Tenner

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Altså, min 14 måneder gamle sønn har kun fire tenner! Føler andre på hans alder har mange fler. Hvordan er det med deres barn? Vet det er helt vanlig, men syns det er rart likevel.
 
Mi jente hat fått 10 tenner, tror hun begynner å få ei tann til. Men hun er veldig tidlig ute. Tennene kommer :)
 
Fem fremme og tre eller fire jeksler. Jekslene oppdaget jeg sent fordi jeg ventet på tann 5-8 (altså sidefortenner) først. Så hun holdt på å få den tredje når jeg oppdaget de første to og mener den fjerde også har kommet. Men jeg slipper ikke bak for å sjekke, ;-)
 
Fem fremme og tre eller fire jeksler. Jekslene oppdaget jeg sent fordi jeg ventet på tann 5-8 (altså sidefortenner) først. Så hun holdt på å få den tredje når jeg oppdaget de første to og mener den fjerde også har kommet. Men jeg slipper ikke bak for å sjekke, ;-)
Oi, kanskje det er tilfellet her også. Har ikke kommet på å sjekke helt bak, da jeg venter på sidetennene. Hehe, nei de er ikke akkurat videre interesserte i å bli undersøkt inni der, men føler for å ha litt kontroll :D syns nesten litt synd på han når han må tygge maten sin en evighet.
 
Mi har hatt 6 tenner nå i flere mnd, fire oppe og to nede. Nå først kommer nr 7 og 8 og det type 4 mnd ca etter nr 6.:)
 
Han hat 7 tenner. De første 4 kom kjempe fort når han var 8 mnd men de 3 andre har da brukt resten av tiden. Virker ikke som om det kommer en ny en med det første heller.
 
Poden her har 10 som jeg vet av og 2 av de er jeksler.
Men eldste hadde også bare 3-4 tenner på samme alderen og brukte evig lang tid på hver og en tann :p
 
Her har lillesøster 8 tenner, det kom fire på rappen rundt juletider[emoji6] Nå venter vi i spenning på neste runde. Det er mye sutring og hender i munnen for tiden, så ser vel for meg at det snart kommer noen[emoji4] Storesøster hadde vel 12 eller noe sånt da hun var på samme alder, hun var relativt kjapt ute med tenner.
 
Mini har 4 oppe og 2 nede. Det har hun hatt en stund! Sideb nyttår. Nå er det på vei en til nede. Er ganske sikker på at det ikke er kommet noen jeksler da jeg titt og ofte er inni munnen med en finger for å ta ut sten av munnen hennes... :p
 
Har 7 så langt. Men sikler og tar seg veldig til munnen den siste uken.. så det er nok noe på vei. Men det kan jo gå litt tid
 
Vi har fått alle i midten oppe nede frem til 1,5 års kjekslene.
 
Fikk sett nøyere, og det viser seg at han har 12 tenner hvorav 4 er jeksler
 
Back
Topp