Tenner

Elefantmamma

Betatt av forumet
Tilgangsansvarlig
Juliknøttene 2022
Noen av dere som har barn som får/har fått hjørnetenne før fremtennene? Normalt?

Her har jentungen fått hjørnetenne først :bookworm:
 
Lurer på om snuppa får det nå! Eller kanskje ikke hjørnetennene, men de ved siden av, mellom de to fortennene og hjørnetennen? Ikke god på navn på tenner

Hun var ikke plaga når hun fikk de to foran nede, men er ordentlig urolig ved legging/på nettene nå
 
Min har fått hjørnetenner, eller jeg trodde han fikk det. De var absolutt ute (som riskorn), men så stagnerte de helt. Men nå tror jeg tann nede kommer. :smiley-ashamed004 Synes det er så merkelig! Helsesykepleier sa hun aldri hadde sett det før.:laughing002
 
Jeg måtte google dette, tror det er uvanlig men mulig? :smiley-ashamed004 her ser jeg to hvite "flekker" nede der hjørnetennene skal være. Altså jeg ser tannen, men den er fortsatt litt under hud eller sånn.

Fra før av har de 2 fortenner og holder på å få første fortann oppe.

Har du mulighet eller klarer å ta bilde? Jeg er nysgjerrig på hvordan det ser ut :smiley-ashamed004
 
Jenta mi har ennå ikke fått en eneste tann, hun :bag: Eneste jeg kjenner på hennes alder som ikke har fått :hilarious:
 
Sniker.
Er nok ikke hjørnetenner for de kommer ikke før nærmere 2 års alderen. Sidefortann er dog en greie og kan komme før fortennene :woot:
 
Jada. Men de kommer ikke så tidlig som nå :woot:
 
Sniker.
Er nok ikke hjørnetenner for de kommer ikke før nærmere 2 års alderen. Sidefortann er dog en greie og kan komme før fortennene :woot:

Hjørnetenner kan komme fra rundt 6 mnd. 2-årsjekslene (andre jekselsett) derimot kommer sjelden før 12mnd, og for de fleste rundt 24mnd+. Første jekselsett kommer ofte mellom 10-20mnd. Her har mine hatt 16 tenner fra 16 mnd, og da har det bare velta seg ut fra 6-8 mnd. Hjørnetenner rundt 9mnd tenker jeg. Det er før gjennomsnittet da. Noen har jo bare 8tenner i samme alder også, så tannfrembrudd er veldig individuelt.

Det var for øvrig 2 babyer i termingruppa mi sist som fikk hjørnetenner som de første tennene oppe, vampyrstyle. Og da kom de helt ut i noen måneder før de andre tennene dukket opp. Det er ikke så innmari uvanlig tror jeg, har kommet over bilder av lignende Åå Instagram også. :)
 
Jenta vår på 7 mnd. har fortsatt ikke fått tenner. Helt okay at det lar vente på seg litt synes jeg/puppene. :hilarious:
 
Jeg ser nå (dette bildet tatt noen dager etter jeg postet den tråden) at det er side tennern mest sannsynlig, da det ser ut til at hjørnetennern ligger rettover, litt bak. Og kommer nok ganske hakket etter hjørnetennene. Ser antydning til de neste bak også.
Jeg syns også at fremtennerne er lite synlig (?!) De lar seg nok vente på ser det ut for.
20230301_142850.jpg
 
Jeg måtte google dette, tror det er uvanlig men mulig? :smiley-ashamed004 her ser jeg to hvite "flekker" nede der hjørnetennene skal være. Altså jeg ser tannen, men den er fortsatt litt under hud eller sånn.

Fra før av har de 2 fortenner og holder på å få første fortann oppe.

Har du mulighet eller klarer å ta bilde? Jeg er nysgjerrig på hvordan det ser ut :smiley-ashamed004
Ja tatt bildet nå :joyful:
Regner med det er mulig. Har selv ikke sett eller hørt om andre som har det. :bookworm:
Men det skjer jo her at fortenne oppe ikke kommer, så mulig er det :laughing002
 
Last edited:
Jenta mi har ennå ikke fått en eneste tann, hun :bag: Eneste jeg kjenner på hennes alder som ikke har fått :hilarious:
Venninnen til litja mi ,blir 1 år nå i begynnelsen av mars, hun var sen med tenner. Hun har nå de 2 tennenene nede, og først denne uken nå slitt litt med fremtennerne som er på vei. Kompisen til lille som hadde termin 2 uke før, har heller ikke fått noen tenner enda.
Noen får tenner tidlig, andre sent, og noen får dem i en annen rekkefølge enn forventet :laughing002
 
Lurer på om snuppa får det nå! Eller kanskje ikke hjørnetennene, men de ved siden av, mellom de to fortennene og hjørnetennen? Ikke god på navn på tenner

Hun var ikke plaga når hun fikk de to foran nede, men er ordentlig urolig ved legging/på nettene nå
Åå har du bilde?
Mi har ikke vært plaget med å få de to nede i front, eller disse side-tennene.
 
Til de som lurer på om det er mulig å få hjørnetenner eller sidetenner oppe først - fant video av en baby med bare sidetenner ute ;)

Det er nok vanligere at disse kommer enn faktisk hjørnetenner, for de sitter enda lenger inn i munnen, men det er mulig det også :)
 
Tror ikke jeg får tatt bilde, hun lar meg bare se i et sekund nesten men det kan ligne på samme posisjon som det bilde du la ut!
Okei. Får ikke tatt bilde jeg heller.
Jeg filmet med blits, så stoppet jeg i filmen etterpå der de syntes best, får å så ta screenshot. Funker fjell om man vil ta gode tannbilder :joyful:
 
Back
Topp