Termindato??

Karroaa

Betatt av forumet
Dere som var på tidlig ultralyd i graviditeten - hvordan stemmer den termindatoen dere fikk overens med den ordinære ul terminen? Noen som kan huske?

Mensentermin er 21 mai
På tidlig ultralyd fikk jeg termin 26 mai
På OUL fikk jeg termin 31 mai

Har mange datoer å forholde meg til, haha, helst ikke 31 mai...

Menstermin: 21.05
Eggløsningstermin: 16.-17.05
Tidlig ultralyd: 16.05
Oul: 13.05

Tidlig ultralyd termin ble stående som TUL (som står for "termin ultralyd" og ikke "tidlig ultralyd"som noen bruker det som)

På KK beholder de tidlig ultralydtermin pga de har omsider tatt til seg det forskning lenge har vist, nemlig at tidlig fosterstr er mer eksakt ifht terminbestemmelse enn målinger utført senere i svangerskapet. I hvertfall så lenge den er utført av operatører de har kjennskap til.

Menstermin 12 mai i følge de fleste kalkulatorer, men legen min skrev 11 mai av en eller annen grunn.

Tidlig ultralyd skrev han ikke noen dato, men var i følge han 12+1 og menstermin den dagen var 12+4 så det vil vel si 15 mai tenker jeg.

OUL gav meg termin 10 mai. Forholder meg til denne.

Blir spennende å se når han kommer :)

Menstermin 23.mai
Ultralyd uke 8: 28.mai
Ultralyd uke 13: begynnelsen av juni
OUL: 2.juni

Får ikke helt 2.juni til å stemme med eggløsning, men får jo bare forholde meg til det...

Menstermin var 1. Juni. Tul på volvat i uke tolv var samme, og tul på Haukeland utført noen dager senere av overlege var 31.05. Han sa da at d ble min ul-termin.

Menstermin 17, 3d ul termin 20 og ordinær ul 23 følger ordinær ul, men det kan jo være mageboeren kommer før.

Menstermin (egen): 19.05
Menstermin (legens): 18.05
Tidlig ul: 20.05
OUL: 19.05

Så det er uansett ikke noe mye sprik :)

Menstermin 27/5, samme med 3 tidlig ul, oul ble termin 2/6..

Menstermin: 02.05
Tidlig ul: bekreftet at jeg var i uke 9, i følge menstermin
OUL: 07.05

Menstermin: 10.mai

OULtermin: 5.mai

Var på 3D ultralyd i slutten av Januar og da fikk jeg enda en ny dato, han legen mente termindatoen var 18.APRIL utifra mål og vekt på babyen.. Men jeg forholder meg til OULtermin :)

Menstermin 4 mai. OUL termin 5. Mai. Utifra målingene som ble gjort under 3D ultralyd i uke 27 mente gynokologen at termin er 27 april. :) Gjenstår å se når han velger å komme ut :)

Menstermin: 8 mai
Tidlig ul: 7 mai
Oul: ble ikke korrigert, da tidlig ul ble vektlagt (begge tatt på Haukeland). Jm sa da at om jeg ikke hadde hatt tidlig ul, ville hun satt terminen til 8 mai :-)

Jeg har fått 25.mai 3 ganger, både på tidlig UL, av fastlege og på OUL.. Noe som og stemmer bra med egne beregninger. Jordmor var veldig imponert, er visst ikke så ofte alle er enige om dato ;)

Menstermin: 3.mai
Tidlig UL: 3.mai
Ordinær UL: 1. Mai

Back
Topp