Termometer øre/rumpe/panne?

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Noen av dere som har kjøpt eller vurdert termometer allerede? Noen tanker og ideer om hva som er best av de 3 variantene som finnes, og er det noen merker bedre enn andre?
 
Det anbefales rektaltermometer til spedbarn da de gir mest nøyaktig måling.

Apoteket vet hvilke termometre som er best i test. :)

Vi har et "best i test" termometer som skal brukes på tinningen/pannen. Kjøpte det når vesla ble 2 år for da likte hun ikke lengre å bli målt i rumpa. Problemet med det er at dersom det er kjølig i rommet eller ungen er svett påvirker det målingen. Har fått så mye som opptil 1 grad i forskjell på panne- og rektalmåling. :eek:
 
Vi har både et som du måler i rumpa med og et øretermometer fra Braun. Veldig lettvint med det i øret :)
 
Vi har både et som du måler i rumpa med og et øretermometer fra Braun. Veldig lettvint med det i øret :)
Får man til å måle i øret på nyfødte? Ser for meg at det er vanskelig å få måleren langt nok inn i det knøttlille øret?
 
Vi har et termometer som skal måle i rumpa og er fornøyd med det. Er pålitelig og enkelt, så lenge ungen ikke vet om noe annet og en forklarer hva som skjer (når de blir eldre) er det ingen problem her i huset. Har vokst opp med det selv også så tok det som en selvfølge at feberen måles i rumpa :p :)
 
Måler i rumpa når dei er små. Og har panne termometeret nå som dei er større. Men er vanskelig og få nøyaktig mål. Men får ca indikasjon på hva dei har. Og mine er 3 og 7 år så dei kan forklare mer hva som plager dei. Så eg er ikkje like nøyen på akuratt hva temperaturen er på dei større. Men når dei er små så må du bruke litt mer temperaturen for og bedømme hva som trengst.
 
Vi kjøpte et a1 termometer på apoteket i går, og hun som jobbet der anbefalte oss det til småbarn fordi det har bevegelig tupp, så tenker det kan være lurt om han feks spreller :)
 
Har kjøpt rektaltermometer etter anbefaling fra dama på apoteket. Kjøper øretermometer når han blir litt større tenkte jeg :)
 
Skal måle i stumpen på små barn.
Har akkurat kjøpt et øretermomter fra Braun (opprnnelig pris 599 kr, men halv pris ved innmelding i kundeklubben), da vesla nekter å måle i stumpen lenger. Men om en skal ha helt nøyaktig måling, er det kun stumpen som gjelder :)
 
Vi kjøpte et a1 termometer på apoteket i går, og hun som jobbet der anbefalte oss det til småbarn fordi det har bevegelig tupp, så tenker det kan være lurt om han feks spreller :)

Kjøpte det samme i dag etter anbefaling på apoteket...
 
Får man til å måle i øret på nyfødte? Ser for meg at det er vanskelig å få måleren langt nok inn i det knøttlille øret?
Godt spørsmål ....... Husker faktisk ikke fra sist gang.....
Men tror ingen av mine har hatt feber før de var passert 6 Mnd heller....... :)
 
Vi har rektal termometer samt øretermometer; Braun Thermoscan. Ikke kjøp noe dårlig billig øretermometer.
 
Har øretermometer til de til de to store (6 og 10 år) og vanlig til stompen til minibolla :)
 
Eg bruker rektaltermometer på baby till den blir litt større å gir obehag av det
Selv. De har mina andra 2 gjort da köpte eg en pannetermometer .
 
Back
Topp