Terminbekreftelse

Turbo10na

Flørter med forumet
Novemberlykke 2018
forstår det slik at man må sende med terminbekreftelse fra jm/lege når vi søker om foreldrepenger men den skal være fra uke 26? Er det da fullgåtte 26 uker eller hva? Blir helt rar av alle disse papirgreiene :facepalm: kan ikke huske det var sånn med størstemann men er jo 7 år siden :woot:

Skal være datert etter 26+0 ja, min neste kontroll er 25+4 så håper jeg får en kontroll raskt etter det.

Okei så 26+0 er ikke for tidlig? Ser det skrives litt av hvert... noen sier at det må være 26+6 for og være gyldig?

Skal være datert etter 26+0 ja, min neste kontroll er 25+4 så håper jeg får en kontroll raskt etter det.
Samme her... kontroll mandag hos jordmor, er da 25+4..

Når dere er hos jordmor / lege kan dere jo spørre om å få terminbekfreftelse når dere er der men at den blir datert med en senere dato.

Hørte om ei som hadde søkt da hun var 26+O å fikk søknaden i retur, for det var grenseland tidlig,m. Anbefaler å søke når man minst er i uke 26+1.

Når dere er hos jordmor / lege kan dere jo spørre om å få terminbekfreftelse når dere er der men at den blir datert med en senere dato.

Hørte om ei som hadde søkt da hun var 26+O å fikk søknaden i retur, for det var grenseland tidlig,m. Anbefaler å søke når man minst er i uke 26+1.
Min jordmor gjør ikke det. Vi var i samme situasjon med forrige. Men det gjør jo ikke noe om jeg søker senere, får jo pengene uansett. :)

Nei gjør ikke så mye å søke senere, men her er det 12 uker behandlingstid hos nav så greit å få den inn tidligst mulig, kjipt å bli sittende uten inntekt. Iallfall når man har en baby også. :)

Har fått time når jeg er 26+5[emoji4]

Back
Topp