• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

test av bilstoler

1980

Elsker forumet
Kjenner jeg er litt irritert nå. Stolen vi har kjøpt som har kommet godt ut i alle tidligere tester, den er eneste som er plustestet til 25 kilo og er ren bakovervendt osv osv kommer nest dårligst ut i siste test fra Forbrukerrådet. Stolen som av enkelte er blitt kraftig disset er derimot best i test. Arg!!! :(   Var det ikke slik i forrige test med vinneren av denne eller husker jeg helt feil?  Virker nesten som man bare kan kjøpe den første og beste man finner spør du meg. Dagens utblåsning... :)

Jeg også. Brukte lang tid på å finne akkurat riktig sete i forhold til sikkerhet, komfort osv ut fra tester og forum. Og så ble setet nærmest slaktet i den nye testen (kjøpte riktig nok en annen modell av setet, men regner med de bruker samme materialer osv). Veldig dumt og skuffende, ja!!

Hvor finner dere de testene det er snakk om?

noen linker?

det er irriterende når d er slik, jeg lurer på om jeg kan ha samme setet, og fikk beskjed da jeg kjøpte d at jeg ikke kunne få bedre, osv....

Her er link: http://forbrukerportalen.no/Tester/2011/test_av_bilbarneseter_2011

Hovedgrunnen til at setet vårt fikk dårlig karakter er skadelige stoffer. Og det var visst ikke småtterier som var i Belogic'en...   I tillegg var det brukervennligheten. Sikkerheten er fortsatt grei. Nei vi får bare klare oss med vi har og håpe ikke ungen blir forgiftet :p

Setenee vi har er ikke med i testen de.. Ikke som jeg kan se hvertfall..

Uff...den testen på forbrukerportalen må du virkelig lese med omhu!! Vær forsiktig med å stole blindt på vinnere og tapere der!! Det at "vinner"setet er eit reint framovervendt sete seier jo ein god del. Ganske trist og frustrerende at forbrukerportalen sin test faktisk motarbeider Trygg Trafikk sin absolutte anbefaling å bruke bakovervendt stol lengst mogleg!

Fleire seter har fått trekk for å være "komplisert" å feste i bilen, samt at dei tar stor plass i bilen. Desse to punkta kan trekke ganske mykje ned, noko eg tykkjer er heilt tullete! I mitt hovud er SIKKERHETEN det viktigste! Selfølgelig går det ut over sikringa dersom ein monterer setet feil, men dette er det mogleg å få hjelp til, og at folk som kan, ser over at det er riktig festa.

Ang. dei skadelege stoffa i BeLogic sete, så ja, eg må sei meg einig at det var ekstremt skuffande! Det er "tiltak" ein kan gjere for å redusere dette problemet.

* Vask trekket nokre gonger (med såpe kvar gong)
* Pass på at barnet alltid har på seg klær mellom stoltrekk/seler og huden.

No veit eg ikkje kvar på stolen desse stoffa er funnen, eg håper det kjem fram etterkvart, og at Acta Graco tar affære og IKKJE BRUKER denne type stoffer i framtidig produksjon.

Eit lite PS på slutten her:
Denne typen stoffer fins i VELDIG mange produkt retta mot barn, kan til dømes nemne sykkelvogner, barnevogner etc. Så neste gong du skal ut å handle, så går det an å spør i butikken om det er slike stoffer i produktet du er intr. i. Jo fleire folk som vert engasjerte, spør og "krever", dess meir MÅ produsentane ta hensyn til ;)

Et sete merket "best i test" er gjennomsnittlig bra på alle kriteriene.. DVs at om man setter sikkerheten høyest og er villig til å betale mye for det så er det ikke ensbetydene med å velge det "best i test" sete.. Studer testene, se hva som er viktig for deg/barnet, er det prisen, comforten, sikkerheten?  det sikkreste sete er ikke "best i test"

Sikkerheten er jo det aller viktigste! Dette med skadelige stoffer, det skal vel mye til for at dette utgjør noen helserisiko for barna våre vel? Jeg tenker mere på miljøperspektivet og i den sammenheng er det jo bra at produsentene får "refs" for dette. For våre barns bilseter ender jo opp som avfall!

Jeg mener man skal bruke disse testene på å tenke fremover, ikke se tilbake på hva man har kjøpt (klart man blir nyskjerrig da). Det er jo bra for oss forbrukere at det blir konkurranse mellom merkene slik at de produserer bedre og bedre stoler. Så prøv å slutt å ergre dere og ta heller frem den nyeste testen når neste stol skal kjøpes inn!

Sikkerheten er jo det aller viktigste! Dette med skadelige stoffer, det skal vel mye til for at dette utgjør noen helserisiko for barna våre vel? Jeg tenker mere på miljøperspektivet og i den sammenheng er det jo bra at produsentene får "refs" for dette. For våre barns bilseter ender jo opp som avfall!

Jeg mener man skal bruke disse testene på å tenke fremover, ikke se tilbake på hva man har kjøpt (klart man blir nyskjerrig da). Det er jo bra for oss forbrukere at det blir konkurranse mellom merkene slik at de produserer bedre og bedre stoler. Så prøv å slutt å ergre dere og ta heller frem den nyeste testen når neste stol skal kjøpes inn!

Back
Topp