Teste tidlig... bare tull??

Br82

Blir kjent med forumet
Graviditetstestene i dag skryter av at man kan få svar allerede en uke før forventet mens. Men er det egentlig noen som har fått positiv test flere dager før forventet mens?? Virker som de aller fleste får negativ test.. Å tenker selv at det er like greit å vente å se om mensen kommer. Men samtidig er det jo vanskelig å la være, når graviditetstesten med alle lovnadene om tidlig svar står å lyser mot deg i hylla :rolleyes:

Jeg har fått positiv test 8 DPO, og har vanligvis en lutealfase på 13-14 dager. Så ikke en full uke fra IKM, men ganske nærme. Men det kommer jo helt an på hvor tidlig egget fester seg og hvor fort man produserer hcg da :)

Noen har fått positiv test allerede 7 DPO og det er minst en uke før TR, så det er mulig. Bare styr unna de med blått fargestoff som Clearblue early. Den gir mange skyggestreker.
Men så klart, jo nærmere TR jo sterkere test hvis du er gravid :)

Fikk positiv digital 9 dpo. 100% sikker på at det var 9 dpo pga IVF og vet nøyaktig tidspunkt for befruktning.

Denne gang fikk jeg antydning til positiv test 6 dpo, og enda sterkere 7 dpo. Så er mulig. Har en syklus på 28-29 dager.

Har på det tidligste fått positiv test 7 dager etter eggløsning (altså en uke før ikm).
En må ha de med lavest sensitivitet og så krever det at egget har festet seg tidlig nok og at hcg-produksjonen øker ift å ha nok hcg i urin når du tester

Testa positivt 9 dpo med de to første graviditetene og 11 dpo med denne.

Fikk positiv test 9 dpo, mens kommer hos meg vanligvis 13-14dpo. Streken var svak, men helt klart tilstede. Dagen etter var det virkelig ikke tvil.

Vet ikke hvor mange DPO jeg var med førstemann, men med nr 2 fikk jeg positivt test 9DPO [emoji4]

6 dager før fikk jeg en rosa strek som ikke var til å ta feil av. 3 dager før var den så sterk at jeg turte å tro at spiren satt.:) Har alltid fått strek tidlig når jeg er gravid. Har stabile sykluser.

I følge termin med tulla fikk jeg positiv test 2+5 altså over en uke før ikm. Følte ikke det stemte jeg da.. Men var 3+2 ifølge menstermin, og 3+5 i november som dessverre endte i MA :(

Back
Topp