test av saft, faktisk.

hirly

Gift med forumet
synnes det er rart at gøy har kommet betst ut når en hører den har mye tilsetningstoffer ut fra det vi har hørt

ja, er det jeg også har hørt!

Mmmm solbærsirupemoticon

altså jeg skjønner jo faren med å få i seg for mye sukker - men saft er ikke hverdagsdrikke. Folk må begynne å skille mellom hverdagsmat/drikke og kosemat/drikke. Mye sunnere med et glass saft med sukker en gang i uken eller sjeldnere, enn aspartam!! dessuten skal ikke lettsaft gies til barn under 3 år!
Her drikker vi aldri saft. Vi har juice i stedenfor (gjerne blander ut med vann), for det inneholder næringsstoffer fra frukt/bær (kan regnes som en av fem om dagen). og så drikker vi til mat pga tannhelse.

at saft hører barndommen til ja - men da som kos en sjelden gang, ikke tørstedrikke da har man vann! hihi husker det med rød og gul saft som alternativer:)

Trone skrev:
"sukkerfri, sukkerfrisukkerfri"

Joda, helt greit at mange av de er sukkerfri, men hva med aspartam da... Det sier de ingenting omemoticon

finnes saft som ikke er tilsatt det hvis en bare leser på flaskene

bondekone skrev:

Trone skrev:
"sukkerfri, sukkerfrisukkerfri"

Joda, helt greit at mange av de er sukkerfri, men hva med aspartam da... Det sier de ingenting omemoticon

finnes saft som ikke er tilsatt det hvis en bare leser på flaskene

Joda, jeg er fullstendig klar over det.. Jeg tenker mer på de som ser en test og stoler blindt på at det som står er 100 % sant. Er jo ikke alltid det er tilfelle.

For mange av oss er aspartam en kjempeløsning. Hurra sier jeg! :)

Labambie skrev:
For mange av oss er aspartam en kjempeløsning. Hurra sier jeg! :)

virker ikke slik for enkelte
her så ble vi anbefalt å gi guttungen funn saft av barnepoliklinikken da han var litten, men ser enkelte skriver som om det skulle være livsfarlig å gi funn saft eller light saft

Back
Topp