Tester

Kaktusen27

Flørter med forumet
Tar noen av dere flere graviditetstester nå før legetime og UL? For å forsikre seg liksom. Jeg syns det er så lenge til første legetime (uke 12), og enda lengre til OUL (har ikke bestilt tidlig UL enda, men begynner å få litt lyst:) ) Er vel litt ekstra bekymret førstegangsgravid :-0

Ja, har tatt ekstra test, men ble ikke betrygget av det, så nå har jeg også bestilt tidlig UL. Hater tanken på å gå helt til OUL og ikke egentlig vite.

Ja, jeg skal ta en digital i morgen tenkte jeg En siste test før UL.

Jeg tok en test forrige uke, var da 6+3. Det er veldig lenge å gå å ikke vite hvordan ståa er, så blir nok tidlig ul på me om ikke lenge. Er 7+1 i dag, og sist hadde jeg TUL 10+2.

I første svangerskap tok jeg to tester for å virkelig forstå at jeg var gravid, og da ingenting før TUL i uke 12. Andre gangen så brukte jeg CB med ukesindikator i flere uker, men ultralyd i uke 8 viste en MA som hadde skjedd i uke 4-5. Denne gangen tar jeg blodprøver hos lege med ca en ukes mellomrom, sånn at jeg slipper å komme til en ny overraskelse på TUL.

Har tatt en test... Har ikke planer om å ta fler. Har heller ingen planer om TUL. Blir vanlig time hos lege ved 12 uker, så OUL... :happy:

Har tatt tre stk til sammen, en hjemme, en hos lege og en til hjemme, bare for at jeg måtte sjekke en ekstra gang. Har ikke planer om å ta noen flere nå, det er jo så kostbart! :p

Tar ikke flere tester nei. Lever normalt og prøver å ikke tenke på det. Stress er ikke bra for babyen. Ta heller en tlf til en jordmor dere stoler på hvis dere stresser. De skal være ganske flinke og hjelper til å roe ned.

Har tatt en digital, og kommer ikke til å gruble over sterke/svake streker. Regner med kroppen ordner opp hvis det er noe galt, og hvis alt har gått bra frem til uke 12 så regner jeg med jeg er like gravid da som når jeg tok testen :p

Jeg skal heller ikke det! Skal på UL når jeg er 11+3, og til legen for første ordinære kontroll dagen etter. :)
Eneste grunnen til at jeg skal til lege i uke 8 er for å få helsekortet før ultralyd samme dag. Da fastsetter gyn terminen min :)

Hos fastlegen min ville de ikke ha meg før uke 12 uansett, hehe.
Nei, ikke her heller. Derfor tar jeg en privat TUL nå imorgen, bare for å bekrefte graviditet, og for å roe meg ned i forhold til de kommende ukene. Er lenge å vente til uke 12, og det eneste som skjer da er en urinprøve og utfylling av helsekort. Så må man egentlig vente til uke 18 før man får et sikkert svar på at det faktisk er liv der inne....

Tok en clearblue digital m/ukesindikator nå. Er 7+3 i dag.
Testen viste "gravid", men står 2-3 uker. Kjenner jeg ble litt bekymret. Vet at ukesindikatoren ikke er like nøyaktig som gravid/ikke gravid, men likevel. Håpte på 3+. Hva tenker dere? Bør jeg bestille legetime?

Tok en clearblue digital m/ukesindikator nå. Er 7+3 i dag.
Testen viste "gravid", men står 2-3 uker. Kjenner jeg ble litt bekymret. Vet at ukesindikatoren ikke er like nøyaktig som gravid/ikke gravid, men likevel. Håpte på 3+. Hva tenker dere? Bør jeg bestille legetime?
Den går vell ikke lengere enn til 3+ så er nokk sikkert ikke noe å bekymre seg for. Det står jo gravid <3

Den går vell ikke lengere enn til 3+ så er nokk sikkert ikke noe å bekymre seg for. Det står jo gravid <3

Takk for svar :-) jeg kjenner at jeg ikke klarer å senke skuldrene helt enda. Men får tenke litt på det (evt. prøve å ikke tenke så masse). I værste fall er det vel bare å dra til legen en tur :)

Takk for svar :) jeg kjenner at jeg ikke klarer å senke skuldrene helt enda. Men får tenke litt på det (evt. prøve å ikke tenke så masse). I værste fall er det vel bare å dra til legen en tur :)
Ja er du bekymra så er det bare og ringe generelt legen å be om en tidlig time :)

Back
Topp