Termindato forskjell

Jeg har 5. juli og er i dag egentlig 6+3, men plutselig sier babyverden-appen at jeg er 6+4 i dag med samme termindato - helt greit å hoppe over en dag altså :hilarious: Preggers og preglife sier fortsatt 6+3 da. Ville dere fortsatt forholdt dere til babyverden? :p

Ja min termin er også 5 juli, og babyverden sier 6+4 her hos meg. Så tenke eg forholde meg til den foreløpig, siden det er babyverden siden som poppe opp her hos meg dagligså får eg heller se det an etter oul.

Ja min termin er også 5 juli, og babyverden sier 6+4 her hos meg. Så tenke eg forholde meg til den foreløpig, siden det er babyverden siden som poppe opp her hos meg dagligså får eg heller se det an etter oul.

Det merkeligste er vel at babyverden sier 237, mens preggers og preglife sier 238 dager igjen til termin - men alle sier også 5.juli :hilarious: Måtte sjekke om det var noe skuddårsdag eller greiegreier som gjorde at tellinga var på avveie :hilarious: Plotter jeg det inn i terminkalkulatoren til babyverden på nettet, så sier den 6+3 igjen :wacky:

Jeg har 5. juli og er i dag egentlig 6+3, men plutselig sier babyverden-appen at jeg er 6+4 i dag med samme termindato - helt greit å hoppe over en dag altså :hilarious: Preggers og preglife sier fortsatt 6+3 da. Ville dere fortsatt forholdt dere til babyverden? :p
Jeg forholder meg ikke til babyverden denne gangen :p

Er slik hos meg og:confused005 Vet at befruktningen skjedde 12.10 pga ivf, og har lagt det inn på de appen jeg har lastet ned, preglife og helseoversikt viser 6+0 som er riktig, mens babyverden viser 6+1o_O

Er slik hos meg og:confused005 Vet at befruktningen skjedde 12.10 pga ivf, og har lagt det inn på de appen jeg har lastet ned, preglife og helseoversikt viser 6+0 som er riktig, mens babyverden viser 6+1o_O

Merkelig altså! Den har vært rett hele tiden, men plutselig hoppa den over en dag! :hilarious:

Å herlighet så slitsomt! Litt bedre med en uke ja! Betydde det mye for hvordan de trodde det skulle gå osv? Eller var de fornøyde når du forklarte hvordan det var? :shy:
De var fornøyde når jeg forklarte hvordan det var, måtte dette til alle jeg helsefolk jeg snakke med fram til OUL :p da slapp jeg mere før fødsel hvertfall :p

Så merkelig!! Haha, aner ikke hva jeg ville gjort jeg. Jeg ville telt fra siste mensen selv, og funnet ut ukene da. :joyful:

Så merkelig!! Haha, aner ikke hva jeg ville gjort jeg. Jeg ville telt fra siste mensen selv, og funnet ut ukene da. :joyful:

Babyverden sier 6+4, termin 5.juli og 237 dager igjen - det er 238 dager til 5.juli :hilarious: Så her har babyverden blingset på å telle dager! :hilarious:

Jeg beregner fra første dag i siste menstrasjon, får 6 juli på alle jeg har prøvd. Men sist gang jeg gikk gravid ble termin flyttet fra 2. til 12. Så håper ikke det gjentar seg :)

Jeg skjønner virkelig ingenting av hvorfor det blir så forskjellig på appene :wacky: noen som kan hjelpe ? Får alt de termin 16. Juli til 19. Juli :confused: Første dag i siste mens var 9. Oktober, så har jeg en sykluslengde på ca 26 dager..

Tror ikke jeg hadde fått lagt inn at jeg har ca 26 dagers syklus, men det gikk på preglife (fikk ikke til å legge inn sykluslengde på graviditet+ ?) Men nå ser det ut som at preglife er riktig da, eller ??
Da har sikkert de andre hatt sykluslengde som forhåndsbestemt 28 dager i og med at jeg hoppet 2 dager frem nå (fra 4+6 til 5+1)

Vedlegg

• Screenshot_20201111-084211_Preglife.jpg
    Screenshot_20201111-084211_Preglife.jpg
    20,8 KB · Visninger: 4
  • Screenshot_20201111-084222_Preglife.jpg
    Screenshot_20201111-084222_Preglife.jpg
    15,3 KB · Visninger: 4
Tror ikke jeg hadde fått lagt inn at jeg har ca 26 dagers syklus, men det gikk på preglife (fikk ikke til å legge inn sykluslengde på graviditet+ ?) Men nå ser det ut som at preglife er riktig da, eller ??
Da har sikkert de andre hatt sykluslengde som forhåndsbestemt 28 dager i og med at jeg hoppet 2 dager frem nå (fra 4+6 til 5+1)
Noen lar deg legge inn sykluslengde, noen lar deg legge inn befruktning og noen bruker kun mens og legger til grunn 28 dages syklus. I tillegg er noen internasjonale og legger til grunn akkurat 40 uker og ikke 40+2/3 dager som vi gjør i Norge.

menstermin til meg er 5+2. men Jeg tok el test og har kort syklus. Ut fra el test er jeg 5+4.

Jeg regnet fra unnfangelse, ut fra babyverdens kalkulator, da jeg vet at eggløsningen kom sent.

Med bare 1. dag mens å forholde seg til blir det et sprik på ca 4 dager fra faktisk befruktning og den gjennomsnittlige datoen det blir kalkulert med i graviditetsberegning generelt. Hvis en app spør meg om første dag siste mens, plotter jeg derfor inn dato 4 dager senere enn faktisk dato for å justere etter faktiske forhold. I ulike apper har jeg også justert slik at termindatoen kan være ulik(feks Graviditet+ skiller seg ut), men at jeg er like langt på vei i alle appene. Synes det er mest oversiktlig for meg, men det kan jo hende jeg må endre senere uansett :)

Back
Topp