Teppe over vognen

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Når dere triller barn om sommeren, dekker dere åpningen i vogna med et teppe da? Mamma hadde et utbrudd om dette over telefonen nemlig, og kjeftet over at damene i oslo gikk rundt med store helsetepper over åpningene i vogna.

Nei fordi det blir så varmt inni der da.
Jm sa til meg i sommer at det ble heller ikke anbefalt å ha myggnetting over vognen når du hadde kontroll over vognen fordi det blir så utrolig varmt inni vognen da..

Hadde helseteppe over ja, men om det var varmt var alt annet rundt han veldig løst og sjekket hele tiden tempen hos han at det ikke ble for varmt. Tror ikke det var fare for surstoffmangel med alle hullene i teppet.

Nei... Vil at ungen min skal ha tilgang på luft [;)]

Jeg hadde seriøst vært skeptisk selv til å gjøre det. Det finns vel parasoller el. til å ha på vogna, vil ikke at babyen skal dø av heteslag eller kveles av varme og luftmangel [&:]

neeeeeeeei syns ikke noe om og heng teppe med eller uten hull i forran.....
må ha luft...

helseteppe ja.. når han står ute og sover.. har ikke brukt det til annet enn det såvidt jeg kan huske.. aldri når vi har gått tur og sånn..

bruker mest myggnetting vi da for å skjerme for dyr.. at det er lyst når han sover er han vant til..

Har helseteppe som dekker nesten halve åpningen noen ganger....
Dekker aldri hele!

Ja, bruker helseteppe for at hun ikke skal få sola rett i ansiktet[:)]  Dekker ikke hele åpningen, da[:)]

ORIGINAL: Smiley80

Nei... Vil at ungen min skal ha tilgang på luft [;)]

Jeg gjorde det et par ganger før jeg kjøpte parasol til vogna[;)]

har det over akkurat i det han skal sovne så tar eg det vekk når han sover.
har parasoll og som eg kan sette så skygge for solen vis det er fint vær.

Berre om han får sola midt i ansiktet når han skal sove. Men sjekkar jevnlig tempen. Dessuten brukar vi trille/ sporstsvogn, og der er det litt luftigare enn i bagg.

Kan bruke helseteppe, men da med litt åpning på sidene.
Vist ikke får han ikke sove pga lyset.
Sett noen som har et flisteppe de dekker hele åpningen med, det synes jeg er litt skummelt..

Jeg tror jeg vil bruke parasoll, men litt halvdekket med helseteppe når det trengs og evt netting. Tror ikke de lider av det. Alt med måte. Men jeg er opptatt av at ungen skal få luft. Har sett noen stygge eksempler i Oslo på overfylte, svette busser, trikker osv hvor vognene er dekket med tykke tepper fra topp til tå. Da knyter det seg inni meg

ORIGINAL: NurseBabyG FLODE

Nei fyttirakkern!!
Det blir så varmt i vogna om man gjør det!
Og jeg blir irritert når jeg ser folk trille med tepper foran åpninga i vogna på f.eks. kjøpesenter!! Tenk så varmt det er for den lille da!!!

ALDRI GJORT DET, SKAL ALDRI GJØRE DET!!

samme oppfatningen har jeg.

Nei, det gjør jeg ikke. Dersom hun sover i vogna ute har jeg kun myggnetting på - den er jo luftig og gjør det ikke varmt inni vogna.

plasserte helelr vogna i skyggen jeg.

jeg kommer til å plassere vognen i skyggen å bruke myggnettingen[:)]  har intrykk av at det kan bli varmt med teppe foran[;)]

Nei, det gjør jeg ikke.

Back
Topp