Termometer

mrs.butterfly

April 2013s godhjerta
Har enda ikke kjøpt febertermometer til snuppa.
Hvordan termometer har dere??

Jeg har fullstendig angst for de som må opp i rompa på disse små...

Har en fra Avent som må opp i lille stompen hans og den jeg fikk i pakka fra apoteket. Merkeligste er at de viser forskjellig, iallefall de to gangene jeg har målt med begge. Fysj !

Har to som må opp i rumpa,ene hadde jeg fra før og andre fikk jeg i babypakken fra et av apotekene:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Da håper jeg snuppa sjelden blir febersyk!
Synes det er grusomt å gjøre det rektalt :(

Det blir en vane... Men barnetermometer er greit fordi du ikke kan stikke det for langt inn. Hør på helsestasjonen om de kan anbefale noen andre som er sikre og lette å bruke. Jeg har et der du måler mot pannen, men det er dyrt + måler ofte feil.

Vær oppmerksom på at termometeret som fulgte gratis med de babypakkene har det vært mye feil med. Var en her inne som hadde blitt hentet med ambulanse fordi temperaturen var skyhøy, så viste seg at disse gratis temperaturerene viste feil. Når jeg leste dette kjøpte jeg meg den som kom best i test. En fra braun, beregnet på barn. Koster 50 lappen på elkjøp, mens på apoteket koster samme greie 150kr.

Anbefaler alle å ha et termometer og paracet liggende klart. . Du vet aldri når du får bruk for det.

Vær oppmerksom på at termometeret som fulgte gratis med de babypakkene har det vært mye feil med. Var en her inne som hadde blitt hentet med ambulanse fordi temperaturen var skyhøy, så viste seg at disse gratis temperaturerene viste feil. Når jeg leste dette kjøpte jeg meg den som kom best i test. En fra braun, beregnet på barn. Koster 50 lappen på elkjøp, mens på apoteket koster samme greie 150kr.

Anbefaler alle å ha et termometer og paracet liggende klart. . Du vet aldri når du får bruk for det.
Tenkte jeg skulle kjøpe imorgen. Takk for tipset.
Må man bruke stikkpiller eller kan man bruke flytende på så små barn?

Helt normalt å måle temp i stumpen til disse måltidene:) bare husk å ta på krem, så d ikke blir vondt eller sårt:) bedre d enn å få feil måling i øre/panne;)
Jeg har to stk, den ene er fra apotek pakken:) veldig greit med de som måler kjapt:)

Helena 8/4-13 :D<3

Helt normalt å måle temp i stumpen til disse måltidene:) bare husk å ta på krem, så d ikke blir vondt eller sårt:) bedre d enn å få feil måling i øre/panne;)
Jeg har to stk, den ene er fra apotek pakken:) veldig greit med de som måler kjapt:)

Helena 8/4-13 :D<3
Ja vet det er normalt, men jeg liker det ikke. Synes det er grusomt :(

Beklager, leste på den flytende vi har til storebror og du kan bruke den på baby også i følge doserings oversikten. Bare husk å høre med legevakta eller fastlege før du gir paracet når dem er så små. Dette pga at de som oftest vil ha dem inn til kontroll.

Synes stikkpillene er veldig enkelt når de er så små pluss at jeg ikke blir usikker på om han gulper opp den flytende eller ikke..

Beklager, leste på den flytende vi har til storebror og du kan bruke den på baby også i følge doserings oversikten. Bare husk å høre med legevakta eller fastlege før du gir paracet når dem er så små. Dette pga at de som oftest vil ha dem inn til kontroll.

Synes stikkpillene er veldig enkelt når de er så små pluss at jeg ikke blir usikker på om han gulper opp den flytende eller ikke..
Ok. Takk for info.

det som er, det er lettere og kanskje søle med den flytende og da får den lille feil mengde og den kanskje ikke virker helt som det skal fordi den får for lite, og da er det skummelt og gi mer, for du vet ikke hvor mye som gikk på utsiden... med stikkpille så vet du at de får i seg det de skal ;) så selv om du syns lite om det, så er det det beste...

Jeg har termometer til å måle rektalt og pannetermometer.

Men pannetermometeret skal ikke brukes til å måle feber på babyer under seks måneder står det i pakningsvedlegget.

Back
Topp