager), fordi jeg ikke kunne tro at det var sant..
Det som er så kjipt er at på de mislykkede forsøkene så har jeg begynt å blø først på dag 13 eller 14. Da har jeg virkelig begynt å håpe, og gledet meg sinnsykt til å teste, for så å gå rett i kjelleren når jeg har begynt å blø:-(

Klarte ikke å vente lengre på på dag 7 ved innsett av blastocyst. Rugetiden går saaakte :P

Dere som tester før ovirelle er ute er dere ikke redde for falskt svar? Som eks teste på dag 7 eks?

Dere som tester før ovirelle er ute er dere ikke redde for falskt svar? Som eks teste på dag 7 eks?
Det er det, tester man så tidlig så vet man at det er ovitrelle som gir positiv test. Tester man tidlig så tester man gjerne hver dag, slik vet man også når ovitrelle er ute. Blir testene positive igjen da så er det ikke lenger tvil. Det er i alle fall sånn jeg har tenkt. :-)

På ferskforsøk, så har jeg begynt teste ut HCG sprøyta fra 5 dpo. Når jeg har vært gravid, så har testene økt på igjen 9-10 dpo. Har mistet de forsøkene, men hcg stigningen har likevel vært fin på de to første forsøkene iallefall.

Har denne gangen hatt fryseforsøk i naturlig syklus. Tok en halv dose hcg i forhold til fersk forsøk, så blir teste ut HCG igjen. Regner med at HCG er ute etter ca 6-7 dager siden det var halv dose.

Testet positivt begge gangene på rugedag 8:)

ved fryseforsøkene mine har jeg ikke tatt noen form for hcgstøtte..
testet positivt på dag 7 etter innsett av blastocyst førstegang, var gravid, men endte i en EXU,
testen positivt (svakt) 5 dager etter innsett av blastocyst andre gang, og er fortsatt gravid og i uke 29 nå :)

LYKKE TIL! :Heartpink

Back
Topp