Teori til bil lappen

noen som har prøvd seg på teorien siste året 2011 og nå i 2012,  Hvor mange forsøk gjorde du før du klarte den ? brukte du langt tid fra du begynte på lappen til du var ferdig ?

Eg prøvde(tok den) i 2010.. klarte det etter 2 forsøk

1 gang 9 feil
2 gang 4 feil

Med selve kjøretimene brukte jeg nøyaktig 1 år. Men vanskelig å kombinere kjøring, barn, barnevakt og ikke minst; det kostet penger. Strøk på første oppkjøringstimen, men besto med glans på andre forsøk. Det samme gjeldt teoriprøven, besto med glans andre gangen - og det med 7 feil 

Vil faktisk anbefale deg å prøve deg på teorien uten så mye om og men...stikk på biltilsynet, ta prøven, og les på det du får feil på :)
Jeg åpnet ikke boka, men besto på første forsøk. Kanskje bare ren flaks, kanskje ikke.

Lykkensmiler skrev:
Vil faktisk anbefale deg å prøve deg på teorien uten så mye om og men...stikk på biltilsynet, ta prøven, og les på det du får feil på :)
Jeg åpnet ikke boka, men besto på første forsøk. Kanskje bare ren flaks, kanskje ikke.

Nå er det jo ikke alle som har råd eller tid til slikt da, og det å stryke i seg selv er jo ikke verdens undergang, men å gjøre det på den måten bare fordi man kan slumpe til å være heldig, er ikke akkurat noe å anbefale folk da. Og du får jo ikke vite nøyaktig hva du får feil på heller, og du vet ikke hvorfor du hadde rett på det som ikke ble feil. 

Jeg tok teorikurs, det var en super investering og et fint grunnlag før jeg begynte med kjøretimer. Jeg besto teorien på første forsøk med 5 feil, uten å ha satt min fot på en gasspedal. 

Er et par år siden jeg tok den da, men jeg ville bare anbefale å ta tester på nettet på forhånd for å øve! Både gratis og sånne som du fks. betaler 30 kr for og har tilgang til et helt døgn! Det var gull verdt for meg hvertfall!:))
Det meste er jo ganske logisk eegentlig, men det kan lønne seg å bli litt vant med formuleringene og måten det blir spurt på. Nå husker jeg ikke akkurat hvilke tester jeg tok mest, men mange av spørsmålene var seriøst 99 % identiske med flere på prøven;)

Jeg greide forresten testen på 1.forsøk, Og selve lappen tok vel 3 mnd - da var 1 mnd venting på oppkjøring. Var heldig og hadde en kjørelærer som presset meg inn i en travel arbeidsdag, så det gikk ikke så lang tid mellom hver time:)

Jeg tok teorien i juni i fjor, klarte den på 1. forsøk. Jeg leste boka, svarte på alle spørsmålene i spørsmålsboka og tok en del prøver på nett. Hadde tre feil.
Jeg hadde første kjøretime 08. juni og oppkjøring 08. september, så altså tre måneder.
Men jeg kjørte ikke i det hele tatt i juli, da kjørelæreren min hadde ferie. Så hadde det ikke vært for det, så hadde det tatt to måneder.
Klarte oppkjøringen på 1. forsøk.

Jeg tok den før jul. Leste gjennom boka en gang (hvilket var kjapt, det er veldig mye bilder altså). Dro på biltilsynet dagen etter jeg var ferdig med den og sto. 3 feil på 16 minutter hadde jeg. Synes teorien er litt oppskrytt jeg da, har hørt sååå mange skrekkhistorier om like svaralternativer og fandens oldemor. Så i alle fall jeg ingenting til!

Lykke til! 

Jeg tok den før jul. Leste gjennom boka en gang (hvilket var kjapt, det er veldig mye bilder altså). Dro på biltilsynet dagen etter jeg var ferdig med den og sto. 3 feil på 16 minutter hadde jeg. Synes teorien er litt oppskrytt jeg da, har hørt sååå mange skrekkhistorier om like svaralternativer og fandens oldemor. Så i alle fall jeg ingenting til!

Lykke til! 

Back
Topp