Test etter reise?

Shrimpy

Flørter med forumet
Dere som har vært i syden eller reist langt vekk; Har dere tatt toxoplasmatest eller tenkt til å ta det etter turen? :)

Tenkte å høre med jordmor på onsdag om jeg bør gjøre det.. gjorde det ikke sist jeg var gravid og var på ferie i utlandet. .

Ja, jeg var på kontroll hos legen 9 dager etter jeg kom hjem fra syden, og da ba jeg om å få ta en test bare for sikkerhets skyld.

Tenkte å høre med jordmor på onsdag om jeg bør gjøre det.. gjorde det ikke sist jeg var gravid og var på ferie i utlandet. .
Jeg hørte med jordmor sist jeg var hos henne. Hun sa egentlig at jeg ikke trengte det, men at jeg kunne gjøre det om det var noe jeg tenkte mye på. Nå er jeg usikker :P

Synes det er fryktelig rart at lege/jordmor ikke anbefalte meg det?

Jeg har heller ikke tatt noen test etter tur :) Tenker at risikoen for å få det er så liten om man ikke spiser uvaskede grønnsaker og rå mat uansett, men om man bekymrer seg er det jo mulig å bare teste seg ;) Tror ikke det er noe rutine at lege/jordmor anbefaler å teste seg etter en "vanlig" sydentur!

Synes det er fryktelig rart at lege/jordmor ikke anbefalte meg det?
Har de sagt du ikke trengte? Jordmor sa til meg at det skulle mye til for å blir smittet, så jeg trengte egentlig ikke det. Hun sa derimot at jeg fint kunne få legen til å ta en test om noen uker om jeg var bekymret eller tenkte mye på det...

Jeg har tatt blodprøve etter hjemkomst, men usikker på om hun testet toxoplasmose. Fikk svar at de kunne se at jeg har hatt en infeksjon og det må følges opp med nye prøver til uken.
Jeg måtte ta avføringsprøve også da, siden jeg var matforgiftet, så det var sikkert litt spesielt.

Jeg har tatt blodprøve etter hjemkomst, men usikker på om hun testet toxoplasmose. Fikk svar at de kunne se at jeg har hatt en infeksjon og det må følges opp med nye prøver til uken.
Jeg måtte ta avføringsprøve også da, siden jeg var matforgiftet, så det var sikkert litt spesielt.
Har du vært syk eller følt deg dårlig siden du tok blodprøve? Hvor lenge etter du kom hjem tok du den?

Nei, har vært i fin form. (Bortsett fra forstoppelse, men det har nok ingen sammenheng med matforgiftning) Var dårlig helt i starten av ferien og var i god form resten av turen.
Tok prøvene kun få dager etter at jeg kom hjem.

Back
Topp