Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Wow!Tul, menstermin og oul ble alle 4 oktober![]()
Hehe, ja da blir jeg og imponert [emoji1][emoji23] førstemann kom 4 dager før termin så håper litt på lignende denne gang ogWow!Hvis du nå i tillegg ender opp med å føde 4.okt blir jeg imponert
![]()
Til dere som allerede har vært på OUL: Ble du satt frem eller tilbake ift hva du selv har regna med?Har du vært på TUL tidligere, og hvordan ble termin nå ift hva du fikk høre da?
I Norge benytter man 282 eller 283 dager ettersom hvor du bor. Det ble nemlig gjort et par store undersøkelser på dette, en i Bergen og en i Tr.heim på hvor lenge norske kvinner faktisk gikk gravide og de kom frem til forskjellig svar. Derfor skiller vi oss ut i norge fra "resten av verden" som bruker 280, men vi deler oss jammen meg her også. Her jeg hører til bruker de 283, så da er det det jeg forholder meg til. Hvis de på ditt sykehus bruker 282 hadde jeg forholdt meg til detMenstermin var 14.10, mens el-termin og oul-termin er 16.10.2017.
Jeg blir litt forvirret av hva som egentlig er riktig med tanke på antall dager. Jeg ser at oul har benyttet 282 dager, fastlegens ved første legekontroll var et eller annet?
Etter mens ville jeg vært 18+0 i dag, etter el 17+5 og oul 17+4.
Rart man blir forvirret??
I Norge benytter man 282 eller 283 dager ettersom hvor du bor. Det ble nemlig gjort et par store undersøkelser på dette, en i Bergen og en i Tr.heim på hvor lenge norske kvinner faktisk gikk gravide og de kom frem til forskjellig svar. Derfor skiller vi oss ut i norge fra "resten av verden" som bruker 280, men vi deler oss jammen meg her også. Her jeg hører til bruker de 283, så da er det det jeg forholder meg til. Hvis de på ditt sykehus bruker 282 hadde jeg forholdt meg til det![]()
Det er litt viktig for deg å vite ift sykehuset, fordi hvis noe skulle skje og du er akkurat i grenseland, så gjør de ikke neo for å redde baby i uke 23, men i uke 24 så redder de den? Er det ikke sånn det er, så det er det eneste som har noe å si sånn veldig. Men vi skal jo ikke føde så tidlig, vi skal jo gå til sånn ca termin *fingers crossed*Takk for info! Jeg er ikke så langt unna deg, holder til i Oslo og går på Rikshospitalet.
Men lege og oul har termin to dager fra hverandre, mens antall dager jeg er på vei er 3 dager fra hverandre. Så fastlege og sykehus bruker forskjellli (og begge er i Oslo).
Jaja, det er nå ikke så himla viktig egentlig, da![]()