Tenner

Fremdeles tannløs! Ganske deilig, så slipper vi både biting og tannpuss. Førstemann fikk første tanna ved når han var 10 mnd..
anbefaler å pusse litt på gommene innimellom, sånn at baby blir vant til tannbørsten ;)
 
To nye tenner har kommet her de siste dagene! Fortenner oppe :)
 
Dere som har tenner! Eller barna altså :p Jeg ser konturen av tennene på forsiden av tannkjøttet hans, egentlig på alle tennene, men det er mange millimeter tannkjøtt over, så er vel ikke sånn at de er i ferd med å komme. Kan ikke kjenne de. Har dere sett det sånn hos deres? Hvor lang tid tok det før tenne kom fra dere så det?
 
Åh de tennene! Gud så mye sikling det er om dagen, ungen er klissblaut selv om vi bytter smekke fem ganger daglig og hånda/ting er inne i munnen hele tida. Han fikk to nede for et par mnd siden, og det gikk ganske smertefritt, men nå er det dårlig matlyst og dårlig humør.
Kan se litt hvitt under tannkjøttet oppe, håper den kommer gjennom snart!
 
Dere som har tenner! Eller barna altså :p Jeg ser konturen av tennene på forsiden av tannkjøttet hans, egentlig på alle tennene, men det er mange millimeter tannkjøtt over, så er vel ikke sånn at de er i ferd med å komme. Kan ikke kjenne de. Har dere sett det sånn hos deres? Hvor lang tid tok det før tenne kom fra dere så det?
Har aldri sett det slik. Kjente det bare plutselig og så et liten tann på vei ut Snart 8 tenner her nå
 
Dere som har tenner! Eller barna altså :p Jeg ser konturen av tennene på forsiden av tannkjøttet hans, egentlig på alle tennene, men det er mange millimeter tannkjøtt over, så er vel ikke sånn at de er i ferd med å komme. Kan ikke kjenne de. Har dere sett det sånn hos deres? Hvor lang tid tok det før tenne kom fra dere så det?
Oppe har han fått en fortann, den andre stikker nesten like langt ut men har ikke kommet gjennom tannkjøttet enda. Føler jeg har trodd den skulle komme i en evighet alt. Nede bare plutselig var de fremme.
 
Her kommer tennene fort. Han har 9 tenner nå, og i tillegg har han 4 jeksler som er på vei gjennom i disse dager. Heldigvis er han ikke så mye plaget av det.
 
8 tenner på tanntrollet mitt! De første to var et herk, resten har gått som smurt! Ser ut som det er to hjørnetenner på tur oppe, men det er vel for tidlig til det enda?
 
Nå har nr 3 kommet gjennom, nesten 4 måneder etter de to første :)
Jarlsberg, noen unger har fullt tannsett tidlig. Jeg vet om et annet septemberbarn som har fått hjørnetennene, så det er nok ikke for tidlig.
 
Fire tenner her nå! Håper det har vært grunnen til litt nattevåk i det siste..
 
Back
Topp