Termin 14.oktober:)

Forresten... vare det noen av dere som hadde termin rundt 13. oktober som er fra bergens område og skal føde på haukeland???????

Hei alle sammen! Jeg henger meg på her! Har termin 12 oktober og skal føde på Haukeland.[:)] Gleder meg utrolig masse til å se den lille og til å bli kjent med datteren eller sønnen vår. Mannen min tror bestemt det blir gutt. Jeg aner ikke, men av en eller annen grunn tenker jeg mest på guttenavn... hmmm

Kjenner meg så igjen i det dere skriver - magen har blitt stor og jeg kjenner herlig liv der nede hver dag. Har hatt det utrolig bra så langt i svangerskapet! Var kvalm de første to månedene, men bare på kvelden så det gikk greit å jobbe heldigvis. Var utrolig trøtt lenge, men etter jeg fikk ferie har det kommet seg masse. Godt å ha litt energi til ettermiddagen og kvelden også!

Det hørtes fantastisk deilig ut med en tur til Palma og varmere strøk! Bergensværet er ikke akkurat det beste for tiden, men desto mer tid blir det til å putle inne med forberedelser til oktober. Jeg koser meg, jeg!

Skal du på KK eller Storken Jettemor? Synes det er vanskelig å velge!! Eller det er jo ikke sikkert det blir et valg til slutt...

God tur i allefall! Og nyt sommeren dere andre[;)]

Hei hei:)
Jeg vet ikke hva tid jeg skal ha permisjon. Jeg skal ha den 14.okober så det må vel bli i midten av september? Hva tid skal dere ha permisjon? Har dere fyllt ut papirene? Jeg er fortsatt sykemeldt og kommer nok til å bli det ut svangerskapet. I og med at dette er min første har jeg ikke greie på noen ting. Er det noen av dere som har meldt dere på svangerskapskurs?

Det hørtes herlig ut å reise til palma. Jeg har vært i palma nova 3 år på rad og kan love deg at det er herlig i spania. Så lenge du ikke har hatt noen særlige plager i svangerskape og syns alt går bra er det jo bare til å reise. Du slapper mye mer av nede i varmen og det er et helt annet liv. Jeg kunne også ha tenkt meg og gjort det men jeg tør ikke. Tenker på blødningene jeg har hatt og sånne ting.

Ellers så har jeg en veldig livlig gutt i magen. Jeg kjenner han godt mange ganger til dagen. Det er jeg bare glad for. Merker at han beveger seg mye.

[:D]
Heisann!
har ikke vert inne på dette før, men har lest mange innlegg - mange koselige innlegg. Eg har temin 23. oktober. Veit ikkje ka det blir da babyen var veldig gjenstridig på ultralyd. Egentlig er det ikkje så nøye... er glad for det livet eg har i magen. Har ein ganske aktiv krabat i magen...protesterer kraftig når eg vil ligge på venstresida og sove. Siden dette er mitt første barn syns eg det er ganske spennende. Det skjer så mye med kroppen min som eg aldri har tenkt at kunne skje med den...

Hei igjen!
Vi vet heller ikke hva det blir og det er førstemann som kommer.... gleder meg stort til å være hjemme et år - ikke at jeg tror det blir noen ferie akkurat, men det skal bli kjekt å være mamma. Alltid gleda meg til det.

Er det flere fra Bergensområdet her?

[:)]
Skal føde på Haukeland... Men har ikkje vert på besøk og ikkje valgt kor... har kanskje utvikla svangerskapsdiabetes og får da ikkje valg om kor eg skal innlegges... sannsynlegvis KK.

Prøver forresten å ikkje tenke så masse på fødselen... Gleder meg bare over at barnet vokser...

Enig med deg i det - det gjelder å glede seg over det som skjer dag for dag... begynner å skjønne at tida går fort og at det er fort gjort å glemme de "små" store tingene som skjer underveis... Kan hende vi er samtidig på KK da... tror jeg går over termin ( synes alle gjør det om dagen...) Skal på besøk der i september.
Lykke til med svangerskapsdiabetesen...håper det går bra med deg! Ikke bekymre deg for mye over det - det går sikkert fint[;)] Håper du får god oppfølging!

Nå må vi bare kose oss med de voksende magene våre!
Hilsen Lykkemor

Takk for det!

Bekymrer meg ikke så mye...! Men noen tanker blir det jo. Har en fantastisk jordmor! Hun er god å ha. Får dessuten masse støtte og oppmuntring fra familien. Blir kanskje litt for mye oppmerksomhet til tider... Det er første barnebarnet på begge sider! Men har lært meg å si nei til en del... det trur eg er bra for både meg og babyen!

Lykke til med resten av svangerskapet! Eg gleder meg masse til å få babyen!

God sommer!

Heisann!

Vi har termin 14. oktober, og holder til utenfor gjøvik. Fikk justert terminen fra 17. til 14. på ultrlyden. Ligger for tiden helt etter skjema, verken for stor eller liten. Hatt lite plager tidligere i svangerskapet, men sliter nå med bekkenløsning, noe jeg absolutt ikke har tid til!!! Er sykemeldt og går hjemme og ser på alt jeg ikke får gjort, litt kjipt.

God sommer!!

Hei hei
Er det noen av dere som sliter med blødninger eller andre plager nå for tiden? Jeg har vært på sykehuset to ganger nå for og sjekke meg. Jeg har hatt en del blødninger de siste to ukene og det gir seg ikke. Nå siste gang jeg var på sykehuset fikk jeg beskjed om at alt ser bra ut og den lille gutten har det helt fint men at statitistisk sett føder de som har hatt en del blødninger for tidlig. Men jeg trenger vel ikke å bekymre meg for barnet mitt vil vel klare seg fint nå når han er over 29 uker?

Hei Benni. Det er jo kjekt hvis vi har termin samme dag. Håper bare at jeg går tiden ut:) Vet du hva det blir? Har du en aktiv unge i magen? Jeg også er sykemeldt men jeg syns ikke at det er så ille nå om sommeren. Da er det litt mer og ta seg til:)

Legene er flinke, jeg tror det skal gå greit selv om du føder for tidlig, - nå som du er i uke 29 har jeg tro på at det går veldig greit videre[:)]

Lykke til[;)]

Hei Fiorelina:)
Takk for det:) Jeg også håper og tror men er selvfølgelig bekymret. Jeg har en veldig aktiv gutt ognå når jeg var på sykehuset lå den med hodet ned og det skal visst være et tegn på at han er tidlig moden. Men for alt i verden så håper jeg at han holder seg inne en god stund til. Hva tid har du termin?

som signaturen min sier så har ikke jeg termin før i Januar[:)]

Heisann

Vi vet ikke hva vi får, så det blir spennende...

Mye aktivitet, og for tiden spes. nedover, så nå jeg flyr på do i tide og utide.

Hei alle sammen!!!

Hvordan står det til med dere?? Kom hjem i dag etter 14 dager på Mallorca.. har vært helt herlig og koble helt ut alt her hjemme!!! Bli litt ekstra brun.. Låg for det meste under en parasoll da jeg ikke ville magen skulle bli altfor varm! Men det gjorde ingenting..
Men har også fått merke det på kroppen!! Varmen gjorde nok sitt til at beina mine nå ser ut som vannmeloner.. har liksom ikke ankler lengre.. Leggen går i ett med resten av foten.. Men men... Det er vist helt vanlig det og..

Nå sparker det i magen som bare det.. Skulle tro det var fotballkamp til tider.. Ganske vittig å sitte å se på magen når den lille driver på.. Hele magen buler liksom.. [:D] Men det er bare kos!! Lurer av og til på hvordan babyen ligger.. føler jeg har noe som ligger å trykker opp under brystene til tider og sparkene er som regel på samme plassen hver gang, sånn ca.. Noen som merker det slik??

Skal begynne i jobb igjen på mandag.. Da er tre uker ferie over.. Men vi får se hvor lenge det går... Blir veldig fort sliten og klarer omtrent ikke bøye meg lengre pga magen.. Så da blir det gjerne ikke så lett å gjøre alt på jobben heller.. Å jobbe på en bensinstajon er ikke bare bare.. Spesielt ikke nå om sommeren..

Vi får høre hva jordmor sier.. Skal til kontroll på tirsdag..

Ang fødsel og hvor jeg skal, så vet jeg ikke helt. Er gjerne greit å være på KK slik at en får litt hjelp.. GJerne litt greit siden det er førstemann. Tenkte eg skulle snakke med jordmor om det.. Men jeg har jo et stykke kjøring til klinikken, så hvis vi blir "seine" får vi jo sikkert ikke velge som du sa.. Det vil bare tiden vise..

Tror eg må legge meg nå.. Er helt gåen etter all reisingen i dag.. Men det har vært en herlig ferietur!!

KOZ KOZ[:)]

Hei jettemoren
Det hørtes vanvittig herlig ut å være i syden to uker. Er kjempe misunnelig og hadde gjort det selv hvis jeg ikke hadde hatt noen plager. Ja det begynner å bli trangt om plassen i magen og det merker jeg. Av og til ligger han og presser på ribbena mine og det er ikke mye behagelig. Kjennes ut som verre enn sting etter en hard treningsøkt. Er det sånn du også har det eller mente du noe annet?

Ellers så næmer det seg for oss jenter:) Vi har ikke lenge igjen. Det syns jeg er både kjekt og skummelt:)

Hei jente23

Jeg har også termin den 14. oktober og har akkurat brukt litt tid på utfylling av papirer.
Permisjonen din Må starte senest tre uker før termin, men du kan velge å starte hele 12 uker før termin. jeg har valgt tre uker før, og begynner den 23. september.

Håper det ble litt klarere nå..

Hei Nethe.
Takk for opplysningen:) Jeg også var nede og fikk ordna papirene mine og tok fra 23.september. Jeg er jo sykemeldt så det lønner seg vel for meg og gå på sykepenger fram til permisjon og så begynne permisjonen 3 uker før fødsel? HVordan er ditt svangerskap? Går alt bra? Kjenner du også mest bevegelser eller kjenner du mye spark også? Hvilket kjønn venter du?

hei jente23

Jeg ville nok gått på sykepenger frem til da ja.. Ikke vist å korte ned permisjonen mer enn nødvendig..

Mitt svangerskap har vært veldig lett denne gangen synes jeg,men det blir i forhold til det forrige. Begynner å merke det litt mer nå,h*n er veldig våken om natta. Med en gang jeg legger meg, begynner romsteringa. Som du skjønner, vet vi ikke hva det blir enda.. Liker spenninga. Men det hadde jo vært gøy med ei jente nå, siden jeg har en gutt fra før.[:)]

Når jeg ligger eller sitter, flytter magen min på seg. Det ser helt snålt ut, men det er veldig populært for både far og storebror å se. Fra forrige kontroll og til denne (2 uker), hadde minsten snudd seg fra hodeleie til seteleie, så jeg håper at all romsteringa betyr at h*n snur seg igjen. Vil nødig ha h*n ut med stumpen først..

Du da? Vet du kjønnet? Det er så artig å høre fra andre hvordan de opplever situasjonen de er i..

Vi reiser på bilferie i morgen, det blir nok både gøy og slitsomt.

Ha en fin dag.

hei jente23

Ja var slik jeg mente. var hos jormor forrige tirsdag og sa hun at det virket som minsten hadde snudd seg med hode ned, noe som ha resulterer i at jeg får alt trykket mot ribb beina. Hun skulle si det sikkert neste gang (23.aug). Hvordan står det til med deg ellers da??? Er leit å høre at du har slitt med litt blødninger. Husker mamma hadde det med den nest minste(han blir 7 i desember). Ikke noe kjekt. Men så lenge du har passert uke 26 så klarer babyen seg som regel veldig bra!! Er jo ikke så lenge igjen for noen av oss nå! Tiden bare flyr avgårde! Ca 5 uker til permisjon og 9 uker til termin.. Både gleder og gruer meg noe vanvittig!

Har dere funnet noe navn til gutten da?? Det er neimen ikke lett!

stå på!! alt går nok bra!!

Back
Topp