Tenner

Lykkeligfargeklatt

<3 lillegutt i magen
Aprilbarna`15
Her har lille begynt å fått tennene ned i gommen.. å herrefred sier jeg bare!
først startet det med null bæsjbleier på 3.5dager (bruker å ha 2om dagen) også natt til igår som han ikke på hele nattan (ca halvtime hver 2time).. så vi var våkne på skift.. sov heldigvis 6t inatt men idag er han kjempe urolig igjen!! kan ikke skjønne annet enn at dette plager han..
er det noe å gjøre eller er det bare å holde ut? -2stk slitne foreldre her

han er forresten 7uker

Oi, tidlig! Du kan prøve å smøre på Dentinox (?) hvis kløe er problemet. Ellers har jeg dessverre ingen råd :-/

Oi, tidlig! Du kan prøve å smøre på Dentinox (?) hvis kløe er problemet. Ellers har jeg dessverre ingen råd :-/

jeg også fikk tenner tidlig.. mamma måtte slutte å amme pga jeg beit aå gæli.. da var jeg 4mnd.. men tennene kom rundt 3mnd..
veit ikke helt hva som er prb hans.. han er bare generellt utilpass :/ biter mye på fingrene å sikler en del - men det har han gjort ei stund..

Her er tennene å på tur nede i gommene, og frøkna spiser snart opp hendene sine:)
Ei venninne av meg som fikk barn 2 april har allerede fått tann, og det er ikke hvilken som helst tann, men hjørnetanna! Er ikke det 18mnd tann eller noe sånt?

Frøkna mi har "kuler " der hjørnetennene skal komme. Samt er gommen nede litt "gjennomsiktig " slik at ser de to tenna igjennom. Men når jeg kjenner på gommen, kjenner jeg ikke at de er på vei opp. Husker jeg også kunne se tenna nede på broren fra tidlig av. Men den første kom ikke før han var 7 måneder likevel.

Frøkna mi har "kuler " der hjørnetennene skal komme. Samt er gommen nede litt "gjennomsiktig " slik at ser de to tenna igjennom. Men når jeg kjenner på gommen, kjenner jeg ikke at de er på vei opp. Husker jeg også kunne se tenna nede på broren fra tidlig av. Men den første kom ikke før han var 7 måneder likevel.

aahh ;)
kjentes ikke ut som de var på vei opp nei.. men har ikke sett/kjent de der før så noe har iallefall skjedd ;)

Her også spiser han enormt mye på henne sine å sikler :o kan se hvor hjørnetenna kommer og ser hvor de kommer nede :o håper de venter litt med å komme helt ut med tanke på amming ;)

De syntes ofte i gommen men det kan ta veldig lang tid før de kommer opp fordet :-)
Det vil nok ikke være så plagsomt for han før de skal bryte igjennom. Det at de spiser på hendene i denne alderen trodde jeg var fordi de har oppdaget hendene sine :)

De syntes ofte i gommen men det kan ta veldig lang tid før de kommer opp fordet :)
Det vil nok ikke være så plagsomt for han før de skal bryte igjennom. Det at de spiser på hendene i denne alderen trodde jeg var fordi de har oppdaget hendene sine :)

Det trodde jeg også. Men jeg er ingen ekspert :)
(Lillemann har begynt å spise på hendene sine her og, begynte for to uker siden? Er 9 uker nå.. Kan se hjørnetenna hans oppe i gommen når jeg tittet etter nå, så er vel vanlig det :) )

Det trodde jeg også. Men jeg er ingen ekspert :)
(Lillemann har begynt å spise på hendene sine her og, begynte for to uker siden? Er 9 uker nå.. Kan se hjørnetenna hans oppe i gommen når jeg tittet etter nå, så er vel vanlig det :) )

da er det siklert det ;)
her har han alltid spist på jendene så merker inge forskjell der.. me mye mer sikkel og skikkelig urolig :/ synes bare det var så rart at han plutselig endrer humøret slik.. avføringen hans har heller ikke vært som den bruker..men kanskje det bare er tilfeldig sammentreff da ;)

da er det siklert det ;)
her har han alltid spist på jendene så merker inge forskjell der.. me mye mer sikkel og skikkelig urolig :/ synes bare det var så rart at han plutselig endrer humøret slik.. avføringen hans har heller ikke vært som den bruker..men kanskje det bare er tilfeldig sammentreff da ;)

Ja jeg er ingen ekspert så vet ikke helt :) kan jo bare være at han er litt urolig en liten periode så går det over? Også kan det jo kanskje hende at tennene har "bevegd seg" oppi gommene, det kan vel verke litt kanskje?

Ja jeg er ingen ekspert så vet ikke helt :) kan jo bare være at han er litt urolig en liten periode så går det over? Også kan det jo kanskje hende at tennene har "bevegd seg" oppi gommene, det kan vel verke litt kanskje?

ja kan så absolutt bare være en urolig periode.. jeg får spørre hs imorgen.. hun vet sikkert hva det kan være :) disse barna er da så vanskelig å skjønne seg på noen ganger :/

Back
Topp