Termin undring

Glitter2018

Flørter med forumet
Septemberhjertene 2018
Holaaa! Var hos tannlegen idag og fortalte han at jeg var gravid (naturlig vis). Men han kunne ikke skjønne hvordan terminen min var i september, da man teller på fingrene er ni måneder i august.?

Hadde sist mens 28.nov. Noen litt mer smarte enn meg som har en logisk forklaring på at terminen min tilsier 6-10 september? :)

Man er gravid i 40 uker og 3 dager, det er nærmere ti måneder, enn ni. [emoji4]

Vet ikke svar på det du spør om, men er det spesielle hensyn tannlegen tar når man er gravid? Skal selv til tannlegen neste uke.

Vet ikke svar på det du spør om, men er det spesielle hensyn tannlegen tar når man er gravid? Skal selv til tannlegen neste uke.

De tar hensyn til en del, type bedøvelse, mengden arbeid ogsånt. Kroppen leges svakere som gravid, så store oppgaver må ventes med :) men jeg skiftet en fylling idag uten problemer!

De tar hensyn til en del, type bedøvelse, mengden arbeid ogsånt. Kroppen leges svakere som gravid, så store oppgaver må ventes med :) men jeg skiftet en fylling idag uten problemer!

Takk for svar. Jeg skal bare på en vanlig sjekk. Tok de røntgen?

Hvis man regner fra EL til termin så er det kun 38+3 uker man faktisk er gravid. Jeg hadde EL 13.12 og får termin 8.9. Det er altså ikke langt ifra 9 mnd. :)

Back
Topp