Terminberegning

Mammaelle

Andre møte med forumet
Hei dere :)

Jeg er gravid for første gang, så jeg sniker meg inn her etter at vi var så heldige å se et bankende lite hjerte på TUL på torsdag <3

I den forbindelse har jeg også et spørsmål, som jeg håper ikke vil få meg til å virke helt på jordet :oops: Men, jeg lurte på om noen kunne forklare meg tanken rundt terminberegning :) For jeg hadde første dag i siste mens 23/8, og skulle da på torsdag på TUL vært 7+2, men ble satt tilbake til 6+2. Har eggeløsning da vært senere? Eller er det andre faktorer som spiller inn?

Dette lurer jeg også på. Min første dag i siste mens er samme dato som deg. Men all cl.blue testene med ukesindikator har vist en uke senere. I tillegg er det umulig at jeg ble gravid før 9.9. Det var første samleie etter mens... rart.

Nå må jeg si at jeg ble litt lettet, at det ikke bare er jeg som lurer :shy: Håper det er noen som kan gi oss noen gode svar :)

Jeg vet at jeg hadde eggløsning en uke senere enn «normalt» den pp det klaffet. Var første pp jeg brukte el tester. Så min termin er 3. Juni, men menstermin er 27. Mai. Så det er mye mulig eggløsning var forsinka hos deg også [emoji4]

Det kan være sen eggløsning, eller rett og slett at det tok tid før egget ble befruktet og festet seg i livmoren. Veldig vanlig å bli satt tilbake noen dager, tror jeg har blitt det i alle mine svangerskap faktisk, til og med de der jeg med 100% sikkerhet kunne si når jeg ble gravid.

Ja, det var akkurat det, at jeg trodde jeg viste akkurat når jeg ble gravid også stemte det ikke når jeg ble satt tilbake, hehe. Men da er det godt jeg fant dette forumet hvor man kan spørre om hjelp. Tusen takk for svar begge to :)

Back
Topp