Termindato og kontroll

~Amalie~

Glad i forumet
Sist jeg var på kontroll på sykehuset brukte legen mensterminen min, istedet for UL terminen. (begge står på arket) Synes dere jeg bør si fra hvis legene gjør det? [8|]

Mens: 18. april, UL: 23. april, så er jo ikke lenge mellom de.

Skal på kontroll igjen i morgen pga seteleie. [&:] 
Noen som har vert på det? hva skjer egentlig på sånne kontroller?

Min ligger fortsatt med hodet opp, kjenner det tydelig fra utsiden.

Litt rotete dette, men men..

når jeg var på sykehuset for to uker siden, ble innlagt på kk, da sa de at de regner med mens terminen ved fødeavdelingene, så langt som man har hatt en regelmessig syklus!

[:)]

Siden jeg fikk korrigert termin (med kun et par dager) ved UL, er det ingen som har nevnt mens-terminen. Verken fastlege, jordmor eller leger jeg har truffet på sykehuset. Jeg trudde derfor at det etter UL er denne datoen som gjelder og som de retter seg etter..? Vel, for meg spiller det jo ingen større rolle siden det var kun et par degaer imellom. Men for andre kan det jo dreie seg om uker...[8|]

Jeg har bare en termin, så for meg er det ikke et "problem". Men jeg har forstått det sånn at det er ul termin som gjelder, uansett!! Og vet om mange som er svært uenig i at den kan stemme, men at det er den terminen alt regnes ut fra.

ORIGINAL: Amalie81

Sist jeg var på kontroll på sykehuset brukte legen mensterminen min, istedet for UL terminen. (begge står på arket) Synes dere jeg bør si fra hvis legene gjør det? [8|]

Mens: 18. april, UL: 23. april, så er jo ikke lenge mellom de.

Skal på kontroll igjen i morgen pga seteleie. [&:] 
Noen som har vert på det? hva skjer egentlig på sånne kontroller?

Min ligger fortsatt med hodet opp, kjenner det tydelig fra utsiden.

Litt rotete dette, men men..

Hvordan gikk det på kontroll? Var det hodet du kjente fra utsiden? jeg gikk lenge og var bekymret for setefødsel/keisersnitt fordi bebis hele tiden stakk hodet ut i siden på magen. Men når jeg kom til legen viste det seg at det faktisk var stompen som stakk ut der og at hodet lå godt plassert nede i bekkenet. Jeg og sambo som hele tiden har strøket lille gullet over "hodet" og snakket til den gjennom magen fikk oss en liten overraskelse da [:D]

Jeg og sambo som hele tiden har strøket lille gullet over "hodet" og snakket til den gjennom magen fikk oss en liten overraskelse da [:D]

Småen hadde snudd seg! [:D]

Bare 1 uke siden jeg var hos JM og UL og da lå han i seteleie. De sa det var ingen garanti for at han ikke snudde seg igjen da, var visst veldig aktiv inni der. Lite spark, men mye bevegelse. [8D]

Blodtrykk var fint, urinprøve fin.
De målte småen til -2, vet ikke helt hva det betyr.

Så nå skal jeg ikke på mer kontroll før 10. april.. litt lenge til syns eg.

10.april?! Ja, det hørtes jo lenge ut! Selv var jag for halvannen uke siden, idag, har time neste uke, og så en time uke derpå igjen (hvis jeg ikke har født da...[:)]). Men så lenge du kjenner liv der inni magen og formen er fin så er det jo sikkert ingen problemer. Ellers er det jo bare å ringe dem og be om å få komme på kontroll på sykehuset!

Back
Topp