Tiaso

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Lille er 11 uker og har nå tydelig 2 tenner på vei og jeg mistenker en tredje. Hun har siklet og knagd på hendene sine i litt over en uke. Hun liker at vi gnikker smokken mot gommene, men hun er jo alt for liten til å holde noen biteleke eller noe selv, hun kan bli veldig irritabel når det klør sånn.
Noen andre som er veldig tidlig ute med tenner?
 
Det var tidlig ja :) guttene har vært rundt 9-10 mnd før første tann, håper lille er like "treig"
Har du prøvd å smøre dentinox på? Det hjalp mine hvertfall :)
 
Ja, poden på 9 uker begynte å sikle veldig for noen dager siden. Han tar ikke smokk, men noen ganger 'lurer' vi han med den sånn at han får roet seg ned. På mandag måtte vi det i bilen og da ville han plutselig ha den, men han bare tygget på den før han spyttet den ut og skrek til han fikk den tilbake og tygget litt igjen.. Moren min spøkte og sa at det var akkurat som om han får tenner :p Dagen etter så jeg at det var hvitt like under tannkjøttet nede...:-o
 
Mistenker at han her på 10 uker begynner å kjenne på det, sikler og sikler og putter hender og klær i munnen.
 
Ser det samme hos gutten her, han satt pris på å få smokken gnidd mot gommene :) Hvor fort går det egentlig, kommer tennene nå eller er de bare på vei?
 
Baby er 11 uker og har klødd mye i munnen de siste par ukene. Hun sikler litt, men ikke så mye, og er ellers frisk. Hendene er i munnen nesten hele tiden da. Så jeg vet ikke helt! Kan ikke se eller kjenne noen tenner enda.
 
Hs sa det kunne ta 3 måneder fra de begynte å sikle pga tenner så de trenger ikke komme med en gang symptomene er der :)
 
Snuppa her er 3 mnd. Hun har en tann som vi ser som en hvit prikk som blir større for hver dag og vi kjenner den tydelig, så her venter vi bare på at den skal trenge gjennom...... Den plager henne tydelig! Har en sånn silikon"tannbørste" og hun blir helt salig og ler og koser seg når vi bruker den. ;) Gutta har vel ikke fått tenner før de har vært halvåret, så synes dette er tidlig, men.....
 
Back
Topp