Terskel for å ringe føde/jordmor

Turbo10na

Flørter med forumet
Novemberlykke 2018
Har i noen dager kjent på sterke kynnere og nedpress. I dag har de gått fra ubehagelig til rett og slett vonde. Ikke regelmessige men dog siden ca 15 i dag har jeg hatt de ofte, men hver gang jeg tenker:nå må jeg ringe føden,gir de seg lenge nok til at jeg legger fra meg tanken. Uke 32+4 i dag. Flere som har det sånn?

Har i noen dager kjent på sterke kynnere og nedpress. I dag har de gått fra ubehagelig til rett og slett vonde. Ikke regelmessige men dog siden ca 15 i dag har jeg hatt de ofte, men hver gang jeg tenker:nå må jeg ringe føden,gir de seg lenge nok til at jeg legger fra meg tanken. Uke 32+4 i dag. Flere som har det sånn?

Jeg hadde det akkurat sånn for 2 dager siden. Men det hjalp å legge seg å prøve å sove. Var litt frem og tilbake med tanken jeg også, men det var ikke sånn dagen derpå. Du avgjør selv hva du velger. Det er sikkert bedre å ringe hvis man er bekymret. :)

Ikke så veldi bekymret for jeg kjenner babybevegelser men fryktelig slitsomt :wtf: blir vel å ringe iløpet av natten om det ikke gir seg. Bare for og høre hva tips de har. Mye styr og dra dit da man må få i barnepass til storebror osv :)

Fødselen min starta slik, så jeg hadde ringt for å iallefall få foretatt en måling om hvor kraftige de er og eventuellt sjekka mormunnen. Fødte 35+6.

Ja, hadde det sånn hele helga, men har roet seg litt nå. Var på sjekk på mandag og livmorhalsen var ikke påvirket 32+5 idag. Hvis det fortsetter, er det kanskje lurt å få en sjekk?

Ja som jeg skrev litt lengre opp kommer jeg til og ringe om det ikke gir seg iløpet av kvelden/natten. :)Bare kjekt og høre om flere har det slik. Er jo normalt med mer vondter osv nå som vi nærmer oss sluttstreken :)

Jeg har det slik, sliter så å si hver dag med det samme. Når jeg er på farta kjenner jeg kynnere mye mer sterkere enn når jeg bare er hjemme og slapper av. Nedpress er noe helt jææææ.... :sad010 føler det er mye mer ubehagelig enn selve kynnere. Jeg endte med å ringe føden da det var ille, de ba meg komme innom for en sjekk. Ble tatt i mot av en sykepleier som hadde null peiling på hvordan maskinen som måler kynnere funket, så hun sjekket kun pulsen på babyen. Jeg ville at hun skulle sjekke livmorhalsen om den ble forkortet, men det var ikke nødvendig i følge henne. Det skal mye til sa hun til at livmorhalsen kan bli kort.

Så etter min erfaring så mener jeg at det er unødvendig å ringe føden, men nå er ikke alle helsepersonell like. Kan hende du blir tatt i mot bedre enn det jeg ble og at de har noen gode tips og råd til deg. Isåfall så er det bare å dele de her:happy090

Forresten så hjelper det å ha en stor pute mellom beina når du føler nedpress.

Jeg syns du skal ringe og høre hva de sier. Du er bekymra nok til å starte en tråd her, så da kan det være greit å få sjekka hva det er. Lykke til :)

Hvordan har det gått i natt? :Heartred

Back
Topp