Termin og ukeskift

Molli

Glad i forumet
Legen beregnet menstermin til 4.april, min utregning var 6.april. Jeg syns det er helt greit å bli flyttet den veien, for 6 år siden fikk jeg nemlig ikke overtidskontroll før 14 dager etter termindato. Jeg fødte 4 dager før det, men fikk høre fra jordmor at det var godt hun kom da, for morkaka bar preg av å være sliten.

Men når skifter jeg uke? Har hele tiden skiftet uke på søndag, men jeg skal kanskje bytte fredag? Altså er jeg 16+2 i dag, ikke 16+0?

Jeg blir jo sikkert flytta litt på igjen på oul da, men det får jeg ta da ;) har vært på tidlig ul, så kan ikke være mange dagene jeg blir flytta.

Har du sånn app kalkis? Tror babyverdens skal være god på å beregne som legen. Da ser du hvilken ukedag det er ny uke :-)

Har du sånn app kalkis? Tror babyverdens skal være god på å beregne som legen. Da ser du hvilken ukedag det er ny uke :)

Ja, endret termindato på den nå, og står det 16+2! Bare jeg som ble litt forvirra, på ul i uke 12, fikk jeg termin 3.april tror jeg, men han brukte ikke å legge til de to ekstra dagene. Så i følge han skulle jeg fortsette å telle uker som før!

Jaja, da føler jeg babyverdens app, er det som blir riktig i forhold til termin:)

Ja, endret termindato på den nå, og står det 16+2! Bare jeg som ble litt forvirra, på ul i uke 12, fikk jeg termin 3.april tror jeg, men han brukte ikke å legge til de to ekstra dagene. Så i følge han skulle jeg fortsette å telle uker som før!

Jaja, da føler jeg babyverdens app, er det som blir riktig i forhold til termin:)
På Riksen brukte legen 3 ulike programmer for måling og alle 3 regner ut forskjellige termindatoer, så tidlig målt termin må man ta med en klype salt ;-)

Jeg syns det er bedre å forholde meg til hvor langt jeg er på vei og ikke til termindato før OUL siden alle er uenige i utregningen. Har også ikke brydd meg om flyttingen i tidlig ul siden jeg har blitt flyttet både frem og tilbake 3 ganger allerede.

Back
Topp