Tenner

Annie

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Septemberlykke 2016
Datteren min har fått sine første to tenner :) Hun blir 4 mnd i midten av neste uke, så de kom ganske tidlig. Har kjøpt tannbørste men har ikke rukket å prøve og pusse enda.
Er det flere babyer her som har fått tenner? Og hvordan går det med pussingen?
 
Ja da er hun tidlig ute, men alltid kjekt når de begynner å få tenner. Jeg hadde termin i sep, men hun kom 5 uker før termin. Hun fikk sin første tann nå nettopp rett før 5 mnd :)

Har begynt å ha tannbørsten som en del av leggerutinen og hun elsker den! Blir ofte ganske fornærmet når jeg tar den bort, hehe. Veldig kjekk biteleke!
 
Har trodd han skulle få tenner en evighet nå. Så er spent når kulene sprekker. Har foreløpig kjent noe skarpt helt innerst, så det er noe på gang.
 
Lille har en kul ved hjørnetanna, jeg trodde nedre fortenner kom først. Hun er straks fire mnd så også tidlig ute.
 
4mnd og 1uke, og første tanna er kommet her også. Vi skal prøve å pusse den i dag :) Men pusser dere med vann rett fra springen og barnetannkrem?
 
4mnd og 1uke, og første tanna er kommet her også. Vi skal prøve å pusse den i dag :) Men pusser dere med vann rett fra springen og barnetannkrem?

Oj, det har jeg ikke tenkt på før nå.. Blir nok å bruke kaldt kokt vann fram til 6 mnd, og bitte, bitte litt tannkrem.
 
Oj, det har jeg ikke tenkt på før nå.. Blir nok å bruke kaldt kokt vann fram til 6 mnd, og bitte, bitte litt tannkrem.

Har brukt det til nå vi også. Men skyller tannbørsten uansett i kaldt vann fra springen. Så vet ikke hvor mye det hjelper, hehe, men prøver det slik :)
 
Mini fikk to tenner dagen etter han bikka 4 mnd. Pusser tenna med bittelitt tannkrem og bruker kaldvann fra springen :)
 
4mnd og 1uke, og første tanna er kommet her også. Vi skal prøve å pusse den i dag :) Men pusser dere med vann rett fra springen og barnetannkrem?

Brukte ikke vann, bare bittelitt tannkrem også hadde vi den i kokt vann. Men fra 6 mnd er det ingen vits. Bare ta vann fra springen.
 
Back
Topp