Terminkalkulator

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Babyverden og div andre er ikke enige med det legen min sa.
Men denne: http://www.terminkalkulator.com/ ga faktisk så og si samme resultat som legen min.
Så rart at de regner forskjellig selv om man plotter inn nøyaktig den samme infoen.

Ja, jeg har også prøvd flere og fått forskjellige svar.
Merkelig..

OK jeg ser at den har 1 dag mindre enn den andre, for jeg hvet befruktningen ettersom dette er et IVF forsø, fik her termin 27.januar, babyverden sier 28 januare og de amerikanske sier 26. januar - amerikanerene bruker akkurat 40 uker og babyverden 40 uker +2 dager, så da bruker den du gav oss linken til 40uker +1 dag. Det spiller så lite rolle - husk at babiene vokser i ulik tempo også, dette er vel bare veiledenes.

på denne fikk jeg termin 16 januar i stedenfor 18[:D] går fiiiint det[:D][:D][:D][:D] alle dager teller på slutten hahaha

fikk 14 januar

Ja det er litt rart, men så fort du har vært til UL så er det jo bare den terminen det tas hensyn til likvel.
Men i mitt første svangerskap så fikk jeg en UL termin som var 16 nov hvis jeg ikke husker feil. Jeg fødte i uke 27 i følge en UL de tok den dagen jeg kom inn på sykehuset og fødselen var startet altfor tidlig, det var for å se om hvordan fosteret hadde det. siden de prøvde å stoppe riene. Men jeg trodde jeg var 26+3 når så ingenting er vel helt sikkert. Poden kommer når den vil. Men jeg er enig i at på slutten så er det helt greit om de kommer litt tidlegere enn antatt. Var inderlig lei med andreman som gikk 8 dager over. Det var lange dager.

Både jeg og sambo er født 14 dager etter termin..... Håper ikke det er arvelig [8D]

Jeg og min tvillingsøster var født en mnd før tiden, men det er ganske normalt med tvillinger da, vi rakk ikke å få fetstoffene på kroppen så det ble varmepute på oss.
Det er derfor nicket mitt ikke for at jeg tror at jeg skal ha tvillinger - men det kan være en liten mulighet for det, pga at dette er IVF og de satte inn 2 meget bra embryoider. Men jeg vil hvite om 2 uker da, men må nok regne med en tenker jeg.

Back
Topp