Tenner..?

MaiMamma2015

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
♡ Maibarna ♡
Oktoberlykke 2019
Sutrer, sikler, suger og gnager. Kan det være tenner? Selv fikk jeg min første tann ganske tidlig, så kanskje han slekter på meg :)
Hvordan er det med dere?

oohheah!
her ser og kjennes det it som de snart bryter gjennom.. selv fikk jeg tenner rett etter jeg ble 3mnd.. og lille har bare to uker igjen til han er det :o spent på hvor lang tid det tar igrunn!

Konstant hender i munnen her også. Kjempeglad i biteleken sin og er sur fordi hun ikke klarer å få den inn i munnen selv :p Jeg fikk også tenner rundt 3 måneder (samme med mine søsken), men aner ikke om det er arvelig. Ser ikke antydning til tenner ennå selv om hun har holdt på sånn i snart en måned.

oohheah!
her ser og kjennes det it som de snart bryter gjennom.. selv fikk jeg tenner rett etter jeg ble 3mnd.. og lille har bare to uker igjen til han er det :o spent på hvor lang tid det tar igrunn!
Konstant hender i munnen her også. Kjempeglad i biteleken sin og er sur fordi hun ikke klarer å få den inn i munnen selv :p Jeg fikk også tenner rundt 3 måneder (samme med mine søsken), men aner ikke om det er arvelig. Ser ikke antydning til tenner ennå selv om hun har holdt på sånn i snart en måned.
Veldig spent her også. Ingen antydning til tenner, men mamma sa hun kunne se at han var litt rød i munnen i tannkjøttet, og mente det kunne være ett tegn. Kan godt være arvelig, så kanskje de kommer snart :) men datteren til en venninne holdt på i 4 mnd før første tanna kom ut :o håper de slipper det.

Jenta mi er knapt to måneder, men har allerede begynt å gnage intenst på fingrene og smokken. Sikler som en helt også. Blir spennende å se om det er tenner eller ikke. :)

Her er det også masse sikling og gnaging :) Kjenner likevel ingenting under tannkjøttet, så det ser ikke ut til at noe er på vei...

Her kjenner jeg fåreløpig ikke noe, men sutrer og gnager på alt og alle :P
Også har han fått "tannutbrytings bæsj" ;)

Her kjenner jeg fåreløpig ikke noe, men sutrer og gnager på alt og alle :P
Også har han fått "tannutbrytings bæsj" ;)
Hvordan er den bæsjer?

Jeg drømte i natt at han hadde fått en tann, så kanskje det er rett rundt hjørnet :D

Lillemor sikler og tygger på hendene sine, men tror ikke det er tenner på gang. Er det ikke bare at de driver å oppdager hendene sine at de gnager på de? Og siklinga er vel fordi de ikke svelger unna spytt, bare når de spiser? Mulig jeg har misforstått :)

Lillemor sikler og tygger på hendene sine, men tror ikke det er tenner på gang. Er det ikke bare at de driver å oppdager hendene sine at de gnager på de? Og siklinga er vel fordi de ikke svelger unna spytt, bare når de spiser? Mulig jeg har misforstått :)
Jo det er noe sånt :) men kan være tenner også, så sikkert en kombinasjon for noen :)

Skulle til å lage en tråd om det jeg også :D
Her er hun så sutrete, grinete og drikker ikke som normalt. Ligger og tygger på flaska i stede for å drikke og derfor blir det lenger tid å bruke på hvert måltid. Bruker å ha hele hånda i munnen hele tiden også+ sover dårlig på dagen alene, men sover godt på brystet! Dette er tenner:dance011

Skulle til å lage en tråd om det jeg også :D
Her er hun så sutrete, grinete og drikker ikke som normalt. Ligger og tygger på flaska i stede for å drikke og derfor blir det lenger tid å bruke på hvert måltid. Bruker å ha hele hånda i munnen hele tiden også+ sover dårlig på dagen alene, men sover godt på brystet! Dette er tenner:dance011
Håper hun ikke er sånn lenge da før det eventuelt kommer noen ut. Datteren til en venninne gikk mange mnd :o
Mini her hele hånda i munnen hele tiden. Gjerne begge også :P jeg selv fikk tenner tidlig så blir jo spennende å se om han ligner på meg :)

Lurte også på om det kunne være tenner på gang her, men frøkna er bare 8 uker så det er jo fryktelig tidlig. Å tygge på hendene sine har hun gjort siden hun kom til, men nå i helga er hun plutselig begynt å sikle veldig mye. Hun har spist mye mindre de siste 2 dagene også.. Hun bare driver å tygger på tuten på flaska, og drikker bare halvparten før hun ikke vil ha mere. Skal innom helsestasjonen i morgen, så da skal jeg spørre.. Hun er glad å fornøyd, og virker ikke utilpass, men blir jo litt bekymra når hun plutselig over flere dager bare vil ha halve flaska :rolleyes: Tviler vel egentlig på at det er tenner så tidlig, men tanken slo meg plutselig..

Fortsatt sikling og spising av hender, men ingen tenner i sikte. Hun blir 3,5 måned denne uka (samme som meg da jeg fikk min første tann). Men alt tygges på og favoritten er mine hender. Kaster seg over de om de er i nærheten av munnen hennes :p

Lurte også på om det kunne være tenner på gang her, men frøkna er bare 8 uker så det er jo fryktelig tidlig. Å tygge på hendene sine har hun gjort siden hun kom til, men nå i helga er hun plutselig begynt å sikle veldig mye. Hun har spist mye mindre de siste 2 dagene også.. Hun bare driver å tygger på tuten på flaska, og drikker bare halvparten før hun ikke vil ha mere. Skal innom helsestasjonen i morgen, så da skal jeg spørre.. Hun er glad å fornøyd, og virker ikke utilpass, men blir jo litt bekymra når hun plutselig over flere dager bare vil ha halve flaska :rolleyes: Tviler vel egentlig på at det er tenner så tidlig, men tanken slo meg plutselig..
Fikk du spurt på helsestasjonen? :)

Fortsatt sikling og spising av hender, men ingen tenner i sikte. Hun blir 3,5 måned denne uka (samme som meg da jeg fikk min første tann). Men alt tygges på og favoritten er mine hender. Kaster seg over de om de er i nærheten av munnen hennes :p
Jeg fikk også min første tann da jeg har 3,5 mnd. Mini har plutselig begynt å sikle mye mer, og suger på absolutt alt han finner. Blir spennende å se :)

Fikk du spurt på helsestasjonen? :)
Nei.. Glemte å spørre angående tenner.. :p Men nevnte det med dårlig matlyst, og det var ikke noe å bekymre seg for :) Var vist vanlig at de hadde noen sånner perioder innimellom, og sålenge de er i fin form ellers, og vekta er grei, var det bare å ta det rolig :) I dag har hun forresten spist ganske godt.
Måtte sjekke gommene hennes i dag, men var ikke antydning til noe tenner der :p Så jeg tror ikke det er tenner på gang her likevel.. Sikling og biting er vel vanlig i denne perioden, om det er tenner på gang eller ikke ;)

Back
Topp