Termin..

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Altså, jeg har termin 4 januar. Det er 14 dager til, i dag.
Men på torsdag som kommer, er jeg 39 uker. Vil det si at jeg har termin 3 dager på overtid da? Blir jo 40+3 når jeg har termin :)

De regner at ett svangerskap varer i enten 40+2 eller 40+3 dager alt etter hvem en spør så stemmer nok det:-) Leste en plass at de fleste leger regner ett svangerskap som 40+2 uker mens babyverden appen regner ett svangerskap som 40+3 dager som fullgått svangerskap og når de regner ut termin;-)

Altså, jeg har termin 4 januar. Det er 14 dager til, i dag.
Men på torsdag som kommer, er jeg 39 uker. Vil det si at jeg har termin 3 dager på overtid da? Blir jo 40+3 når jeg har termin :)
Min termin er også regnet ut etter 40+3, de gjør det her på St.Olavs da det er forsket på at ett svangerskap i gjennomsnitt varer i 40+3:)

Min termin er også regnet ut etter 40+3, de gjør det her på St.Olavs da det er forsket på at ett svangerskap i gjennomsnitt varer i 40+3:)
Takk, da vet jeg det;-) husker ikke hvordan det var sist, annet enn at jeg hadde termin 27 juli og hun kom 2 august :)

Du er overtidig når du er 40+4 for eks :P

Spennende tid i vente. Du er i grunn ved termin nå, siden du har passert 37 uker :) kan skje når tid som helst nå :D

Wræl!! Ikke si sånt:-P haha! Er absolutt ikke mentalt klar for fødsel.. Enda jeg har pakket alt klart, setet står i bilen og tanken er full!! :-P håper det ikke blir fødsel før over nyttår, for hennes egen del, i forhold til skolestart og alt..

Ja, hadde denne diskusjonen med jm - hun ble temmelig irritert på meg og sa - "er dette veldig viktig for deg? Dette regnes ut av datamaskinen og er korrekt". Jeg bytter uker på torsdager ifølge app'en, mens jm bytter uker på fredager- det er uansett termin søndag 1 feb hehe... Hun kunne bare sagt at noen gikk ut ofra 40 pluss 2, mens andre går ut ifra 40 pluss tre.

Ja, hadde denne diskusjonen med jm - hun ble temmelig irritert på meg og sa - "er dette veldig viktig for deg? Dette regnes ut av datamaskinen og er korrekt". Jeg bytter uker på torsdager ifølge app'en, mens jm bytter uker på fredager- det er uansett termin søndag 1 feb hehe... Hun kunne bare sagt at noen gikk ut ofra 40 pluss 2, mens andre går ut ifra 40 pluss tre.

Så utrolig teit av henne å bli irritert fordi du spør... Sånt er unødvendig å lage dårlig stemning ut av.

Back
Topp