Termindato?

Maylo88

Flørter med forumet
✨️Julestjernene2023✨️
Kjenner jeg blir litt forvirret her.
Terminkalkulatoren til babyverden og legen sitt resultat sier begge at terminen er 10.mai.
Regnet ut fra første dag i siste mens.

Men om jeg prøver meg på apper. Så sier de plutselig 7. Mai.

Og terminen blir vel sikkert endret på ved Ultralydtermin igjen.

Men frem til da.. stoler jeg på den som babyverden og legen regnet ut, eller appene? Mulig et veldig dumt spørsmål

Jeg ville forholdt meg til legens termin. Appene kan du justere slik at termindatoen der blir lik til legens. Dette gjøres i innstillingene.

Det er jo kjekt å følge med på utviklingen i appene, så er jo grei å ha samme termin. Legen vil jo også skrive denne terminen på helsekortet ditt, og den datoen vil følge deg til du eventuelt blir korrigert på oul.

Det vanlige er vel at utenlandske apper regner svangerskapet som 280 dager, så derfor får man termin 3 dager tidligere. :)
Klinikken i DK f.eks regner slik, og sier jeg har termin 3 dager tidligere enn norsk termin.

Babyverden appen sier 13 mai og legen regnet ut 11 mai. Venter på ul så får vi se. Noen par dager fra eller til gjør ikke noe på utviklingen i appen da.

Jeg hadde regnet ut med apper og BV og hele hopprennet at temindato skulle være 18.mai. Etter UL så er jeg satt hekt til 26. mai. Skjønner ingenting. For menstruasjonsdatoen er så akkurat som det går det. Jeg har skrevet ned hver mnd i 3 år jeg... :p

Jeg har fått forskjellige overalt men forholder meg nå til siste UL termindato...

Back
Topp