Termometer?

Microlife er bra, også kommet ut som best i test. (Over rompetermometer også;)

Takk for svar! Vet du hva termometeret heter?

braun-highspeed_jpg_458168b.jpg

Har dette :) Braun High Speed Thermometer... Enkelt, men nøyaktig og raskt ;)

Jeg har bare erfaring med laser termometer fra jobb rettet mot matvarer og den slags, og det er ikke lenger et godkjent målingsintrument der pga unøyaktighet av mattilsynet.. så da har jeg ikke akkurat trua når det gjelder måling av feber på denne måten heller;)

Vi bare vasker termometeret etter bruk med såpe og varmt vann..:)

Prinsesse juli 2013

Vi har det som ble best i test fra foreldreportalen og er utrolig fornøyd! Det fikk toppkarakter og 5 av 5 mulige poeng. Vi har kontrollmålt det rektalt flere ganger, og den viser rett hver gang.

Koster mellom 400-500 kr, men jeg synes det er verdt det. Veldig godt å slippe å vekke gutten vår når det ikke trengs.

ImageUploadedByBV Forum1393148798.559871.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Til rumpe termometer så har jeg plasthetter som jeg trer over.
Men vi bruker stort sett bare øretermometer, å der er også plasthetter.

Vi måler i panna for det meste, og har engangstrekk til det i baken ved behov. DEt bruker vi bare dersom vi virkelig trenger å vite hvor høy den er, eller om den stiger enda mer. Den i panna er ikke nøyaktig nei, men den gir svare på "feber eller ei?" 36,7 er liksom standard, og definiert frisk. Er den over 37,5 er det antakelig lav feber, og er den over 38 er det definitivt feber. Viser den over 39,5 vil jeg måle bak, for da er den antakelig over 40, og greit å vite.

Jeg stoler bare på de vanlige termometerene jeg. I rumpa. Når guttungen var liten var han syk hele tiden. Vi hadde flere termometere, det eneste som viste rett var det i rumpa.
Jeg tenker det er en grunn til at de kun bruker slike på sykehus også, på både voksne og barn.

Da guttungen var innlagt på barnekirurgisk på Ullevål i høst brukte de bare laser i panna. Det så litt annerledes ut enn de man får kjøpt i butikken da.
Spurte ho ene om dette og det skulle være like nøyaktig som noe annet. Her måler vi i øret. Tenker at det viktgste er uansett å se på forskjellen på temperatur når man først er sjuk. Om det stiger eller synker.Merker stort sett på ungen om han er syk eller ikke.

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app

Både på sykehus, helsestasjon, lege og hjemme brukes det kun rektal måling. T nød kan det måles under armen og legge på 0.5 grader.

Vi har det som ble best i test fra foreldreportalen og er utrolig fornøyd! Det fikk toppkarakter og 5 av 5 mulige poeng. Vi har kontrollmålt det rektalt flere ganger, og den viser rett hver gang.

Koster mellom 400-500 kr, men jeg synes det er verdt det. Veldig godt å slippe å vekke gutten vår når det ikke trengs.

Vis vedlegget 51743

Vi har samme og er også veldig fornøyd. Viser helt riktig når vi kontrollmåler

Vi har det på jobb, men det bommer fullstendig. Viste 36.5 når ungen hadde over 39 i rumpa...

Her måler vi i rumpa, bruker slike plasthetter, og vasker det etterpå med varmt vann og såpe.

Jeg er storfornøyd med Thermoflash sitt infrarøde termometer, så lenge jeg bruker det riktig gir det troverdige resultater. Men det er viktig å være klar over at denne type måling ikke vil gi samme resultat som rektal måling, så de to målingene kan ikke sammenlignes. Med det infrarøde har ungene 36,7 i temperatur når de er friske, og dermed vet jeg at de har feber selv om den viser f.eks. 37,7. Skulle de få veldig høy feber har jeg et vanlig termometer liggende, og da bruker jeg i så fall termometerbeskyttelse i plast over. Hvis jeg skulle bli nødt til å ringe legevakten vil jeg heller oppgi temperaturen målt rektalt, siden det er det som oftest blir brukt i helsevesenet.

Ja, akkurat sånn. Men jeg trenger i hverdagen ikke vite eksakt, så da funker det. Til sitt bruk.

Veldig greit å kunne måle mens de sover

fra app

Vis vedlegget 51743

Vi har samme!! Har også kontrollmålt noen ganger, viser riktig hver gang.
Har for øvrig rekalt termometer (digitalt) i tillegg hvis jeg skulle være i tvil om d andre er ok. Bruker da slike engangshetter.

Fra tlf :)

Men akkurat sånn som nå, da synes jeg det pannetermometeret er sånn så som så.

Yngstejenta har nesten-feber. I natt var det greit, den viste 39,5 og vi visste at hun definitivt var syk. Men nå viser den 37,3-37,5 og da har hun jo egentlig ikke feber. Men frisk her hun jo heller ikke, og justert for at 36,7 er frisk, så er hun for varm.

Back
Topp