• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Termometer - noen som vet?

whatthewhat

Glad i forumet
Hei, jeg skulle præve øretermometeret nå ( infrarødt) og det skal det jo legges på 0,5 for å få riktig temp. Så sjekket jeg med digitaltrektal termometer, også lå det da en hel grad under øretermometeret?! Er ikke dette veldig rart? Har inntrykk av at det digitale skal være det man gjerne følger, men betyr det at man da kan være sikler på at det ikke er feber og at øretermometeret er feil?

Har alltid hatt inntrykk av at det er slik at øretermometeret kan vise for lite, slik at
Man feilaktig tror det ikke er feber, ikke motsatt..

Jeg går alltid etter termometer i rompa! rett og slett det jeg har lært å følge, derfor bruker jeg det bare også!

Jeg bruker også bare i rompa, etter jeg fikk helt galt svar i øret med guttungen. Men nå er han 2,5 år og likte absolutt ikke det sist jeg prøvde så mulig jeg må prøve er bedre til øre. Syns rompa er tryggest, og mest riktig ja.

Jeg er helt enig med dere! Men ungen er svært lite glad i det, så jeg tenkte at øretermometeret kanskje kunne gi en liten indikasjon ila dagen. Sjekker jo til vanlig med den i rompa, men fikk en ide om å se hva øret lå på Ift rompa også kunne jeg se om øret gikk opp el ned før beste måling om dere skjønner- Hehe! Men ser ikke helt ut til at det var noen særlig til ide!

Jeg stoler ikke på sånt som måles i panna og øret, så på vesla tar jeg under armen (hun nekter rektalt) mens lillebror måler jeg i rumpa. Mye mer fornøyd med det.

Jeg er helt enig med dere! Men ungen er svært lite glad i det, så jeg tenkte at øretermometeret kanskje kunne gi en liten indikasjon ila dagen. Sjekker jo til vanlig med den i rompa, men fikk en ide om å se hva øret lå på Ift rompa også kunne jeg se om øret gikk opp el ned før beste måling om dere skjønner- Hehe! Men ser ikke helt ut til at det var noen særlig til ide!

Jeg har smokk som jeg tenkte å se om stemmer eller om jeg kan bruke den som indikator.... men tviler på det egentlig.

Veldig stor feilmargin på "billige" øre og panne termometer. Altså da tenker eg på slike dei selger på apotek feks, ikkje dei store som brukes på sjukehus, som sendes inn til nøyaktig kalibrering:)
Eg måler i rompa på ungane, men kan ta kontrollmål i munnen eller under armen feks berre for å få ein indikasjon:)

Vi fikk beskjed på barneavdelingen at øretermometer ikke skal brukes på barn under 6 år, pga at øregangene er ikke ferdig utviklet eller noe sånn

Back
Topp