Termin til helgen..

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
På lørdag har jeg termin, men samboer har liksom ikke planlagt så mye om hun plutselig skal vise sin ankomst.
Han er spillende trener for et fotballlag, og de skal ha kamp to timer vekke til nabobyen på fredag. I tillegg skal jeg sannsynligvis ha sønnen hans på 12 år alene hele dagen og kvelden. Ja, det går nok helt fint. Men jeg føler jo jeg har et ansvar for at han skal ha det kjekt. Hva om jeg er supersliten, i verste fall, vannet går? Ikke har han avtalt noe med moren hans, eller noen andre. Han mener vi bare kan ringe til noen venner. Dette er mitt første barn, så alt er jo nytt for meg. Sannsynligvis kommer ikke lille jenta før etter helgen uansett. Men jeg er av typen som liker å planlegge ting. Kjenner jo jeg er en smule stressa. Samtidig som jeg ikke legger det helt på meg. I og med at jenta kommer jo når hun vil uansett, og jeg er jo klar:D Det er jo helst min kjære samboer det blir stress for! Lenge leve mannfolk:)
Hadde dere sagt noe til mannen deres? Han sier vi skal se ann i forhold til formen min når det nærmer seg helg. Og at selvfølgelig at jeg og babyen kommer før alt. Men, dere ser sikkert tegningen allikevel. Tror jeg har nok med meg selv om fødselen starter på fredag. Hva tenker dere?

Jeg hadde uten tvil sagt ifra. Helt ok at du passer sønnen hans hele dagen, men greit å ha en plan bare, tilfelle mini velger å komme. Man vet jo aldri :) ok å se ann formen og, men formen kan jo være fin, og plutselig går vannet. Regner med 12.åringen vet når termin er, og at lille kommer når som helst?

Har en "lignene" situasjon. Har termin 24.desember. jeg skal feire jul hos søstra mi, og sambo hos faren sin en times tid, biltur unna. Vi har så og si avtalt at om lille kommer før, og vi er hjemme til jul, så blir han med oss. Men, har og sagt at om formen min ikke er topp, og at jeg kan komme i fødsel, vil jeg ha han rundt meg, tilfelle. Planlegging er utrolig vanskelig når man ikke vet når de bestemmer seg for å komme :p

I din situasjon ville jeg hvertfall snakka med venner, ev besteforeldre e.l, så de kunne henta han om det startet :)

Han på 12 år klarer jo fint å være alene om du føder tenker jeg. Men kanskje spørre han på 12 omhan vil være et sted?

Spør om sønnen har noen venner dere kan alliere dere med om det skal skje:)

Tror nok jeg ville snakket med han og lagt en plan. Kan være greit å snakke med 12åringen også. Greit at han er litt forberedt dersom dere to er alene og vannet går feks. Kan jo bli litt mye for en 12åring ;-)

Her nekta gubben å reise bort når det nærma seg termin.
Han måtte på et jobbseminar 3 uka før termin, og e hadde planlagt en koseli helg alene.
Jo takk, den helga ble ikke noe av da fødselen starta 2 tima før gubben sku reise. Han dro ikke og vi tilbringte helga med å dra ut og inn på føden. På søndagskvelden stoppa alt opp og junior kom 4 daga før termin ;)

12 åringen ville være her med meg, selv om pappen skulle bort. Tar det som et stort kompliment:D Skulle det skje noe så hiver han seg hjem i bilen. Min mor hadde i alle fall ikke styrtfødsel, så regner med at alt skal gå fint:)
Men får kneppe sammen beina enn så lenge;)

Så lenge noen kan komme til deg på kort varsel så ser jeg ikke problemet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Dagens 12 åringar kan veldigt mye og han klara väl å vara hjemma aleinar en stund visst noet skulle skje. De viktigaste e väl att noen kan vara me deg visst noet skulle skje.

På lørdag har jeg termin, men samboer har liksom ikke planlagt så mye om hun plutselig skal vise sin ankomst.
Han er spillende trener for et fotballlag, og de skal ha kamp to timer vekke til nabobyen på fredag. I tillegg skal jeg sannsynligvis ha sønnen hans på 12 år alene hele dagen og kvelden. Ja, det går nok helt fint. Men jeg føler jo jeg har et ansvar for at han skal ha det kjekt. Hva om jeg er supersliten, i verste fall, vannet går? Ikke har han avtalt noe med moren hans, eller noen andre. Han mener vi bare kan ringe til noen venner. Dette er mitt første barn, så alt er jo nytt for meg. Sannsynligvis kommer ikke lille jenta før etter helgen uansett. Men jeg er av typen som liker å planlegge ting. Kjenner jo jeg er en smule stressa. Samtidig som jeg ikke legger det helt på meg. I og med at jenta kommer jo når hun vil uansett, og jeg er jo klar:D Det er jo helst min kjære samboer det blir stress for! Lenge leve mannfolk:)
Hadde dere sagt noe til mannen deres? Han sier vi skal se ann i forhold til formen min når det nærmer seg helg. Og at selvfølgelig at jeg og babyen kommer før alt. Men, dere ser sikkert tegningen allikevel. Tror jeg har nok med meg selv om fødselen starter på fredag. Hva tenker dere?

Nærmer seg helg; åssen går det med deg???? :-)

Me hadde bonusdatter hjå oss ved termin. Mannen fekk streng beskjed om å fikse potensielle barnevakter i ein mnd rundt terminen.
Når me endelig skulle inn på sjukehuset, var det vår helg pg besteforeldre sto klare :)
Han fekk reisa å spela hockey kamp, men måtte kjøra eigen bil uten nokon som satt på og sjekka mobilen i kvar pause.

Me hadde bonusdatter hjå oss ved termin. Mannen fekk streng beskjed om å fikse potensielle barnevakter i ein mnd rundt terminen.
Når me endelig skulle inn på sjukehuset, var det vår helg pg besteforeldre sto klare :)
Han fekk reisa å spela hockey kamp, men måtte kjøra eigen bil uten nokon som satt på og sjekka mobilen i kvar pause.
Han kjører alene, så ingen er avhengig av han:) Mobilen har han og fått beskjed om å sjekke. Tror ikke det skjer noe i dag da, men man vet jo aldri.

Back
Topp