Terminrot pga skuddår?

Anine91

Gift med forumet
Assistert-jentene
Påskekyllingene 2020
Flere en meg som har oppdaget at leger og jordmødre varierer hvor langt man er kommet, fordi det skuddår? Har termin 10. april, og er 33+5 i dag. Er jo bare én dag ekstra, men lurer jo på om jeg egentlig har termin 9. april:rolleyes: Spiller jo ingen rolle, før man evt. går på overtid...
 
Har ikke fått forskjellig termindato, men har lurt på selv om den egentlig er dagen før :)
 
Min jordmor har regnet en dag forskjell fra meg, det har nok med skuddår å gjøre :)
 
Sniker fra august her. Opplever det samme! På Rikshospitalet regnet de ut at jeg var kommet en dag lenger, og at termin var 1 dag tidligere. Derimot, på privat TUL fikk jeg beskjed om at vi var enige om hvor langt jeg var på vei, men at termin var 1 dag senere (og 2 dager etter Rikshospitalets utregning).

Er litt forvirra, men en dag fra eller til kan jeg leve med :)
 
Har ikke fått forskjellig termindato, men har lurt på selv om den egentlig er dagen før :)
Alle sier samme termindato til meg, men enkelte sier at jeg er kommet en dag lengre enn hva andre sier. Godt det bare er én dag!:rolleyes:
 
Ja. Gynekologen ga meg en dag senere enn Riksen. Gravid via IVF, så da vet de jo eksakt termin fra start. Sa til Ullevål (hvor jeg skal føde) at det kanskje er riktig med Riksen sin pga. skuddår, som er en dag tidligere - men de ville ikke endre pga. at det bare var en dag. Så ja, det stemmer nok at i mange tilfeller er ikke skuddårsdagen hensyntatt.
 
Jeg fikk beskjed om på oul at min termin er 4 april, så spurte jeg tilfeldigvis ang skuddår, og da sa hun at maskinen deres ikke tar hensyn til det, og hvis det ikke hadde vært skuddår hadde min termin vært 3 april :) så enig, glad det bare er en dag ;)
 
Back
Topp