Termometer?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Noen som har erfaring med termometer med
infrarød "laser"? Sånn til å måle i pannen med?

Og hvordan rengjøre vanlig termometer? Bare skyller dere under varmt vann etter bruk i stumpen på baby? Såpe?

Jeg har kjøpt sånne plastikkhetter til og ha på termometeret jeg bruker i stumpene på ungene, da slipper jeg og tenke på å vaske den hver gang. De fås kjøpt på apoteket..

Legen min bruker det, men mener det er ubrukelig... Han målte gutten min til 36.5 og både før og etter legetimen hadde han 39 med termometer i rumpa ;-)

Jeg bruker våtservietter :-)

Jeg bruker øretermometeret til braun. Det er genialt nøyaktig ;-)

Ellers har jeg også brukt beskyttelsestrekk til termometeret for å slippe å vaske det etter rompebruk;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Vi har ThermoFlash med infrarød, den er helt genial. Hater tanken på å vekke junior, kle av ham og stsppe et termometer opp i rompa på hdm når han sover og allerede er ute av form. Denne bare holder vi etpar cm fra tinningen og han sover videre. Det er noen som mener den ikke er nøyaktig nok men jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal sjekke det uten å måtte bruke et annet termometer likevel. Den har vist feber når vi har følt at han hadde feber, og viser ikke det når han er frisk. Det holder for meg. Blir han skikkelig dårlig ringer vi jo uansett legen, uansett hva termometeret viser...

Sent from my iPhone using BV Forum

Vet ikke med infrarødt termometer. Men når det gjelder vanlig termometer vasker jeg med litt såpe og varmt vann. Bruker den ikke i stumpen da, men under armen og jeg syns den blir uhygenisk likevel, så vaskes må den :)

Bruker varmt vann med zalo og deretter sprit. Sto i bruksanvisningen :-)
Mest nøyaktig i rumpa. Ikke pannen..

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Brukte engangsbeskyttelse på termometeret når vi brukte ett sånt termometer.. Nå har vi også den thermoflash og er greit fornøyd med den.. Har vust feber når ungene har virket varme :-)

Mannen her i huset er sykepleier så han har styrt den slags innkjøp :) Han kom hjem med ett digitalt til å måle i rompen, kun det de bruker på jobb, og det er det eneste som er helt nøyaktig sier han :)
Har selv brukt sånne pistoler med infrarød sensor for å måle temperaturer på matvarer, det er jo samme teknologien så om de kan sammenlignes er de langt i fra nøyaktige... 1-3 grader feil på kontrollmålinger, og det er for mye variasjon til at jeg ville stolt på det med en unge ;)

Jeg stoler bare på de vanlige termometerene jeg. I rumpa. Når guttungen var liten var han syk hele tiden. Vi hadde flere termometere, det eneste som viste rett var det i rumpa.
Jeg tenker det er en grunn til at de kun bruker slike på sykehus også, på både voksne og barn.

Legen min bruker det, men mener det er ubrukelig... Han målte gutten min til 36.5 og både før og etter legetimen hadde han 39 med termometer i rumpa ;-)

Jeg bruker våtservietter :-)
Samme her. Følte gutten var kjempevarm, mens den i pannen viste ikke noe feber. I stumpen derimot!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi har ThermoFlash med infrarød, den er helt genial. Hater tanken på å vekke junior, kle av ham og stsppe et termometer opp i rompa på hdm når han sover og allerede er ute av form. Denne bare holder vi etpar cm fra tinningen og han sover videre. Det er noen som mener den ikke er nøyaktig nok men jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal sjekke det uten å måtte bruke et annet termometer likevel. Den har vist feber når vi har følt at han hadde feber, og viser ikke det når han er frisk. Det holder for meg. Blir han skikkelig dårlig ringer vi jo uansett legen, uansett hva termometeret viser...

Sent from my iPhone using BV Forum
Vi hadde/har denne, men har alltid vist feil.

Jeg har kontrollmålt med rektalt flere ganger.
Viser omtrent en grad for lite vår...

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg stoler ikke på noe annet enn å måle tempen i stumpen jeg. Har prøvd mye forskjelig (øre, smokk, panne i diverse varianter ettersom min mor og svigermor tydligvis har tro på slikt), men ikke funnet ut at noe annet er pålitelig.

Hygiene er uproblematisk. Bruker sånne plastovertrekk som kastes etter bruk (tips: kjøp av de med glid på, så oppleves det ikke som så ubehagelig). :-)

Jeg er skikkelig usikker på hva jeg skal kjøpe. Liker best de som man måler i øret, men har samtidig hørt at de ikke måler riktig. Synes det er så rart siden når jeg er på sykehuset eller hos legen måler de alltid i øret.
Vet liksom ikke hva jeg skal tro.
Husker godt da jeg var liten og syk, hatet å ta tempen! Hadde vært fint å kunne unngå det med mitt barn.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg er skikkelig usikker på hva jeg skal kjøpe. Liker best de som man måler i øret, men har samtidig hørt at de ikke måler riktig. Synes det er så rart siden når jeg er på sykehuset eller hos legen måler de alltid i øret.
Vet liksom ikke hva jeg skal tro.
Husker godt da jeg var liten og syk, hatet å ta tempen! Hadde vært fint å kunne unngå det med mitt barn.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Det fra braun (thermoscan) måler i øret, og i bruksanvisningen står det at punktet i kroppen som måler den indre temperaturen sitter i hodet mellom øret og tinningen. Måler man i øret får du en mer riktig temperatur enn om du må vente på at blodet som nettopp passerte varmesensoren skal komme ned til rompa. Da vil temperaturen ha sunket eller steget når blodet kommer dit ned.

Den er også infrarød, og sier fra hvis den ikke er satt inn i riktig posisjon.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Vi brukte vanlig rompetermometer. Men når hun ble 1,5-2 år ville hun ikke bruke det noe mere og jeg syntes også det var litt feil. Så vi kjøpte en sånn 3 i 1 ir måler på ebay. Måler pannen, øret og romtemperatur :)

sendt fra Note 3 - sengekos

Bruker våtservietter til å rengjøre etter måling av temp i stumpen. Fant ut at det er denne som er mest korrekt når det kommer til måling av temperaturen til de syke små.

Thermo flash har vi.... kan ikkje bruke sånnvanlig i rumpa da jenta stritta imot så d ble kutta ut da ho va rundt året...

Hadde en slik infrarød "laser", men den var ikke til å stole på. Jeg vet godt om vesla har feber, men vil da vite korrekt hva hun har i feber. Vi bruker termometer til rompa og bruker engangsplastikk beskyttelse for hver gang.

Mannen her i huset er sykepleier så han har styrt den slags innkjøp :) Han kom hjem med ett digitalt til å måle i rompen, kun det de bruker på jobb, og det er det eneste som er helt nøyaktig sier han :)
Har selv brukt sånne pistoler med infrarød sensor for å måle temperaturer på matvarer, det er jo samme teknologien så om de kan sammenlignes er de langt i fra nøyaktige... 1-3 grader feil på kontrollmålinger, og det er for mye variasjon til at jeg ville stolt på det med en unge ;)
Takk for svar! Vet du hva termometeret heter?

Back
Topp