Termin i desember....

:yuck:Har alltid sagt at jeg ikke sku ha onger seint på året, men nå var dette langt fra planlagt så må bare ta det som det kommer:p aner virkelig ikke hvordan vi skal gjøre det med permisjonen! Tror ikke vi kommer til å ha mulighet til at en går hjemme i ulønnet permisjon! :/

Jeg har som er født i februar. Det eneste jeg bekymrer meg over er at hin skal være moden nok når hin begynner i 1 klasse. Stor forskjell på januar og desember da også. Det er min ganske store bekymring... kommer nok av at jeg jobber på barneskole:p

Desember er måneden som ligger nederst på min liste. Dette fordi det skjer så mye i desember (elsker desember og julen, men kunne godt sett at det ikke er en bursdag der) og pga barnehage og skole. Har tre venninner født 20. des, 24.des og 31.des, og de har aldri likt det.
Jeg hadde alt planlagt. Ungen skulle komme i april (altså denne mnd), og alt skulle være så praktisk og flott. Nå er måned likegyldig. Vi er SÅ glad for at det endelig har gått! Og krysser fingrene for at lille burrito kommer i desember. :Heartpink

Mini skulle komme 10.februar, men meldte sin ankomst 27.desember. Syns det har vært helt greit å ha vinterbaby :) Bor heldigvis også på en sånn plass at barnehageplass var ingen problem når som helst på året. Nå starta han allerede når han ble 10mnd pga jeg måtte i jobb og far skal ta ut permisjonen sin i år isteden :) Jeg er også desemberbarn da. :P 21.desember.

Last edited:
Ikke førstevalget med desember, men sånn ble det denne gang.
Jeg er arbeidsledig, så ikke sikkert det blir et problem med barnehage...
På mange andre måter også er timingen ikke helt optimal, men det går seg nok til.

Andremann er født i januar, hun fikk barnehageplass i januar.

Har to vårbarn og hadde absolutt ikke noe intensjon om å få et desemberbarn. Nå når det er et faktum så syns jeg i grunnen det er litt stas. Har termin på julaften da, så kan fort bli januar også. Fødte første før tiden og andre Max overtid så er forberedt på alt nå :) Syns det er litt spennende at det kan bli både 2016 og 2017. Er fortsatt i permisjon med forrige og skal være hjemme til august. Kjenner jeg gruer meg litt til å si ifra til jobben. Sist jeg begynte på jobb etter permisjon var jeg også gravid.

Ser jeg har samme tanker som mange av dere ifht barnehageplass, men jeg lurer på å bare ta ulønnet perm frem til sommeren-18. Mannen jobber sånn at jeg kan ta ekstravakter når han er hjemme i en periode.

Desemberbarn er kanskje ikke førstepri, men etter 1,5 år med prøving så tar vi det vi får :) Vinterbaby er koselig, og man kan bruke bakvognen leeeenge fordi den tykke posen skal ut mot sommeren :)

Etter to overtidige storebrødre tror jeg imidlertid ikke at babyen kommer noe særlig før en uke etter termin, så er litt innstilt på januar :P

Back
Topp