Testet positiv i dag!!!

AngeLine

Gift med forumet
Hei hei alle sammen! Jeg er ny på dette forumet [:)] Har tidligere skrevet en del på Før svangerskapet, men i dag fikk jeg endelig bekrefta, etter 6 graviditets tester at jeg er gravid!! [:D] Er hoppende glad! Men det er en hel del ting jeg lurer på, hva skal jeg gjøre nå? Har prøvd å ringe legen min, men hun er borte frem til 9/8, og jeg skal på ferie uka før. Er det noen jeg kan kontakte, sånn at jeg får bekrefta denne gladnyheten. [:D] Går det an å finne ut om alt er vel med det allerede nå? Lurer litt på fremgangsmåten her...

Kjempefint om dere svarer, det setter jeg uuuutrolig pris på...

23 og førstefødene.. så... dere skjønner sikkert [:D]

Heihei! Kan gratulere deg her inne også. Det er alltid så morsomt når noen blir gravide![:D] Kan nok desverre ikke gi deg noe svar på spørsmålene dine, men jeg vet det er MANGE som kan svare deg på her inne! [:)]

Vil ønske deg masse lykke til fremover, og kos deg masse! [:D]

Gratulerer så kjempemye!!! [:D]

Hei og gratulerer[:D]!

Du trenger ikke gå til legen før 9.8, men hvis du virkelig vil for å betrygge deg selv har alle krav på vikar for fastlegen sin. Det er et krav i den fastlegeordningen!

Ellers tror jeg ikke det er så mye de får sjekket på et så tidlig stadie. De tar jo en haug med blodprøver etc, men de får du ikke svar på før etter noen uker.

God ferie, og nyt tiden som gravid!

hei på deg!!! [:D][:D][:D]
Gratulerer så mye, dette er så spennende!
Er sjøl 7 uker på vei, men skal ikke til legen før den 27.juli. Venter spent og virker så utrolig lenge. Fastlegen min er også på ferie så fikk time hos en turnuslege. Og de hadde ikke noen timer før som var ledig siden de skule bruke 2 timer.

Gleder meg så...
Og endelig er det liksom i gang og bekreftet.... og kan kanskje slippe å bekymre seg så mye om.....

har etter terminkalkulatoren her termin den 7. mars.

lykke til[:)]

jeg fikk vite på freda at jeg var gravid.. og er jo 16uker ut i svangerskapet. Skal ha time til fastlegen min om to uker,men han er bortreist, så jeg får vikar. Men jeg lurer på, skal jeg kontakte løegekontoret selv, å si ifra om at jeg er såpass på vei for svanerskapskontroll, jeg må ha ultralyd også, sa gynekologen som jeg ble sendt til etter at prøven var positiv på legekontoret. Hun (gynekologen) sa at de skulle sendte et brev om det, trenger jeg ikke å gjøre noe da?? Vet ingenting liksom:)

Hei,

Gratulerer!

Legen søkte om ultralyd for meg, så det er kun denne prosessen jeg vet om. I og med at du er 18 uker på vei neste gang du skal til legen kan du jo ringe opp til sykehuset og forhøre deg om ultralydrutiner etc...

Av og til er det lurt å spørre en gang for mye[;)]

Gratulerer så mye!!
Jeg ringte ikke til legen før jeg var rundt 8 uker på vei, tror jeg, og fikk da heller ikke time før jeg var 12 uker på vei. Jeg syntes egentlig det var like greitt - komme seg over de første 12 kritiske ukene! Er vel ikke noe legen kunne gjort fra eller til uansett dersom det hadde gått galt før den tid. Og på den første timen med jordmor (ikke lege..), ble det tatt blodprøver og urinprøve og den forferdelige vekta.... Og så fyllte hun ut et skjema, ga meg noen bøker og snakket litt generelt. Og fant hjertelyden til lille krapylet!! [:D]
Forstår godt du er litt utålmodig, men det har sikkert ikke noe for seg - jo lenger på vei du er, jo mer spennende blir det......???

Hei,hei... Og gratulerer så masse!!![:D]
Skjønner godt at du ønsker svangerskapet bekrefta,blir på en måte litt tryggere når det er gjort.
Om du ikke får tak i lege før i sep,så kanskje du kan prøve å få time hos jordmor!?
Jeg var selv hos jordmor for å få svangerskapet bekrefta,og da var jeg 4+3 på vei...
Ikke så mye de får gjort,men de prater jo med deg og ordner helsekortet som du skal ha med deg på alle kontroller resten av svangerskapet!
Så finn en jordmor i telefonkatalogen,eller om de er på helsestasjon der du bor...
Og bare si at du ønsker en bekreftelse time,er jo litt lenge til sep.
Ang blodprøver der,så får du mest sannsynlig en henvisning til lab på sykehuset eller beskjed om å vente til legen din er tilbake!
Ellers så ønsker jeg deg masse,masse lykke til!!![:D]

Hei på deg, og gratulerer så mye[;)]

Det skal være en vikar for legen din i ferieordningen, så kontakt ham eller henne. Ring tlf nr til fastlegen din, og så pleier dem å si hvem vikaren er og nr dit.

En test er over 99 % sikker, men skjønner at du vil få det ordentlig bekreftet.

Lykkeønskninger til deg fra meg...
[:)]

Vil bare gratulere![;)]

gratulerer!!! [:D] Det gjorde jeg også. er nå 4 uker på vei. Dette er mitt andre barn, men jeg gleder meg like mye. Jeg har ikke tenkt å bestille time hos lege før jeg er 10 -12 uker.
Lykke til!!

Gratulerer!
Jeg er helt ny som medlem, fant nemlig ut at jeg var gravid i går...

Jeg ringte faktisk legen min i dag, har aldri gjort dette før, så jeg har endel spm. jeg vil ha svar på. Min lege er på ferie, men jeg har nå fått time hos en annen lege på samme sted neste uke. Legesekretæren som jeg snakket med sa at det var vanlig at man hadde den første undersøkelsen rundt uke 10, men jeg fikk gjerne time med en gang, siden det var første gangen...

Gratulerer så mye! [:)]

Trur eg brukte tusen lapper i graviditetstester før eg endelig var gravid... Ringte til legekontoret der eg fekk ein time veka etter... Var da sju veker på vei.

Det første legebesøket innebar en gynekologisk undersøkelse, og det blei tatt blodprøver. Og så var det alt det andre - blodtrykk, vekt, fortelle om form, stille spørsmål som eg lurte på osv. Etter dette blei eg henvist til jordmor. Ho bestilte ultralydtime til meg... Fekk brev i posten fra sjukehuset... Ett tykt brev med masse opplysninger osv.

Ellers har eg oppdaga (eg er også førstegangsfødende er no i veke 27) at det er utrulig viktig å spørre fagfolkene (leger jordmor osv) om alt mellom himmel og jord... Alle spørsmål er relevante for deg!

Lykke til videre! Du har masse å glede deg til! [:D]

heisann..gratulerer så mye..
er ikke farlig om du ikke kommer til lege med en gang..
selv var jeg ikke hos lege før jeg var 13 uker ut i svangerskapet...
lykke til videre.
klem

Hei hei! og Tuuuuuusen takk for alle gratulasjoner, selv om jeg må innrømme at det er litt uvirkelig enda.. Snakka med lege, og helsestasjon og de sier jo akkurat det samm som dere [:D] Skal på ferie sammen med foreldrene mine om 1 ukes tid, og det hadde vært så koselig å fortalt det til dem da.. siden vi bor så langt fra hverandre... he he [:D] Men får vel ta sjangsen på det [:D]

Takk igjen alle sammen! [:)]

Hvis dere har noen andre gode råd og tips til en meeeeget fersk gravid, så kom gjerne med dem! [:)]

Klem fra

LineMOR

gratulerer så mye .. :)

gratulere så mye.....[:)]

ønsker dere alt av lykke videre [:D]

Gratulerer så masse,og lykke til på ferden[:D] Klem

Gratulerer.. Du har mye å glede deg til[;)]

Jeg tok en test for jeg fikk mistanke til at jeg kanskje var gravid gjorde det.. Og resultatet jeg fikk da var positivt og så tårene kom.. Jeg var bare 18 og bodde fortsatt hjemme og gikk på skole siste året..
Så gikk det et par uker så lå jeg ut på sofaen en hel uke så da kom mistanken over min stemor..
Da måtte jeg si det som det var at jeg hadde tatt test og alt.. Deretter fikk pappa og mamma vite det..
Og det gikk fint de var glade selv om de syns det var tidlig pga skolen og alt..

Så mamma tok med seg en urin prøve fra meg for ta den med til legen for hun skulle ned allikevell og kom hjem igjen med et positivt svar.. Og ordene som kom fram var Ja nå skal jeg bli bestemor..[;)]

Så fikk jeg time hos legen for en vanlig kontroll dvs underlivs undersøkelse for jeg var ikke helt sikker på tid min sist mens var.. Da fast slo legen at jeg ca var 7 uker på vei.. Men var egentlig ikke så langt engang når de fast slo termin på UL..

Så på meg kunne man ganske tidlig se på tester se at jeg var gravid..
Nå gleder jeg meg som bare det til gutten min kommer 18 sep..
Alt hat gått fint..

Så lykke til!!

kos michelle

Back
Topp