Jeg tok glukosebelastning og testet negativt for svangerskapsdiabetes. Jeg fikk først et ENORMT plastglass fylt til randen av glovarmt sukkervann av legesekretærstudenten som var der på praksisplass, med beskjed om å gå ut på venteværelset og drikke opp glasset innen fem minutter... Jeg tok kontakt med de litt mer erfarne damene i luka etter jeg skjønte at det ikke kom til å gå, og hun så på det digre glasset og sa at det kunne hun godt forstå
hun tok meg med inn på et undersøkelsesrom og blandet nytt sukkervann til meg (myyyye mindre, men mer potent), og da klarte jeg fint å drikke det fort, selvom jeg nesten spydde. Sukkervannet skulle drikkes under oppsyn, fortalte hun meg. Fikk legge meg på et tomt legekontor som var kjølig og mørkt, og der lå jeg på undersøkelsesbenken til legen kom og trengte kontoret sitt. Innen da var jeg ikke kvalm lengre, og følte meg komfortabel med å vente på venteværelset
Jeg håper de lærte den studenten hvordan man tar en glukosebelastningstest på noen før hun får gjøre det neste gang
Jeg veit ikke svaret på spørsmålene dine, men nå fikk du ihvertfall en stil å lese