Testetråd

Bør jeg bestille legetime når har fått positiv test?
Det er litt opp til hva du trenger. Min lege/jordmor vil normalt ha første kontroll i uke 8-10 for blodprøver og henvisning til tidlig ultralyd. Men trenger man time før så får man det.

Det er litt opp til hva du trenger. Min lege/jordmor vil normalt ha første kontroll i uke 8-10 for blodprøver og henvisning til tidlig ultralyd. Men trenger man time før så får man det.
Samme her, min lege vil ha blodprøver i uke 10. Jeg vurderer å dra litt tidligere, da jeg er redd det er «vanskeligere» å få time til OTUL om jeg først er hos legen i uke 10.

Takk for svar! Har bestilt med legetime 19.5. Første ledige..

Samme her, min lege vil ha blodprøver i uke 10. Jeg vurderer å dra litt tidligere, da jeg er redd det er «vanskeligere» å få time til OTUL om jeg først er hos legen i uke 10.
Det kommer sikkert an på hvilket sykehus man tilhører. Jeg har ikke hatt den utfordringen på Haukeland iallfall. Sist ble jeg henvist i uke 10 og fikk time i uke 13. Denne gangen er jeg henvist allerede.

Det kommer sikkert an på hvilket sykehus man tilhører. Jeg har ikke hatt den utfordringen på Haukeland iallfall. Sist ble jeg henvist i uke 10 og fikk time i uke 13. Denne gangen er jeg henvist allerede.
Sant, store forskjeller her til lands:)

4+0 i dag! :Heartred
Hadde håpet på økning og generelt sterkere test på IKM, så må innrømme at jeg er en smule skuffet :wacky: HCG er jo så forskjellig, men misunner alltid de som får sterke streker så tidlig! Særlig etter å ha mistet. Håper på økning i kveld eller i morgen, denne var jo ganske svak.

Vedlegg

• IMG_5677.jpeg
    IMG_5677.jpeg
    157 KB · Visninger: 68
Last edited:
Hadde håpet på økning og generelt sterkere test på IKM, så må innrømme at jeg er en smule skuffet :wacky: HCG er jo så forskjellig, men misunner alltid de som får sterke streker så tidlig! Særlig etter å ha mistet. Håper på økning i kveld eller i morgen, denne var jo ganske svak.
Ville ikke vært bekymra, stor individuell forskjell + ulike tidspunkt for implantasjon :Heartred og ser du hadde økning fra 11 til 12 dpo med samme type test, men anne type test etterpå, som da ikke kan sammenlignes. Jeg er 2 dager over IKM (27-dagers syklus i snitt). Hcg dobler seg på ca. 2 dager, så vent to dager til neste test og bruk samme type/batch, da bør streken være dobbelt så sterk omtrent

Ville ikke vært bekymra, stor individuell forskjell + ulike tidspunkt for implantasjon :Heartred Jeg er 2 dager over IKM (27-dagers syklus i snitt). Hcg dobler seg på ca. 2 dager, så vent to dager til neste test, da bør streken være dobbelt så sterk, hvis dine er 0.1 nå, så 0.2 om to dager relativt til kontrollstreken (altså fortsatt svake).
Takk, vet jo alle disse tingene, men man blir liksom ikke fornøyd uansett så lenge man ikke får den betryggelsen av sterk test :smiley-ashamed004 Å vente to dager er ikke et alternativ dessverre, med tanke på at jeg har testetøs-syndrom :laughing002

Forstår deg så inderlig. Forrige svangerskap gikk jeg med svake streker helt til det plutselig løsnet på 20DPO. Er litt bedre denne gangen med. Synes ikke økningen er veldig stor fortsatt. Skal legge inn bilde litt senere. Har ikke orket å skru på taklyset enda :hilarious:

Hei fine dere! Jeg trodde ikke jeg skulle komme med her, men da mensen ikke kom ved midnatt 13dpo i går tok vi en vanlig test (babyplan og normal) og vi skimtet streker. Jeg hadde håpet på større utslag på morgenurin (6 timer oppspart men med en del vann i natt pga inntørket munn) i dag 14dpo :sorry:

IMG_3538.jpeg

Kan så lite om dette, men skal hvertfall på apoteket å kjøpe tester tenkte jeg nå :hilarious:

Vi er på samme dpo, min ligner litt på din :Heartred Tenker akkurat samme som deg. Rart hvordan vi må stresse så fort når vi først får strek, ikkesant? Men det er jo fordi man håper så inderlig :shy:

Dette var mitt forrige svangerskap. På blodprøver var hcg stigning fin, men jeg var sikkert på at det gikk gale på grunn av disse. Ble flyttet en dag kortere på ultralyd, og jeg vet når eggløsning var. Kanskje det kan få dere til å slappe av litt mer. Screenshot_20250426_093639_Gallery.jpg

Back
Topp