Terminrot og stikking i magen..

AngeLine

Gift med forumet
Hei! Var på ultralyd i går, og fikk beskjed om at jeg var mest sansynlig litt kortere på vei enn anntatt, hun mente at terminen min var 2 uker senere enn det vi trodde, men det vi reagerer litt på er at vi har vært på 2 ultralyder tidligere, innvendig. Da ble den målt både fra iss til setet, og på hodet, da fikk vi lik termin begge dagene. men nå har vi fått 2 uker senere? Er ikke dette litt rart? Vokser ikke alle fostre likt frem til en viss alder? En annen ting jeg lurte på er at jeg har sånn voldsomt stikking i magen på den ene siden, noen som vet hva det kan være? Håper på svar... [8|]
 
jo syntes det med terminen din er rart, det med stikkinge er nok mere normalt. jeg hadde veldig stikking i magen i går,det kom og gikk. men alt er normalt,var hos legen i dag. er mue som forandrer seg i kroppen din,livmoren vokser osv.
 
hei[:)]
stikking i magen er helt normalt det, båndene i livmora som strekker seg, og det kan medføre ubehag. men det er et tegn på at noe vokser å gror inni deg.
jeg hadde også innvendig ultralyd. da fikk jeg 1jan som termindato.
legen min hadde satt den 27des, og siste ul viste 9jan.
da jeg hadde innvendig ul, så var jeg så kort på vei.. var ikke lengre en 4uker, og da sa gyn til meg at dette var en dato som jeg ikke måtte ta så alvorlig. siden det var så tidlig i svangerskapet.
legen min satte den dato fordi det var den nærmeste jeg kunne komme fra siste mens..
hvis du uroer deg ang dette så ta kontakt med lege/ jordmor å si hvordan du har det[:)]
 
De vokser vel sånn høvelig likt frem til uke 20, derfor bør ikke ultralyd for å forutse termin tas senere enn det. Trodde det var et bevisst valg at ordinær ultralyd er lagt til uke 17-20 for mest mulig presis måling.
 
jeg var 11 og 13 uker på vei da jeg tok innvendig ultralyd, og da målte han flere ganger babyen, og HELE babyen. og fikk lik termin begge gangene, synes det er litt rart at det skal blir forandra nå, bare noen uker etterpå...
 
Jeg blir aldri klok på alle disse ukene å termindatoene som alle gir meg forskjellig..
Jeg holder meg til den første datoen som jeg fikk,så får bare knøttet komme når han er klar for det[:)]
De stikkingene du har i siden er nok bare livmorsbånden som strekker seg etter som livmoren vokser:)
Ikke farlig men ikke godt[:)]
 
Back
Topp