Termometer

ingrid83

Forelsket i forumet
Lurer på om jeg skal kjøpe nytt termomenter og tenker litt på sånn øretermomenter. Noen som har gode erfaringer eller tips?

på apoteket fikk vi beskjed om at det kun var den i rompa som målte rett på så små.
så her er det digitalt i rumpa. det ser eg de bruke i bhg og, på avd til vesla, der det er unger fra 0-3 år.
men du kan jo høre med de på apoteket. men det var iallefall beskjeden vi fikk:)

Fra barnehage  har jeg erfart at øretermometer ofte er for store til de små ørene til barn. De kommer ikke langt nok inn, og får derfor ikke målt riktig temperatur.
Anbefaler digitalt termometer, og kjøp engangshetter som en setter på. smør salve utenpå engangshetta før du bruker den i rumpa.

Er ikke noe problem å bruke termometer som brukes til arm, øre eller munn, man må bare huske på å legge til feilmarginen. 

Digitalt i stumpen er det som funker best, da det måler kjernetemperaturen til babyen, mer enn hodetemperaturen (det kan variere med 0,5 grader i fht resten av kroppen ++). Det er det vi bruker i barnehagen på jobben (småbarnsavd.) [:)]

fikk sånn digital for rumpen til barnet på apoteket, med sånn beskyttelse hette, slik at den er mer renslig.

De fleste apotek selger ikke øretermomter lenger fordi de er ikke pålitelige nok...

Så fint å høre at digitalt rompetermomenter skal være best. Det har jeg og da er det en ting mindre jeg trenger å kjøpe ;-) Skapes visst en del behov når en skal få barn.

Takk for råd!

Jeg snakket også med noen på apoteket, de anbefalte kun rumpetermometer. De hadde fått mye klager på de andre

Har både digitalt å øretermometer fra før å anbefale IKKE øretermometer!!
Othelie hadd feberkrampa ei natt i fjor vår å da brukt vi øretermometer, d vist litt over 38 i feber. I ambulansen ha dæm ett som va spesiallaga te unga å små øra å d vist over 40..

Jeg har også kjøpt øretermometer, kjøpte det på apoteket. Var dumt det altså [8|]

hvis dere ikke har pakket det ut av embalasjen får dere nok byttet det. Jeg har levert inn et termometer da vi plutselig hadde kjøpt et for mye

Jeg måtte jo teste det, så må nok beholde det ja [8|]

greit å ha en egen til babyen. på apoteket selger de en med myk tupp, som gjør det lettere å bruke den på babyen, da enten i rumpen eller øret. Man kan også kjøpe beskyttelseshette til de..

Noen med erfaringer fra Avent? Lurer på dette settet med to smokker og en til rompa også.
http://www.consumer.philips.com/consumer/en/gb/consumer/cc/_productid_SCH540_00_GB_CONSUMER/Digital-thermometer-set+SCH540-00

Back
Topp