Testing av ny forum app, android

Mer løpende tilbakemelding: tannhjul øverst til venstre har en unødig prominent plass. Har trykka på den 3-4 ganger alt når jeg egentlig prøver å treffe knappen ved siden av.

Smilies fra tastaturet fungerer ikke i poster. Dette er noe jeg savner når jeg bruker nettleser på mobil/nettbrett, og savner fra appen. Vil veldig gjerne at det skal fungere. Jeg er ikke superfin av de som "hører tik" forumet, og savner mange fra tastaturet på mobilen.
 
Her er mine første tanker etter en halvtimes bruk:


Hvordan poster du en tråd?
Å opprette en ny tråd er i grunnen ikke noe problem, men den blå knappen er i veien som de andre sier. Jeg fikk imidlertid ikke legge inn bilde i innlegget mitt, og når jeg skulle poste innlegget så skjønte jeg ikke hvor det ble av. Innlegget mitt dukket ikke opp på det forumet jeg postet det i. Jeg trykket på "opprett diskusjonstråd" tror jeg den het, men tydeligvis ikke rett knapp. Jeg prøvde flere ganger, men finner ikke igjen noe innlegg... Er vel 2 knappevalg der, men ingen funket.

Ser du skjulte grupper du er medlem i?
Jepp, funker fint.

Blir du kastet ut av appen og må logge inn igjen?
Må ikke logge inn igjen, men den har restartet et par ganger

Fungerer alle funksjoner som de skal?
Hvilke funksjoner er det dere vil vite mer om?
Prøv å legg inn bildet i en tråd, hvordan fungerer det?
Det funker iallefall ikke å legge inn bilder i en tråd jeg starter.

Fungerer varsler som det skal?
Kommer iallfall varsler. Hva de er har jeg ikke sjekket ut enda. Har ikke prøvd å skru av og på i innstillinger enda.

Er det noe du savner?
Jeg er ikke helt fortrolig med de nye smilyene, iallefall hvis de ikke vises for alle brukere på både Android og Apple. Er mye info som man går glipp av hvis en smily uteblir..

Er det enkelt å navigere seg rundt? Nei. Det føles litt som "nettleseren som app" som ikke har tatt inn over seg at dette er en APP, ikke nettleseren. Jeg bruker ikke nettleser på mobil nettopp fordi det er tungvindt ;)Men det kan dels være en vanesak, så jeg skal teste videre senere (fra nettleser på pc nå, mobilen måtte lade)

Her er jeg enig i det Sara skriver. Synes ikke den er enkel å navigere i. Går det ikke an å abonnere på de underforumene eller trådene man vil? Synes det er mange sider å navigere seg rundt i for å komme dit man var.

Andre ting??
Var kanskje her det med smilyer skulle stått..

De 2 blå knappene er bare i veien, og dekker både "svar-knapp" og tekst.

(og her prøvde jeg å legge inn en skjermdump, men kommer bare til kameraet hvis jeg trykker på Kamera-knappen, og da funker det jo ikke å legge inn skjermdump.. Prøvde også å trykke på bildefil-knappen oppe på linja på toppen, men da må jeg ha en url-link? Skulle ønske man da kom til albumet på mobilen som i den gamle appen.)


Men jeg skal teste mer :D

(her har jeg altså avsluttet med 2 smilyes, hvor mange ser dere?)
 
Savner veldig abonnerte tråder/forum ja...

Tungvindt å finne frem.

I tillegg synes jeg også det er vanskelig å skjønne hva de pilene opp/ned med et tall i midten på venstre side av hver tråd betyr?
Feks på generelt.

Skal det bety nye skrevede innlegg i tråden siden sist jeg var innom?

For det funker isåfall ikke. Tallet endrer seg ikke, selv om jeg går inn på tråden. Ikke er det nye innlegg heller. Så hvis det ikke har noen funksjon, så ta det vekk. Det bare forstyrrer.

Hittil så er jeg mer fornøyd med den gamle appen, eller faktisk tapatalk...
 
Abb tråder og forum finnes. Man må gå på menyen, åpne med pila ved siden av forum. Der finnes de på undermeny

Mildt sagt..... Ikke lett tilgjengelig
 
Savner veldig abonnerte tråder/forum ja...

Tungvindt å finne frem.

I tillegg synes jeg også det er vanskelig å skjønne hva de pilene opp/ned med et tall i midten på venstre side av hver tråd betyr?
Feks på generelt.

Skal det bety nye skrevede innlegg i tråden siden sist jeg var innom?

For det funker isåfall ikke. Tallet endrer seg ikke, selv om jeg går inn på tråden. Ikke er det nye innlegg heller. Så hvis det ikke har noen funksjon, så ta det vekk. Det bare forstyrrer.

Hittil så er jeg mer fornøyd med den gamle appen, eller faktisk tapatalk...
Jeg synder og bruker tapatalk innimellom. Å teste er bra. Men det pågår en utfordring...jeg trenger noe mer smidig av og til.
 
Jeg synder og bruker tapatalk innimellom. Å teste er bra. Men det pågår en utfordring...jeg trenger noe mer smidig av og til.
Jeg ble sliten i hodet av å lete så fælt jeg...
Så måtte over til tapatalk ja...

Men nå er jeg på tesversjonen igjen.

Men går absolutt tregere ja.
 
Jeg ble sliten i hodet av å lete så fælt jeg...
Så måtte over til tapatalk ja...

Men nå er jeg på tesversjonen igjen.

Men går absolutt tregere ja.

Jeg veksler på tapatalk, test og pc.

Og altså. For å være helt ærlig. Lander man på denne så er det mye trolig at jeg heller bruker tapatalk. Den er hundre ganger mer brukervennlig. Sorry Tamara. Men denne versjonen her av en lettleserapp appellerer ikke til meg. Jeg får den ikke under huden. Da denne forige bv appen kom og alle mente den var så rar så var jeg tilvent den på under en dag og den var naturlig for meg fort. Denne blir bare mer og mer irriterende...
 
Jeg må si at jeg liker tapatalk bedre. Dessverre.

Jeg skjønner ikke de pilene opp/ned (med tall inni) til venstre for hver tråd. Hva står de for?
Hvilken funksjon har de?

I tillegg er det vanskelig å følge med i feks skravletråden. Når jeg poster et svar, så åpner det tydeligvis en ny fane av noe slag, og så hopper jeg frem og tilbake i tråden. Slitsomt.
Jeg liker ikke nettvarianten..
 
Hvordan poster du en tråd? Knappen for det er tilgjengelig og egentlig mye i veien. Samme med fotoknappen. Men de fungerer til sitt formål.

Ser du skjulte grupper du er medlem i? Ja

Blir du kastet ut av appen og må logge inn igjen?må ikke logge inn men appen kræsjer ofte.

Fungerer alle funksjoner som de skal? Kan ikke laste opp fil. Eller så har det jeg har prøvd fungert.

Prøv å legg inn bildet i en tråd, hvordan fungerer det? Nei

Fungerer varsler som det skal? Får varsler om alt mulig men ikke når jeg blir sitert.

Er det noe du savner? Meny som kan dras ut fra venstre med mer oversikt. Savner oppsettet til den "gamle mobilappen. Synes den var mer mobilvennlig.

Er det enkelt å navigere seg rundt? Nei. Synes det er rotete og vanskelig å gå tilbake til tråder. Ser heller ingen indikasjon på om jeg har lest nyeste i forskjellige tråder.

Andre ting. Synes denne appen er for lik som nettsiden som er laget for å navigere seg på pc. Vanskelig å lese varslene, for lite område å treffe.
 
Hvordan poster du en tråd?
Prøvde å poste via den irriterende knappen, men den tråden var bare søkk borte.

Ser du skjulte grupper du er medlem i?

Yes. Men ett problem er at når jeg er inne på den skjulte gruppa er det ingen måte å navigere seg ut i gruppa igjen, må helt tilbake til den offentlige gruppa og gå inn på skjult igjen.

Blir du kastet ut av appen og må logge inn igjen?
Nei

Fungerer alle funksjoner som de skal?
Nja. Appen har skrudd seg av en gang. Får ikke til å laste opp filer. Prøvde meg på å poste bilde direkte fra kamera med den irriterende fotoapparat knappen og bildet ble snudd til å være på siden (ingen forvarsel om det/skulle likt å få forhåndsvisning av den posten og mulighet for enkel bilderedigering som å snu bildet)

Prøv å legg inn bildet i en tråd, hvordan fungerer det?
Kun fra nettadresse, og det er egentlig veldig fy å hotlinke bilder sånn.

Fungerer varsler som det skal?
Ja.
Er det noe du savner?
Emoticons i poster.
En måte å se mange nylig posta tråder/innlegg/aktivitet (trending virker langt fra optimalt)
Savner veldig oversikt over hvilken post man er på i lengre tråder.
Er det enkelt å navigere seg rundt?
Ja, men kun etter ting jeg vet hvor er. Om dette var min primærmåte å se på forumet hadde jeg gått glipp av veldig mye.
Andre ting??
Jeg hater de "irriterende knappene" som ligger oppå skrivefeltet. Utrolig irriterende.
Skulle også gjerne likt at headeren ikke nødvendigvis var så stor når jeg skriver en post. Blir mye scrolling og frustrasjon pga det.

Kommer gjerne med feedback på andre oppdateringer av appen etterhvert.
 
Jeg må si at jeg liker tapatalk bedre. Dessverre.

Jeg skjønner ikke de pilene opp/ned (med tall inni) til venstre for hver tråd. Hva står de for?
Hvilken funksjon har de?

I tillegg er det vanskelig å følge med i feks skravletråden. Når jeg poster et svar, så åpner det tydeligvis en ny fane av noe slag, og så hopper jeg frem og tilbake i tråden. Slitsomt.
Jeg liker ikke nettvarianten..
Ja sant, de pilene, hva er det for noe?
Skjønner ikke helt hvordan jeg skal se hvilke tråder som har nye innlegg.
Eller når jeg i en tråd har kommet til siste innlegg posta, tatt feil av det noen ganger ass.
 
Og, når jeg trykker på "hjem" forventer jeg å komme til en hjemlige for forumet. Vil du sende meg til babyverden.no må det være merka som det. Ingenting galt med å ha begge deler, men å bare ha babyverden.no under hjem kjennes feil.
 
Hvordan poster du en tråd?
Ikke prøvd men knappen for det samt kameraet er i veien og ubrukelig dessverre da den ikke fungerer som den skal heller

Ser du skjulte grupper du er medlem i?

Ser alle forum som jeg er medlem i.

Blir du kastet ut av appen og må logge inn igjen?

Den restarter seg ofte, men slipper å logge inn, men havner tilbake på start og ikke der jeg var

Fungerer alle funksjoner som de skal?


Prøv å legg inn bildet i en tråd, hvordan fungerer det?

Nei prøvd både kamera "knappen" og last opp filer

Fungerer varsler som det skal?

får mer varseler enn jeg har haket av på

Er det noe du savner?

Savner den gamle når det gjelder å svare tråder, dette blir ekstra tydelig i skravletråden hvor den hopper mye og på data ser jeg at den også ikke viser alle innlegg dessverre

Er det enkelt å navigere seg rundt?

Når jeg forsto at jeg måtte trykke helt øverst til høyre for meny så var det ikke så vanskelig

Andre ting??

Ser vi har mange klager på de samme tingene, jeg liker derimot at den er lik nettversjon, bare synd det er tatt litt for bokstavelig.
Liker også at man kan bruke rating.
Liker ikke at man ikke kan bruke smiley som ligger på mobilen, det gjør det mer tungvindt å gå igjennom smiley som er inne på forumet eller finne frem tegn
 
Hvordan poster du en tråd?
- Det er en egen knapp for dette, som fungerer til sitt formål, men som er veldig i veien. Det frister å swipe den bort, noe som ikke går. Samme med kameraknappen. Dekker over deler av hva man skriver slik at man ikke ser teksten blandt annet.

Ser du skjulte grupper du er medlem i?
Ja.

Blir du kastet ut av appen og må logge inn igjen?
- Appen lukker seg og må startes på nytt, men må ikke logge inn igjen.

Fungerer alle funksjoner som de skal?
- Nei, jeg får ikke lagt til bilde med mindre det tas direkte med kamera.

Prøv å legg inn bildet i en tråd, hvordan fungerer det?
- Se forrige svar. Kan legge til at da man ønsker å trykke på knappen for å finne fil så skjer det ingenting.

Fungerer varsler som det skal?
- Ja, har inntrykk av det. Synes selve oversikten her var bedre enn på den gamle.

Er det noe du savner?
- Tidslinje! Som den vi har nå.

Er det enkelt å navigere seg rundt?
- Nja. Både og. Jeg synes det var gøy og nytt i starten, men ble tungvindt i lengden. Det er jo enkelt i form av at det er en meny etc, men allikevel mye trykking og styr.

Andre ting??
Til syvende og sist må jeg innrømme at dette ble litt knotete, og fikk meg til å bruke appen mindre. Newsfeedene ble ikke oppdatert skikkelig syntes jeg, og man fikk ikke bladd seg særlig langt tilbake. Bildene som vises i feeden fra tråder som inneholder bilder tok for mye plass. Bedre med bare tekst.
 
Hvordan poster du en tråd?
Ikke prøvd men knappen for det samt kameraet er i veien og ubrukelig dessverre da den ikke fungerer som den skal heller

Ser du skjulte grupper du er medlem i?

Ser alle forum som jeg er medlem i.

Blir du kastet ut av appen og må logge inn igjen?

Den restarter seg ofte, men slipper å logge inn, men havner tilbake på start og ikke der jeg var

Fungerer alle funksjoner som de skal?


Prøv å legg inn bildet i en tråd, hvordan fungerer det?

Nei prøvd både kamera "knappen" og last opp filer

Fungerer varsler som det skal?

får mer varseler enn jeg har haket av på

Er det noe du savner?

Savner den gamle når det gjelder å svare tråder, dette blir ekstra tydelig i skravletråden hvor den hopper mye og på data ser jeg at den også ikke viser alle innlegg dessverre

Er det enkelt å navigere seg rundt?

Når jeg forsto at jeg måtte trykke helt øverst til høyre for meny så var det ikke så vanskelig

Andre ting??

Ser vi har mange klager på de samme tingene, jeg liker derimot at den er lik nettversjon, bare synd det er tatt litt for bokstavelig.
Liker også at man kan bruke rating.
Liker ikke at man ikke kan bruke smiley som ligger på mobilen, det gjør det mer tungvindt å gå igjennom smiley som er inne på forumet eller finne frem tegn
Ang smilyes, så er jeg enig. I tillegg så ser jo ikke de andre brukerene dem, de får bare opp masse rare tegn.
Og hver gang jeg trykker på ikonet (det smilyefjeset) så kommer jo tastaturet mitt opp, og så må jeg trykke det bort igjen for å se smilyene jeg kan velge mellom. Det er tungvindt. Ville mye heler bare hatt mobilen sine egne.
 
Hvordan poster du en tråd?
- Det er en egen knapp for dette, som fungerer til sitt formål, men som er veldig i veien. Det frister å swipe den bort, noe som ikke går. Samme med kameraknappen. Dekker over deler av hva man skriver slik at man ikke ser teksten blandt annet.

Ser du skjulte grupper du er medlem i?
Ja.

Blir du kastet ut av appen og må logge inn igjen?
- Appen lukker seg og må startes på nytt, men må ikke logge inn igjen.

Fungerer alle funksjoner som de skal?
- Nei, jeg får ikke lagt til bilde med mindre det tas direkte med kamera.

Prøv å legg inn bildet i en tråd, hvordan fungerer det?
- Se forrige svar. Kan legge til at da man ønsker å trykke på knappen for å finne fil så skjer det ingenting.

Fungerer varsler som det skal?
- Ja, har inntrykk av det. Synes selve oversikten her var bedre enn på den gamle.

Er det noe du savner?
- Tidslinje! Som den vi har nå.

Er det enkelt å navigere seg rundt?
- Nja. Både og. Jeg synes det var gøy og nytt i starten, men ble tungvindt i lengden. Det er jo enkelt i form av at det er en meny etc, men allikevel mye trykking og styr.

Andre ting??
Til syvende og sist må jeg innrømme at dette ble litt knotete, og fikk meg til å bruke appen mindre. Newsfeedene ble ikke oppdatert skikkelig syntes jeg, og man fikk ikke bladd seg særlig langt tilbake. Bildene som vises i feeden fra tråder som inneholder bilder tok for mye plass. Bedre med bare tekst.
Får du postet tråder med denne appen?
Det får ikke jeg til.. Trådene dukker ikke opp før dagen etter.. Skjedde iallefall meg.
 
Denne tråden er for de som hjelper oss å tester android appen. Her skal det legges inn tilbakemeldinger :)

Takk for at dere vil være med å teste dette for oss, det setter vi stor pris på :)

Husk at dette er en beta versjon. Appen er derfor noe treg, og det hender at den stopper.

Jeg ønsker tilbakemelding på følgene:

Hvordan poster du en tråd?

Ser du skjulte grupper du er medlem i?
Ja, men de er ikke "merket" sånn at eg må selv bla de fram.

Blir du kastet ut av appen og må logge inn igjen?
Det har skjedd

Fungerer alle funksjoner som de skal?

Prøv å legg inn bildet i en tråd, hvordan fungerer det?

Fungerer varsler som det skal?
Aldri brukt, vet ikke

Er det noe du savner?
Finne merkede poster, sneak-peak på forrige innlegg i tråd, se om noen har postet siden sist eg leste.

Er det enkelt å navigere seg rundt?
Se kommentar ang merkede poster.


Andre ting??
Det blir mye å bla. Tastatur/redigering blir mye å forholde seg til.

Svar i denne tråden helst innen søndag kveld :)

Disse er med å tester:

Skrømt
Sara
Shadow
Tekopp
Lucyna
Tiger2017
Lilleulven
Klatremus Lillemann
oj!mamma17?
 
Denne tråden er for de som hjelper oss å tester android appen. Her skal det legges inn tilbakemeldinger :)

Takk for at dere vil være med å teste dette for oss, det setter vi stor pris på :)

Husk at dette er en beta versjon. Appen er derfor noe treg, og det hender at den stopper.

Jeg ønsker tilbakemelding på følgene:

Hvordan poster du en tråd?
Veldig enkelt :)

Ser du skjulte grupper du er medlem i?
Jepp

Blir du kastet ut av appen og må logge inn igjen?
Nei heldigvis ikkje!

Fungerer alle funksjoner som de skal?
Har ikkje klart å redigere innlegg, resten virker :)

Prøv å legg inn bildet i en tråd, hvordan fungerer det?
Veldig lett, brukervennlig :)

Fungerer varsler som det skal?
Får ikkje alltid varsler men får mye flere enn før :)

Er det noe du savner?
En enklere navigering for å gå fra den tråden man er på og tilbake til underforumet man er inne på.

Er det enkelt å navigere seg rundt?
Ja egentlig

Andre ting??
Svar i denne tråden helst innen søndag kveld :)

Disse er med å tester:

Skrømt
Sara
Shadow
Tekopp
Lucyna
Tiger2017
Lilleulven
Klatremus Lillemann
oj!mamma17?
 
Back
Topp