Terminberegning IVF

Lillemirakel2020

Elsker forumet
Januarlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
Jeg satte inn 5 dagers fryst blasto 13. mai og har derfor regnet befruktningsdato som 8. mai. Da ble termin 1. februar. IVF klinikken har ikke gitt meg termin, så det er kun denne jeg har regnet ut selv. På TUL og en UL hos gynekolog har jeg blitt målt 4 dager lenger enn det jeg selv har regnet ut, som gir meg termin 28. januar. Jeg har lest en eller annen plass at IVF termin ikke skal endres, men det er jo ikke IVF klinikken som har satt termin :wacky:

Hvordan har dere andre fått termindato?

Jeg fikk termindato på TUL av klinikken.

Når jeg var på TUL på klinikken sa han før ul at jeg var 7+2/7+3 (som vil si termin 1. Februar/31. Januar). Så før han sjekket embryoet så var han helt enig i min regning. Men han sa ingenting når han undersøkte annet enn at hjertet banket og at embryo hadde festet seg bra osv. Jeg hadde privat TUL en annen plass når jeg trodde jeg skulle være 13+1, men ble målt til 13+5. Uka etter når jeg skulle ha vært 14+0 ble jeg målt til 14+4. Så begge de to siste målingene er helt enige...

Forvirrende dette :rolleyes:

Jeg regnet ut selv (slik du har gjort), og oppga den til legen og jordmor! Så førte de den bare opp på helsekortet☺️ Og stå på krava når du er på OUL ifht om de vil endre, den skal ikke endres på! Sønnen min lå på det meste 1 uke foran min terminberegning, men det jevnet seg ut! På OUL var det kun en dag forskjell!

Jeg regnet ut selv (slik du har gjort), og oppga den til legen og jordmor! Så førte de den bare opp på helsekortet☺️ Og stå på krava når du er på OUL ifht om de vil endre, den skal ikke endres på! Sønnen min lå på det meste 1 uke foran min terminberegning, men det jevnet seg ut! På OUL var det kun en dag forskjell!
Takk for svar :happy: Satser på at det jevner seg ut da. Skal ikke på OUL før 3. september, så da er jeg enten 18+6 eller 19+3 :p Så blir det spennende å se hva de måler..!

Takk for svar :happy: Satser på at det jevner seg ut da. Skal ikke på OUL før 3. september, så da er jeg enten 18+6 eller 19+3 :p Så blir det spennende å se hva de måler..!

Så spennende!! Masse lykke til☺️

Da jeg snakket på tlf med sykepleier i Haugesund testdato, så sa hun at termindato ville bli 27/2. Når jeg hadde puttet inn info selv på bv terminbereging kom jeg til 24-25/2.

Spent på neste TUL 19. aug (13+0) om hva gyn sier da ift størrelse og evt termin.

Da jeg snakket på tlf med sykepleier i Haugesund testdato, så sa hun at termindato ville bli 27/2. Når jeg hadde puttet inn info selv på bv terminbereging kom jeg til 24-25/2.

Spent på neste TUL 19. aug (13+0) om hva gyn sier da ift størrelse og evt termin.
Ca en måned mellom oss da! :) Når hadde du innsett?

Haugesund regner ikke egguttak som dag for befruktning... Så egentlig vil din termin bli 26/2..

Jeg satte inn 5 dagers fryst blasto 13. mai og har derfor regnet befruktningsdato som 8. mai. Da ble termin 1. februar. IVF klinikken har ikke gitt meg termin, så det er kun denne jeg har regnet ut selv. På TUL og en UL hos gynekolog har jeg blitt målt 4 dager lenger enn det jeg selv har regnet ut, som gir meg termin 28. januar. Jeg har lest en eller annen plass at IVF termin ikke skal endres, men det er jo ikke IVF klinikken som har satt termin :wacky:

Jeg spurte på klinikken etter positiv test at vi bare skulle bruke siste mens som utregning.

Vært på to tidlig ultralyder nå. En hos jordmor og den på klinikken. Begge var enige i terminen jeg hadde kommet frem til. :)

Jeg spurte på klinikken etter positiv test at vi bare skulle bruke siste mens som utregning.

Vært på to tidlig ultralyder nå. En hos jordmor og den på klinikken. Begge var enige i terminen jeg hadde kommet frem til. :)
Det kommer jo helt an på syklus/prosedyre uansett. Noen med IVF har lang prosedyre som strekker seg mye lenger enn en vanlig syklus. Så da regner jeg ikke med de regner fra siste mens?!

Jeg fikk termindato av ivfklinikken basert på da egget ble befruktet, men fastlegen insisterer på å bruke siste mens og sier at et par dager fra eller til ikke har noe å si... ‍♀️ Fikk ny fastlege som fant en annen dato igjen. Forholder meg til datoen fra klinikken og så kommer det jo en oppdatering etter ultralyd

Haugesund regner ikke egguttak som dag for befruktning... Så egentlig vil din termin bli 26/2..

Ok, gjør de andre klinikkene det?

Både jm og lege har foreløpig sagt at H. sund terminen sikkert blir stående, siden de vet når de satt egget inn. Blir spennende å høre på neste TUL og OUL.

Har du opplevd å få terminen flyttet?

Back
Topp