termin 6 juli 2006

tvilende

Andre møte med forumet
Fikk for noen dager siden beskjed (per sms..) om at jeg kanskje skal bli far (termin er 6 juli 2006 - stadfestet av ultralyd 6 feb og 20 feb). Hadde ubeskyttet i fylla "hopp av i svingen" sex med ei dame 25 sept 2005. Kom ikke inne i henne (vet det kan gi resultater allikevel). Innrømmer gjerne det var dumt og uansvarlig. Er nå veldig klar for å avklare om det er medisinsk mulig at jeg er faren. Brukt meg bl.a. av terminkalkulatoren på babyverden og får oppgitt at unnfangelse har skjedd rundt 11okt 2005. dama som er gravid har hatt ubeskyttet sex med en annen mann med jevne mellomrom i tidsrommet aug 05 - nov 05. Bl.a hadde de sex helga 30sept til 2okt 2005. Hva er de teoretiske sjansene for at jeg er faren egentlig? lært at sæd sjelden overlever mer en 3 dager i skjeden, max 7 dager. Dvs mine "frø" tvilsomt har levd lengre enn til 1okt i henne, en helg som frøene mine fikk konkurranse av en annens frø... Vil belage meg på at jeg er far og må ta ansvar, men sliter med å leve i usikkerhet. Kan noen med ekspertise gi noen gode råd på hva som er sannsynlig? Med termin 6 juli 2006 er 11 okt unnfangelsesdatoen som er 268 dager tilbake (normal unnfangelse til fødsel tidsspeil). Er dette bare ca statistikk, eller er dette ganske eksakt etter at ultralyd-termin er fastsatt? Hjelp... utrolig slitsomt med usikkerhet.

Ja, situasjonen er kjedelig. Usikkerheten er det verste. Trodde ultralydtermin var ganske sikkert (?), da de har målt alderen på skjellettet til babyen og dermed anslått alderen. Ser noen antar her at det er mindre sannsynlig at han andre er faren (hun har fortalt meg om han). Synes den antagelsen er rar, da han hadde sex med henne (2 okt) nærmere antatt unnfangelsesdato (11 okt) enn det jeg hadde. Jeg hadde jo sex med henne 25 sept, dvs hele 16 dager før antatt unnfangelsesdato, men kanskje det hele er så "bingo" etter hva jeg kan lese av kommentarene her inne?

Hei,du må huske på att når du bruker den terminkalkulatoren så er det stor forskjell om det er menssyklus på 28 eller 33 dager som noen har,så sjekk det først.LYKKE TIL

takk for synspunkt, men med syklus på 33 dager er det likevel lenge for sædceller og leve hvis barnet ble unnfanget rundt 11 okt og jeg sådde mine "frø" den 25 sept. hun har fått termin basert på ultralyd, ikke på mens,fordi hun ikke "husket" når hun hadde mens...

fikk forresten støttende email fra ei dame som har termin 9-13 juli, hun unnfanget barnet sitt 15 Okt. skjønner dermed det er et medisinsk mirakel om mine "frø" den 25 sept 2005 har unnfanget et barn som har ultralydtermin 6 juli. hvis ikke legene har tatt veeeeldig feil (noen de av og til gjør).

takk for støtte og svar.

Back
Topp