Terminberegning?

LillePernille

Flørter med forumet
Hei kloke damer!
Jeg lurer på hvordan regner man seg fram til termin? Jeg har brukt kalkulator både på nhi.no, babyverden.no og to ulike apper. Alle viser forskjellig[emoji16] Får både, 13., 15., 16. Og 19. Mai.Hadde første dag i siste mens 6.august og eggløsning ca 20. august. Hva ville dere stolt på?

Med EL 20.August, og hvis du har en normal syklus på 28 dager, så sier i hvert fall BV kalkulatoren 16.mai. jeg ville gått etter det, så lenge du vet at EL var 20 aug. Hvis du er litt usikker på EL dagen, ville jeg regnet ut fra første dag i siste mens. På BV kalkulator, blir det også 16 Mai! (28 dagers syklus).
Så 16 mai, tenker jeg!:)

Jeg regner alltid utifra mens datoen, da jeg ikke vet sikkert når el var, har ikke testet meg..

Jeg ville stolt på 16.! Jeg ligger én dag foran deg, med første dag i siste mens den 5. August, og har ut i fra det beregnet termin 15. Mai :) Vi får uansett en bedre/ny beregning på oul.

Trenger også hjelp på dette ;) Første dag i siste mens var 10 august, el 17-20. Gravid den 20 august, hehexsmile9. 24 dagers syklus, varierer fra 15-23mai på appene:woot:

Kanskje jeg å kan spørre her.. Jeg hadde første dag, siste mens 22 juli ( tror jeg) men har alltid hatt varierende syklus.. alt fra 4 - 6 uker. Hvordan regner man da?

Kanskje jeg å kan spørre her.. Jeg hadde første dag, siste mens 22 juli ( tror jeg) men har alltid hatt varierende syklus.. alt fra 4 - 6 uker. Hvordan regner man da?

Det er nok litt vanskelig å si før du får fastsatt dato på ultralyd, når de måler lengden på fosteret. Men hvis du tar utgangspunkt i en mellomting, altså 35 dager syklus, så vil termindato være 08.05 :happy: Ville sagt til legen at du er usikker på eggløsning, så får du heller to ultralyder om den første de sender deg til er litt tidlig ;) (det gjorde nemlig jeg med førstemann. trodde jeg var lenger på vei enn jeg var, og var heldig å fikk komme på ny ultralyd 2 uker senere :D)

Det er nok litt vanskelig å si før du får fastsatt dato på ultralyd, når de måler lengden på fosteret. Men hvis du tar utgangspunkt i en mellomting, altså 35 dager syklus, så vil termindato være 08.05 :happy: Ville sagt til legen at du er usikker på eggløsning, så får du heller to ultralyder om den første de sender deg til er litt tidlig ;) (det gjorde nemlig jeg med førstemann. trodde jeg var lenger på vei enn jeg var, og var heldig å fikk komme på ny ultralyd 2 uker senere :D)

Takk, da prøver jeg på det Jeg har prøvd litt ulike menssykluser på en terminkalkulator og det det utgjør kanskje en uke forskjell.. så det er ikke mye =) Bare kjærsten i huset som trenger noe mer håndfast enn jeg klarer å gi han nå.. Trokke det er så lett å være han vedsiden av alltid heller ;)

Back
Topp