Tenner?!

April2015

Flørter med forumet
Gutten min som er 6 mnd idag faktisk tror jeg får tenner men er veldig usikker da han er snørrete og hoster endel itillegg..
Podden klør hele tiden, og er mer sutrete en vanlig. Han har opp imot 6 - 7 basjebleier om dagen, hvor noen er harde mens andre er bløte og kornete?
På nettene sover han en halv time før han våkner i full gråt og slik holder han på natten gjennom. Da jeg kjenner i munnen hans er det INGEN antydning til tenner, og lurer derfor på:

Hvordan var din baby da tennene var rett rundt hjørnet?
Hvilke symptoner på tenner hadde din baby?
Hvordan så munnen ut før babyens tenner kom?
og sist men ikke minst, hvor lang tid tok det?

Trenger sårt svar, da jeg er førstegangs og veldig sliten etter 3 døgn uten søvn..

Både med første og april babyen kom de helt uforventet, nr 1 fullmåne hun var 3 og en halv og hadde 6 tenner på 6mnd dagen. April babyen har nå fått 2 og jeg har gått å trodd i 3 mnd at der snart kom noe oppe, for der var litt kuler og han har siklet MYE! Vips så var der noe nede. Litt sutrete den dagen de kom igjennom.. Litt mer avføring en vanelig. Men det er stor forskjell på hver enkelt. Hjørnetenner her har vært litt værre. Noen blir febersyk, andre diaré. Noen nekter og spise.. Osv. Men kjøp dentox eller hva det heter på apoteke i morgen om ikke du har gjort det:)

Her trodde vi tennene var på vei mange ganger uten at noe dukket opp. Nå hadde jeg nesten glemt tennene og da plutselig ut av det blå var det en tann der. ;)

Min klødde mye og ville gjerne tygge på alt mulig! :) mi har sovet urolig siden hu blei født egentlig.. Men merket stor forskjell etter at to tenner dukket opp nede. Nå sover hun veldig godt både dag og natt...

Hører at de godt kan være våkne på natta pga tenner. Hvis han er veldig plaget kan du faktisk gi paracet.

Min ble illrød i kinna rett før tennene kom til syne...

Min har nettopp fått sine første og er forkjølet som din. Han fikk likegodt 2 samtidig og har vært veldig sutrete og sovet dårlig. Jeg visste at det var tenner på vei da jeg kunne se de under tannkjøttet. Dagen etter at de var ute var han noe roligere, men han er fortsatt endel plaget med forkjølelsen. Hvis det går utover nattesøvn og mat, så vil jeg anbefale å gi paracet. Da får dere litt søvn begge to (hvertfall noe av natta)

Back
Topp