Termindato

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Jeg har termin 15. januar,men jeg føler på meg at gutten virkelig vil ut snart! Er bare en følelse jeg har, pluss at magen er veldig sprekkferdig og stram. Jeg er ikke så høy (162) så han får jo desto mindre plass når han blir større og vdet virker som at han har veldig liten plass nå. Har hørt at 1. gangsfødende ofte går på overtid... Noen her inne som vil fortelle om når den første kom i forhold til termindato? 

Med første mann gikk jeg 16 dager på overtid. Ikke gå å vent at han skal komme allerede nå, for da blir vente tiden LANG. Det gjorde jeg, fordi jeg følte meg sååå klar for fødsel allerede i begynnelsen av januar sist gang, men hun kom ikke før 15 februar. Fyttikatta hvor deprimerende det var å vente så lenge :)

1. 3 dager før termin.
2. 3 dager før termin.
3. 6 dager etter termin.

Fødte henne 2 dager før termin, eller på termindatoen i følge mensterminen.
Begynte med at slimproppen gikk, og så startet riene noen timer senere.
klarte heller ikke å sove i forkant, rett og slett helt umulig å få i seg søvn, for alt var ubehagelig.

gutt2012 skrev:
Jeg har termin 15. januar,men jeg føler på meg at gutten virkelig vil ut snart! Er bare en følelse jeg har, pluss at magen er veldig sprekkferdig og stram. Jeg er ikke så høy (162) så han får jo desto mindre plass når han blir større og vdet virker som at han har veldig liten plass nå. Har hørt at 1. gangsfødende ofte går på overtid... Noen her inne som vil fortelle om når den første kom i forhold til termindato? 

Hei! Jeg har ikke født før, men magen min er også sprekkferdig og stram (er 164), føler at der ikke er mer plass. Men har ikke hatt noen kynnere eller noe annet som tilsier at det snart skal skje annet enn at hodet er festet.. Jeg håper bare han holder seg inne til etter nyttår jeg, DA skal jeg begynne å vente ;) Ellers blir ventetiden LANG. Bare kos deg siste ukene du, så kommer barnet når det kommer stort sett :-) Ting skjer når du minst venter det vet du :-) 

10 dager før termin. Har termin denne gangen 16. januar, og har også begnt å vente...

Min første kom 7 dager over termin. Så desverre ikke gode nyheter for deg

Eldorado skrev:
Med første mann gikk jeg 16 dager på overtid. Ikke gå å vent at han skal komme allerede nå, for da blir vente tiden LANG. Det gjorde jeg, fordi jeg følte meg sååå klar for fødsel allerede i begynnelsen av januar sist gang, men hun kom ikke før 15 februar. Fyttikatta hvor deprimerende det var å vente så lenge :)

sign

Jeg er ikke så høy jeg er 157 og når jeg gikk med førstemann var jeg sprekkeklar i allefall en go en halv månede før termin, akkurat slik som jeg føler meg nå. Men mangen lot seg vente på gitt. jeg følte ofte at det kom til å skje veldig snart. Men det er rett og slett bare sånn det føles. liten plass, og livmora forbereder seg og det kjennes klart ut. Jenta mi kom en uke føre termin

Jeg gikk 11 dager over med førstemann. Er bare 160 høy og var rimelig sprekkferdig  1 måned i forveien. Hadde også masse kynnere og nedpress ei god beite føre...

Første kom 4 dager før termin til meg.

En veninna som er like lang som du fødte sitt andre barn for et lite år siden. Han var omtrent 4 kg og hun gikk noen dager over termin...så tror ikke lengden og størrelsen trenger å ha betydelse.

Takk for gode svar jenter :) da virker det som at det er ganske individuelt når man føder ifh til termindato og at det ikke trenger å bety at fødsel vil skje fort selv om man er gnudd en mnd før termin.. Håper uansett at nurket kan vente med å komme ut før på nyåret :) må jo innrømme at jeg begynte å pakke sykehusbaggen istad, for man vet jo aldri :)

jeg er 158cm, jeg fikk 4 dager før termin. følte meg sprekk ferdig, men følte at jeg skulle gå over tiden så jeg ble svært overrasket ;) men lønner seg ikke å tro den kommer før tiden neij, for da blir du så skuffet hvis du må gå til etter termin ;)

Jeg har også termin 15 Januar! :D Men her blir det jente :) Storebror kom 1 dag før termin men jeg har også følelsen på at hu lille min kommer før termin. Er bare 160 så føler meg ganske så sprekk ferdig jeg å:P Men magen er mindre nå enn det den var med guttungen husker jeg.

jeg fikk min første 17 dager før termin:) var sprekkeklar jeg ja hehe:P 
har termin den 21 januar nå, så håper jeg slipper å gå over termin;) er bare 154 cm høy jeg:P 
laveste av alle sikkert haha :P

første fødsel startet 3 dager over termin og ungen kom 5 dager over
andre fødsel startet 2 dager over termin og ungen kom 3 dager over.
denne håper eg på på termin :p

første gutten kom en dag før termindato. Helt perfekt! Spennende hvordan det går nå!

Det er veldig individuellt dessverre. Jeg fikk førstemann 14 dager før termin, helt perfekt! Og kunne tenkt meg det denne gangen også, i så fall kommer han 1.januar, og det ville vært supert. Håper å komme inn i 2012, men ikke så langt inn i 2012. Har termin 15.jan :)

Her kom førstemann ca 4 uker før termin. Vet ikke hvorfor han kom så tidlig, men jeg hadde høyt blodtrykk og han var liten (kun 2000 gram). Jeg var overhodet ikke forberedt på å føde før tiden, men skal innrømme at jeg tenker mye på det nå. Håper hun kommer rundt termin i grunn. 

Back
Topp