Testet dere etter EL?

LillyMom

Gift med forumet
*MIA*
Oktoberlykke 2019
Hadde en diskusjon med en vedr hvor vanlig det er å ta eggløsningstester, og kom på at jeg kan jo sjekke «fasit» her :hilarious:

Testet dere etter eggløsning?
 
Jeg testet etterhvert ut i prøveperioden pga uregelmessig mens :)
 
Nei, vi prøvde ikke engang. Men i de årene vi prøvde på minstemann testet jeg stort sett hver måned.
 
Haha, hvis du spør her inne vil du nok ikke få et helt representativt svar som kan generaliseres til normalbefolkningen altså :hilarious:
Jeg kjenner ingen som har testet etter eggløsning og gjorde det ikke selv. Nå var ikke denne lille helt planlagt, det skal sies.
Her inne er det jo en mye større andel av prøvere, og tror nok at det er stor risiko for at de som er her inne begynner å teste etter eggløsning når de kommer hit (hvis de ikle gjorde det før) mtp at dvirker som om «alle» enten tester eller temper :D og det er jo ikke npe galt i det altså, men tror ikke det er sååå vanlig «der utel :hilarious:
 
Haha, hvis du spør her inne vil du nok ikke få et helt representativt svar som kan generaliseres til normalbefolkningen altså :hilarious:
Jeg kjenner ingen som har testet etter eggløsning og gjorde det ikke selv. Nå var ikke denne lille helt planlagt, det skal sies.
Her inne er det jo en mye større andel av prøvere, og tror nok at det er stor risiko for at de som er her inne begynner å teste etter eggløsning når de kommer hit (hvis de ikle gjorde det før) mtp at dvirker som om «alle» enten tester eller temper :D og det er jo ikke npe galt i det altså, men tror ikke det er sååå vanlig «der utel :hilarious:
Haha, tenkte det samme, men jeg kjenner faktisk flere som har gjort det :hilarious:
 
Pga uregelmessig syklus så har jeg brukt en god del graviditetstester i året som gikk, men denne gangen så trodde jeg faktisk at jeg fikk mensen pga spotting 5 dager før ikm. 2 dager før ikm så var det noe i meg som sa at jeg skulle dobbeltsjekke, og der var det positiv test gitt :)
 
Ja.
 
Jepp, måtte det for å være sikre på at vi fikk full klaff med inseminering :)
 
Jeg har ganske stabil syklus så da vi prøvde på førstemann brukte jeg en del el-tester, men ettersom jeg kjente kroppens egne tegn mer og mer droppet jeg det.

Og siden jeg tempet hele veien, har jeg også hatt oversikt over presis en og kunne dermed ta graviditetstest på gode tidspunkt
 
Nei, så ikke poeng med å bruke masse penger og tid på det ettersom jeg akkurat hadde sluttet på p-pillene og det ikke var godt å si når el ville komme. Kunne jo være at jeg ikke fikk el på et par måneder. Så jeg tok bare utgangspunkt i gjennomsnittlig sykluslengde og kjente etter mulige symptomer.
 
Jepp. Har PCOS, så noe annet hadde vært litt håpløst i og med at vi ikke akkurat har sex så ofte :p
 
Eneste vi har prøvd på var nr.2. Testet ikke etter EL, men vi var heldige med at alt klaffet raskt. Hadde nok prøvd å teste etter EL om vi ikke fikk det til på den enkle måten :rolleyes:
 
Nei, men brukte app som beregnet sånn ca når EL skulle være :)
 
Ja, måtte det i forhold til innsett pga ivf :) men skal sies at jeg testet etter el lenge før vi fikk hjelp også :)
 
Jeg misforsto tydelig spm :p men ja vi testet etter el ett helt år uten at det var en eneste positiv test. Vanskelig når syklusen er på 50-69 dager, og man ikke vet når ca el kommer. Har brukt bra mange tester. Godt de var fra eBay, da ble det ikke så dyrt.
 
Nei, men vis det hadde gått et par mnd til uten klaff så hadde jeg nok test etter el med tester.
 
Selv telte vi dager, men hadde det drøyd hadde jeg nok begynt med det... ble jo helt sprø bare av den korte ventinga vår :p
 
Ikke denne gang, gjorde det sist da jeg prøvde ut metformin pga pcos, så ville se om medisnen hadde virkning på eggløsning, noe den hadde:)
 
Testet etter EL med nr 1 og nr 3. Gjorde det også litt fordi jeg synes det er «spennende», og fordi vi ikke nødvendigvis har sex hver uke.
 
Back
Topp